Kriza jih ni prizadela: družbe Količevo Karton, Hella Saturnus in Tajfun planina so nagrajene s priznanjem za rating leta. Foto: MMC RTV SLO
Kriza jih ni prizadela: družbe Količevo Karton, Hella Saturnus in Tajfun planina so nagrajene s priznanjem za rating leta. Foto: MMC RTV SLO

Najočitnejša napaka podjetij – in pri tem ne govorim samo o Sloveniji, enako je povsod po svetu – je, da niso pripravljena na spremembe. Sprememb nas je strah, vendar pa bi morali takrat iskati nove priložnosti in izkoristiti vse možnosti, ki se ponujajo.

Cristof Droste, Hella Saturnus Slovenija, o "poslovni kratkovidnosti"

V naši državi ni težko postaviti ciljev, težava je izvedba, kar pravzaprav tudi vemo. Treba je hitro priti do dogovora s socialnimi partnerji, pri čemer je ključnega pomena, da se bremena dejansko porazdelijo na vse sektorje in socialne strukture. Brez tega ne bo šlo. Poleg vsebine štejeta pri takih pogajanjih predvsem metoda in forma in tu mislim, da je vlada dobro začela. Pogajanja prek medijev, kar si je privoščila prejšnja vlada, so vnaprej obsojena na neuspeh.

Branko Rožič, Količevo Karton, o obrisih osnutka novega socialnega sporazuma do leta 2017
Christof Droste
Iz krize morajo podjetja stopiti sama, vlada lahko ustvari le pravi okvir, katerega glavne točke so po mnenju Christofa Drosteja iz Helle Saturnusa Slovenija delovna zakonodaja, vizija do leta 2020 (kateri so naši skupni cilji), privatizacija (katera so zares strateška podjetja), stroški dela (konsolidacija finančne situacije ter potem sprememba davčnega sistema (osebni davki) in sistema socialnih prispevkov). Foto: Hella Saturnus
Branko Rožič
Prepričan sem, da bo družba Količevo Karton čez pet let še močnejša in konkurenčnejša podjetjem, kot je zdaj, čeprav svetovna konkurenca skokovito narašča in nam ne pusti dihati, je dejal Branko Rožič iz družbe Količevo Karton. Foto: MMC RTV SLO

Letošnje nagrade družbam z najvišjo bonitetno oceno preteklega leta so šle v roke podjetij Hella Saturnus Slovenija, Količevo Karton in Tajfun Planina, ki so po mnenju bonitetne hiše Dun & Bradstreet in njene slovenske partnerice Bonitetne hiše slovenska podjetja z najugodnejšim dejavnikom tveganja in najbolj zaupanja vredni partnerji v slovenskem poslovnem okolju.

Skrivnost uspeha prava vizija?
Zakaj jim je v času krize, ki je številna druga slovenska podjetja pahnila pod mejo preživetja ali v položaj, v katerem komajda še lahko preživijo, uspelo ne le preživeti, ampak se celo razvijati in dosegati poslovne uspehe?

Direktor družbe Količevo Karton Branko Rožič je za MMC povedal, da je za vsako družbo ključna določitev pravega proizvoda, ki se lahko trži na izbranih trgih, pri čemer pa morajo biti ti široko zajeti. "To seveda za večino podjetij ni niti najtežje, težava nastopi, ko se seštejejo stroški za trženje, izdelavo in distribucijo. Pri tem doseganju konkurenčnosti na svetovnem trgu pa podjetja dostikrat ne uspejo, zato se morajo sprijazniti z ožjimi okviri tako glede nabora trgov kot tudi produktov in prodor ni dosežen," je dejal ter dodal, da so v njihovi družbi že zgodaj veliko pozornosti posvetili doseganju visoke dodane vrednosti, kar je prineslo poslovno in finančno stabilnost tudi v kriznih časih.

"Visoka dodana vrednost je edini temelj, prek katerega se zadovoljijo potrebe zaposlenih, lastnikov in družbe, predvsem ko se želi obsežnejše investirati," je poudaril dejal Rožič.

V družbi Hella Saturnus Slovenija se z zaostrenimi razmerami na trgih kosajo z vlaganjem v ohranjanje nizkih fiksnih stroškov in sposobnostjo hitrega odzivanja na razmere na trgih. Podjetje je kriza prizadela le v manjši meri, saj so jo občutili le v prvih treh mesecih, so povedali za MMC.

"Kiksi" slovenskih podjetij
Na vprašanje, kaj je najočitnejša napaka, ki jo delajo slovenska podjetja, v družbi Količevo Karton izpostavljajo "preveliko naslonjenost na državni denar in domači trg", kar po Rožičevem mnenju vodi do "nezadostnega prepiha in predvsem do iskanja bližnjic, ki nimajo z osnovnim poslovanjem ter razvojem gospodarske družbe nič opraviti oz. nanj vplivajo zaviralno".

