Gospodarstvo

Poudarki

  • Posojila za nepremičnine na Hrvaškem
  • Z minimalnim kapitalom do 20 milijonov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 13 glasov Ocenite to novico!
NKBM
Pristojni organi o očitkih molčijo. Foto: BoBo

Dodaj v

Pregled poslovanja NKBM-a razkril sume kaznivih dejanj

AUKN bo zaščitil državni interes
2. februar 2012 ob 10:20
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Nadzor poslovanja Nove KBM naj bi razkril nepravilnosti pri nekaterih nepremičninskih poslih in sume kaznivih dejanj. Banka Slovenije je to že sporočila organom pregona.

Banka Slovenije je na pobudo Agencije za upravljanje kapitalskih naložb države od poletja opravljala revizijo poslov Nove Kreditne banke Maribor. Zoper odgovorne osebe v NKBM-u naj bi že vložila tudi kazensko ovadbo, in sicer zaradi domnevno spornih nepremičninskih in drugih poslov na Hrvaškem in v Srbiji, ki jih je banka izpeljala bodisi sama bodisi prek svojih lizinških in drugih podjetij.

Posojila za nepremičnine na Hrvaškem
Pregledi so pokazali, da naj bi mariborska banka družbam v lasti povezanih oseb, ki so kupovale nepremičnine na Hrvaškem, izdajala ogromna posojila po zelo nizkih obrestih, pri čemer so bile zastavljene parcele vredne tudi po nekajkrat manj. Po ocenah Banke Slovenije naj bi na takšen način v sumljivih projektih izginilo vsaj 20 milijonov evrov denarja NKBM v času, ko je banko vodil Matjaž Kovačič, poroča Večer.

Z minimalnim kapitalom do 20 milijonov
Največje med spornimi projekti je kreditiranje družbe Zadar Projekt, v kateri se je povezala združba mariborskih bankirjev in gradbincev. Lastniki podjetja so namreč po navedbah Večera poleg KBM Projekta še KBM Fineko in KBM Leasing, ki so vse odvisne družbe NKBM-a, ter gradbeno podjetje MTB s svojima hrvaškima podjetjema.

Čeprav je šlo za podjetje z minimalnim osnovnim kapitalom, je Zadar Projektu uspelo v Zadru kupiti zemljišče s skoraj 30.000 kvadratnimi metri površine, na katerem naj bi gradili velik stanovanjski kompleks s 380 stanovanji. Celotno operacijo je financiral NKBM, ki je odobril posojilo za 20 milijonov evrov. Zadar Projekt pa je zdaj po informacijah časnika tik pred propadom in prodaja parcele za polovico nižjo ceno.

AUKN bo zaščitil državni interes
Pristojni organi v zvezi s tem molčijo, oglasil se je le AUKN. "Za zaščito državnega premoženja bomo ukrepali skladno z zakonskimi pristojnostmi, ob tem pa zelo aktivno sodelujemo z ustreznimi pristojnimi državnimi organi in Banko Slovenije," so zapisali pred dnevi, ko je zaradi nerazčiščevanja sumov nepravilnosti odpstopil član nadzornega sveta Ivan Simič.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
slovenkaaaa
# 02.02.2012 ob 18:13
sanja25, kakšna mednarodna sodišča pa? ;)
espero
# 02.02.2012 ob 16:59
Malo se spomnite. Pred leti so izdali za nekaj milijonov delnic , vendar omejeno količino. Pol so jih pokupili komintenti pol pa neka firma na srednjeameriškemu otoku. V nekaj dneh je delnica poskočila za 30% in ta firma se je veselila dobička v vrednosti 1,5 milijona evrov. Čez nekaj časa so zopet izdali delnice in ljudje so jih veselo kupovali. No , lepo so jih napeljali na limanice in vrednost njihovih delnic se je zmanjšala na borih 10% začetne vrednosti. Takšne finančne manipulacije so podpirali mediji in država. Zato pa smo tu kjer smo , plačuje naj pa raja, medtem ko se odgovorni sončijo nekje na Bermudih .
MIRNČAN
# 02.02.2012 ob 15:49
V današnjih časih bi predsednik vlade ali pa finančni minister morala vedet za vsak cent porabljenega denarja državnih firm. Pa mal poglejte celo upravo banke, dvomim da lahko krade samo en.
xavi
# 02.02.2012 ob 15:44
@sioxxos, to se tudi jaz že dolgo sprašujem Namesto tega so mu dali 75000€ odpravnine.
Čudno, da Pahorjeva vlada pri teh svinjarijah, ki so znane že dolgo časa ni reagirala. Zgleda da ni nikakršne kontrole nad državno lastnino, kot so banke. AUK pa je samo fasada, za ščitenje lumpov.
MIRNČAN
# 02.02.2012 ob 15:41
V Avstriji bi bil že v priporu. djmo no mal življenja.
matori
# 02.02.2012 ob 15:37
Me zanima ce bo zdruzenje malih delnicarjev vlozilo odskodninsko tozbo?
sioxxos
# 02.02.2012 ob 15:26
Zakaj Matjaž Kovačič še ni aretiran?
MIRNČAN
# 02.02.2012 ob 15:24
simonjenko je in kaj? obsojam tistega ki dela minus. Pa me prov boli k.... kdo je levi al desn. Ne da pa se mi raziskovat kdo je za tem.
kva dogaja
# 02.02.2012 ob 15:17
Poglejte po koliko je delnica danes in po koliko so jo superfinančniki prodajali slovencem, lopova Bajuka bi morali posthumno izgnati in lopovsko vlado JJ bi bilo treba zbrcati v arest.
simonjenko
# 02.02.2012 ob 15:13
Zadnji menedžerski prevzem Laškega je bil izpeljan s pomočjo državne Nove KBM, ki jo je vodil predsednik uprave Matjaž Kovačič. Tisti Kovačič, ki mu je vlada Janeza Janše (2005) potrdila mandat.

