Slovenija je bila lani 38. najpomembnejša trgovinska partnerica Nemčije, Nemčija pa je že leta najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. Foto: EPA
Slovenija je bila lani 38. najpomembnejša trgovinska partnerica Nemčije, Nemčija pa je že leta najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. Foto: EPA
false
V kratkem se bosta odprli dve novi letalski povezavi med Slovenijo in Nemčijo - Adria Airways bo začela leteti na relaciji Ljubljana-Köln, družba Express Airways pa med Mariborom in Düsseldorfom. Foto: BoBo
false
V središču interesa nemških logistov sta Luka Koper in Slovenske železnice. Foto: Luka Koper

Slovenija je v blagovni menjavi ob tem kot ena redkih članic EU-ja z Nemčijo ustvarila presežek. Ta je po podatkih Statističnega urada RS (SURS) dosegel nekaj več kot pol milijarde evrov, saj so slovenska podjetja v Nemčijo izvozila za 4,95 milijarde evrov blaga, uvozila pa za 4,42 milijarde. K temu je treba prišteti še podatke o storitveni menjavi, ki naj bi bili znani junija.

Podatki nemškega statističnega urada se medtem ob različni metodologiji razlikujejo od Sursovih. Po nemških podatkih je bila blagovna menjava med državama lani 9,83 milijarde evrov.

Podjetja iz Slovenije so v Nemčijo izvozila za 5,26 milijarde evrov in uvozila za 4,57 milijarde evrov blaga. To pomeni približno 10-odstotno rast.

Slovenija je bila 38. najpomembnejša trgovinska partnerica Nemčije, na drugi strani pa je Nemčija že leta najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije.

Osredotočili so se na tri nemške zvezne dežele
V vsakem primeru so rekordni rezultati nekaj, na kar so po besedah slovenske veleposlanice v Berlinu Marte Kos Marko vsi, ki delajo v gospodarski diplomaciji, zelo ponosni. Na podlagi nemških podatkov Kos Markova predvideva, da bosta imeli državi po vključitvi še podatkov o storitvah prvič v zgodovini več kot 11 milijard evrov menjave.

Kot je spomnila veleposlanica, so ob njenem prihodu v Berlin zaradi velikosti in raznolikosti Nemčije definirali prioritetne zvezne dežele, kamor usmerijo največ dejavnosti gospodarske diplomacije. Gre za zvezne dežele Baden - Württemberg, Bavarska, Severno Porenje - Vestfalija, Saška in Saška - Anhalt.

Z Baden - Württembergom je Slovenija lani po nemških podatkih ustvarila za skoraj 2,5 milijarde evrov blagovne menjave, kar je skoraj devetodstotna rast v primerjavi z letom prej. Na drugem mestu je Severno Porenje - Vestfalija z 1,94 milijarde menjave oziroma 10,5-odstotno rastjo, na tretjem pa Bavarska z 1,75 milijarde evrov blagovne menjave in šestodstotno rastjo. S temi tremi zveznimi deželami tako Slovenija ustvari nekaj pod 63 odstotkov celotne menjave z Nemčijo.

Odmevne nemške naložbe
Lani je slovensko veleposlaništvo dejavnosti osredotočilo na Severno Porenje - Vestfalijo, saj je Slovenija v tej zahodnonemški deželi odprla nov lektorat in nemško-slovenski poslovni klub. V sklepni fazi je imenovanje častnega konzula za to deželo, v kratkem pa se bosta odprli dve novi letalski liniji. Adria Airways bo začela leteti na relaciji Ljubljana-Köln, družba Express Airways pa med Mariborom in Düsseldorfom.

Tudi glede nemških naložb v Slovenijo je Marta Kos Marko vesela pozitivnih primerov v zadnjem času, a v skupnem deležu je nemških naložb še vedno le nekaj nad 10 odstotkov, kar po njenih besedah pomeni, da je možnosti še veliko.

Najodmevnejše naložbe v zadnjem času so Fraportov nakup Aerodroma Ljubljana, Mahlejev prevzem Letrike in nakup Adrie Airways, naj bi ga nemški sklad 4K Investment zaključil kmalu. V Sloveniji na različnih področjih deluje več kot 600 podjetij z nemškim kapitalom in velika večina se lahko pohvali z zelo dobrimi poslovnimi rezultati.

Še posebej tesno je sodelovanje v avtomobilski industriji, kjer so slovenska podjetja pomembni dobavitelji nemških avtomobilskih velikanov, vse večje logistične posle z njimi pa sklepa tudi Luka Koper. Lani ji je tako poleg sodelovanja z BMW-jem uspelo skleniti še velik posel z Daimlerjem.

Potencial pri logistiki
Na veleposlaništvu se po besedah Kos Markove prizadevajo zainteresiranim vlagateljem predstaviti priložnosti s seznama 100 privatizacijskih projektov, ki ga je oblikovala agencija Spirit. V vseh treh prioritetnih zveznih nemških deželah bodo izvedli naložbene zajtrke, kjer se bodo po predhodni seznanitvi s projekti za privatizacijo srečali z izbranim manjšim številom podjetij oziroma vlagateljev.

Veleposlanico posebej veseli povečano zanimanje podjetij iz nemške logistične panoge za sodelovanje s Slovenijo. To je namreč tretja najmočnejša gospodarska panoga v Nemčiji. Na začetku maja bo v Ljubljani na primer prvo nemško-slovensko logistično srečanje, v načrtu pa jih je še več. V središču interesa nemških logistov sta Luka Koper in Slovenske železnice.