Direktor družbe kot drugo oviro izpostavlja tudi bistveno previsoko zadolženost, saj Slovenijo v okviru Evropske unije pri dolžniškem financiranju prekašajo samo Grki. "Tu se trenutno srečujemo z zanimivim protislovjem, ko aktualna politika pravi, da je treba odpraviti posojilni krč, kar pomeni zahteve po še večjih kreditih, ki naj bi financirali kaj? Take posle kot do zdaj? Če to, potem ni rešitve. Seveda pa vsaka čast izjemam," je dejal za MMC.

V Helli Saturnusu pa izpostavljajo predvsem to, da podjetja niso pripravljena na spremembe. "Sprememb nas je strah, vendar pa bi morali takrat iskati nove priložnosti in izkoristiti vse možnosti, ki se ponujajo," je izpostavil prvi mož podjetja Christof Droste.

Zaposlenih kriza ni (preveč) prizadela
Ne v enem ne v drugem podjetju zaposlenih kriza ni preveč prizadela, "vsaj ne v delu, ki se nanaša na delovno razmerje, saj redno povišujemo plače, izplačujemo letno nagrado, božičnico", se pohvalijo v Količevo Kartonu in dodajajo: "Kljub krizi želimo ohraniti sloves dobrega delodajalca, ki ga, predvsem po izjavah zaposlenih, že nekaj let imamo."

Tudi v družbi Hella Saturnus posebnih težav zaposlenih niso izpostavili, priznavajo pa, da velik del delovne sile "zaradi potrebe po fleksibilnosti in zakonodaje" predstavljajo agencijski delavci.

Zakaj so uspešni?
"Naša filozofija je 'vedno prvi', enostavno biti najboljši v svojem razredu. Naš pogled na tržišče je vedno zelo realističen. Nove situacije na trgu takoj sprejmemo in začnemo uvajanje protiukrepov, da se jim lahko prilagodimo in izrabimo priložnosti, ki jih vsaka nova situacija prinaša," o svoji "poslovni filozofiji" pravijo v Helli Saturnusu, medtem ko v Kartonu Količevo izpostavljajo slog vodenja, ki temelji na usposobljenosti, motivaciji in značaju.

"Sam se v okviru tega opiram na korektnost in enakost v odnosu do sodelavcev, predvidljivost ter izpolnjevanje dogovora," je dejal Branko Rožič iz Kartona Količevo.

Za kateri ukrep bi bili vladi v tem trenutku najhvaležnejši?
"Na vaše vprašanje imam v tem trenutku hiter in zelo aktualen odgovor. Država naj uredi razmere v Luki Koper, da bo imelo naše podjetje možnost skladno z obvezami izpolnjevati svoje poslovne obveznosti, ki se odvijajo prek Luke Koper in so vezane na kontejnerski terminal. Za to bi ji bil v tem trenutku najbolj hvaležen," je bil konkreten Branko Rožič.

V Helli Saturnusu so bili manj natančni. "Počakajmo na prihodnji mesec. Prepričan sem, da vlada ve, kako pomembno je, da čim prej ukrepa in da bo naredila prave korake. Moja želja je, da bi se strateške stvari zgodile zelo hitro," je dejal Droste, ki je dodal, da morajo korake za izhod iz krize narediti podjetja in ne vlada, ki mora le ustvariti primerni okvir zanje.

O. p. Nagrado za rating leta je prejela tudi družba Tajfun Planina, ki pa na naša vprašanja ni odgovorila.

Najočitnejša napaka podjetij – in pri tem ne govorim samo o Sloveniji, enako je povsod po svetu – je, da niso pripravljena na spremembe. Sprememb nas je strah, vendar pa bi morali takrat iskati nove priložnosti in izkoristiti vse možnosti, ki se ponujajo.

Cristof Droste, Hella Saturnus Slovenija, o "poslovni kratkovidnosti"

V naši državi ni težko postaviti ciljev, težava je izvedba, kar pravzaprav tudi vemo. Treba je hitro priti do dogovora s socialnimi partnerji, pri čemer je ključnega pomena, da se bremena dejansko porazdelijo na vse sektorje in socialne strukture. Brez tega ne bo šlo. Poleg vsebine štejeta pri takih pogajanjih predvsem metoda in forma in tu mislim, da je vlada dobro začela. Pogajanja prek medijev, kar si je privoščila prejšnja vlada, so vnaprej obsojena na neuspeh.

Branko Rožič, Količevo Karton, o obrisih osnutka novega socialnega sporazuma do leta 2017