"janinejc03" in "mirnčan" nalijta si raje čistega cvička in odprita vajine očke... ;)
MIRNČAN
# 02.02.2012 ob 14:48
V vsaki banki kjer je minus bi lahko to rekli. Čudno pa da za NLB tega nikol ne rečejo. ELite so še vedno preveč močne
VZMD
# 02.02.2012 ob 14:18
Nekaj poročil VZMD.TV povezanih z družbo Nova kreditna banka Maribor, d.d.

VZMD.TV - 20. skupščina družbe Nova KBM, Maribor, 22. julij 2011

http://www.youtube.com/w
atch?v=AnIVooy8tQg&feature=player_em
bedded


VZMD.TV: 19. skupščina Nove kreditne banke Maribor NKMB d.d., v hotelu Habakuk v Mariboru, 22.6.2010

http://www.youtube.com/w
atch?v=pi_Uyl0_tkg&feature=player_em
bedded


VZMD TV - Skupščina NKBM, julij 2008

http://www.youtube.com/w
atch?v=VyOhRDFTeKM&feature=player_em
bedded


VZMD TV - poziv delničarjem NKBM, 30. junij 2008

http://www.youtube.com/w
atch?v=Li3uUrdkMdA&feature=player_em
bedded
pan
# 02.02.2012 ob 13:57
Slavoj Žižek: "Ne se bat - revolucija bo!"
sanja25
# 02.02.2012 ob 13:09
Jah potem pa nič. Usedimo se in uživajmo ob takih novicah dalje. Jaz tudi zaenkrat kakšnega preboja na bolje še ne vidim.
Breathe
# 02.02.2012 ob 13:03
@ klipan
Po mojem mnenju gre čisto enostavno za to, da so leve vlade na oblasti že precej več časa kot desne in so razmeroma več tudi ravbale. In ker se do nedavnega o tem ni prav veliko pisalo ali govorilo (v "osrednjih" medijih še zdaj ne prav veliko), ljudje pač tako izražaj(m)o svoje frustracije.
Ki jih ni malo. Ampak očitno še ne dovolj za kakršnokoli revolucijo, tudi žametno ne.
KLIPAN
# 02.02.2012 ob 12:54
Breathe,
nisem mislil dobesedno, da je vse v redu, ampak primerjaj rec. št. komentarjev pri tem članku in pa št. komentarjev rec. o Jankovičevem sinu ali rec. o Kresalki.
Primerjaj nivo napisanih komentarjev danes ali v omenjenih člankih in vse ti bo jasno.
janinejc03
# 02.02.2012 ob 12:53
Se Vam res ne zdi čudno odstopi iz nadzornih svetov iz večine bank, ki smo jih dokapitalizirali? Verjetno je spet JJ kriv?
janinejc03
# 02.02.2012 ob 12:50
Levi se nič ne čudite? Odstop iz NKBM, odstop nadzornikov NLB, in valda nihče nima nič s temi goljufijami? Ste resnično tako naivni?
sanja25
# 02.02.2012 ob 12:50
Breathe sej zato sem pa jaz za žametno revolucijo.:) ljudstvo gre na ulice in zahteva, da se tej golazni sodi. Vendar ne na naših sodiščih, ki so nesposobna, ampak na mednarodnih. Plačamo jih iz sredstev, ki gredo za njihove plače in ugodnosti. Kar so pokradli naj vrnejo, po možnosti gredo v zapor in dosmrtna prepoved opravljanja vseh visokih funkcij. Pa naj bodo s.p. če so tako sposobni.
tejo
# 02.02.2012 ob 12:36
In, se bo komu kaj zgodilo? Prav nič, samo smo v Sloveniji a ne...
jack86
# 02.02.2012 ob 12:33
nič novega
Breathe
# 02.02.2012 ob 12:20
Ja sanja, ampak nič ne kaže, da bo kaj boljše.
sanja25
# 02.02.2012 ob 12:19
Če že ne drugega ima ta kriza eno pozitivno stran. Razkriva kako gnilo je bilo pravzaprav delovanje naše elite ves ta čas.
Breathe
# 02.02.2012 ob 12:07
@ klipan
Mi lahko poveš, kje si prebral, da je vse v redu?
Niti v članku niti v komentarjih nisem zasledil nobenega takega mnenja.
