Zastopniki proizvajalcev napovedujejo spremebo maloprodajnih cen, a ni znano za koliko. Ta ne bo avtomatizirana. Foto: EPA
Zastopniki proizvajalcev napovedujejo spremebo maloprodajnih cen, a ni znano za koliko. Ta ne bo avtomatizirana. Foto: EPA

Najbolj bodo obdavčeni avtomobili z več kot 250 grami izpustov ogljikovega dioksida na kilometer in z dizelskim gorivom, najnižja stopnja davka pa velja za avtomobile, ki ustavarjajo do 110 gramov izpustov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer in kot gorivo uporabljajo bencin ali utekočinjeni naftni plin.

Obdavčeni tudi električni avtomobili in hibridi
Obdavčitvi se ne bodo izognili nit električni avtomobili, ki izpustov CO2 ne ustvarjajo. Davek za avtomobile na električni pogon in hibride, ki uporabljajo kombinacijo različnih pogonov, bo določen ob upoštevanju lestvice, ki velja za vozila z bencinskim gorivom.

Cene vozil ne bodo povezane s stopnjo davka
Novela zakona bo najverjetneje vplivala tudi na driobnoprodajne cene avtomobilov, čeprav prodajalci tega še ne želijo napovedati. So pa že pred začetkom uvedbe novele zakona opozorili, da pri cenah ne bo avtomatizma v smislu nižji davek, nižja cena in nasprotno. Vsak zastopnik proizvajalca avtomobilov bo namreč cene oblikoval v skladu s svojo tržno strategijo in hkrati upošteval negativne vplive posledic finančne in gospodarske krize.