Kar pa ni problem, ki bi tebe odvrnil od šablonskega nabijanja in navijanja za naše-vaše.
legendaZ
# 02.02.2012 ob 11:58
Zakaj jim takoj ne zaplenijo premoženja, tudi tisto za pet let nazaj ki so ga prepisal na sorodnike. Potem pa naj dokazujejo kolk premoženja so ustvaril na pošten način!
atal
# 02.02.2012 ob 11:32
... strici so mi povedali... MIško Kranjec
atal
# 02.02.2012 ob 11:31
Zelo zanimiv bi bil vpogled v lastništvo KBM in sicer od leta 1994 naprej. Pokazalo bi se marsikaj, predvsem pa bi na dan prišlo kar nekaj nezakonitih divjih privatizacij podjetij, katerih lastniki so svoj lahko pridobljeni kapital naložili v lastništvo KBM-a.
KLIPAN
# 02.02.2012 ob 11:30
Če bi tega nastavila leva opcija bi sedaj že brali o " komunističniudbo mafiji, Murgelski zaroti, salonskih levičarjih" ipd.
Ker pa je tega nastavila desna opcija, pa je kao vse ok.
Tako kot so desni nastavili direktorje v Palomi (in jo skoraj zfurali) v Luki Koper, Zvonu 1, itd., itd.
In sedaj nas spet čaka 4 leta teh sposobnih pomladnih kadrov.
Upam samo, da ne bodo spet postavili Marjana Podobnika za direktorja Telekoma.....
total
# 02.02.2012 ob 11:28
http://www.youtube.com/user/TheAlexJones
Channel?blend=1&ob=0#p/u/3/4wcYPjdwE
fU
total
# 02.02.2012 ob 11:27
Odličen intervju- Gerald Celente, evropski in globalni financni trendi
vindek
# 02.02.2012 ob 11:26
Največji problem je da vodilni delajo vse po domače, s tem pa sploh nevedo da pri takšnih poslih oškodujejo banko, državo, nakoncu še fizicne osebe, ker zaradi tega je denar držji in spet smo pri najmanjšem, to je nakoncu čista kraja kot solza, vendar naši organi ojoj, ali se bojijo ali pa enostavno ne znajo, pa tudi zakoni so napačni.
Adijo-Svet
# 02.02.2012 ob 11:18
Ljubljanska banka se še dolgo ne bo končala, sedaj pa boste šele videli, kakšni problemi bodo tukaj nastali!!! Še zdaleč se z Ljubljansko banko problemi ne razrešujejo!!!
mortir
# 02.02.2012 ob 11:17
"Kot zgolj 28-letni ekonomist je prišel v upravo NKBM pod pokroviteljstvom Marjana Podobnika iz takrat koalicijske SLS. "

samo toliko da se ne pozabi na nedolznost SLS-a
zapatist
# 02.02.2012 ob 11:16
@vipmit

popolnoma se strinjam s teboj, da so pomembna dejanja in ne pripadnost določeni opciji. S svojim komentarjem sem samo hotel opozoriti mit, ki je pogost pri nekaterih desnih, da je samo levica tista, ki je tajkunizirala slovenijo medtem ko imajo desne voditelje za brezmadežne.

Še enkrat se strinjam s tvojim komentarjem.
vipmit
# 02.02.2012 ob 11:13
@zapatist
Kaj je važno koga je postavila leva in koga desna opcija?
Če je storil kaznivo dejanje mu je potrebno dokaza in marš v zapor z njim!
Samo, kdaj je že bil nazadnje v naš državi pravnomočno obsojen tisti, ki je pri koritu?!?
cslesce
# 02.02.2012 ob 11:11
Vsi kradejo ko srake, pa nobenemu nič. Saj to je Slovenija?
zapatist
# 02.02.2012 ob 11:03
Še ena cvetka kadrovanja pomladnikov.
Kod je Matjaž Kovačič?
vidaest
# 02.02.2012 ob 10:49
A je kdo mislil, da je gospod K. na hitro odstopil zaradi težav s križem?
Kazalo