Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 16 glasov Ocenite to novico!
Volkswagen
Volkswagen poskuša oprati načet ugled po razkritju goljufanja na testih izpustov. Foto: EPA
Izpušne cevi
Sporna programska oprema je zagotovila nizke izpuste škodljivih snovi, kot so dušikovi oksidi, v času laboratorijskih testov. Na cestah so bili dejanski izpusti nekaterih snovi do 40-krat večji. Foto: EPA

Dodaj v

Volkswagen mora za afero Dieselgate plačati milijardo evrov kazni

11 milijonov avtomobilov s sporno programsko opremo
13. junij 2018 ob 21:15
Braunschweig - MMC RTV SLO, STA

Nemškemu avtomobilskemu koncernu Volkswagen je nemško tožilstvo po razkritju goljufanja na testih izpušnih plinov pred tremi leti zdaj naložilo milijardo evrov kazni.

"Volkswagen priznal svojo odgovornost in sprejema kazen," je po odločitvi tožilstva v mestu Braunschweig sporočilo predstavništvo avtomobilskega koncerna s sedežem v bližnjem Wolfsburgu.

Gre za eno najvišjih kazni, ki jo je nemško tožilstvo zahtevalo od nemških podjetij. Volkswagen je v plačilo kazni privolil skoraj tri leta po razkritju, da so med letoma 2007 in 2015 na ceste poslali skoraj 11 milijonov dizelskih avtomobilov s sporno opremo za nadzor izpustov, s katero so goljufali na testih izpušnih plinov, poroča Deutsche Welle.

Sporna programska oprema je zagotovila nizke izpuste škodljivih snovi, kot so dušikovi oksidi, v času laboratorijskih testov. Na cestah so bili dejanski izpusti nekaterih snovi do 40-krat večji. Škandal je sprožil množični odpoklic vozil in odstope v vrhu avtomobilskega proizvajalca, nadaljnje preiskave pa so odkrile goljufije tudi pri nekaterih drugih nemških znamkah.

S plačilom kazni se bodo za nemški koncern v Nemčiji končali postopki preiskav. "S priznanjem odgovornosti za dizelsko krizo smo storili tudi velik korak k temu, da jo prebrodimo," so dodali v Volkswagnu, kjer upajo, da se bodo s tem v Nemčiji končali tudi drugi pravni postopki proti družbi in njenim podružnicam.

Sodnih postopkov še ni konec
Volkswagen, ki je za kazni po vsem svetu namenil že več milijard evrov, še vedno pestijo številne tožbe – med drugim v Kanadi, Indiji, Braziliji, Avstraliji in na Kitajskem.

Avtomobilski koncern je že januarja lani v ZDA privolil v plačilo 4,3 milijarde dolarjev visoko kazen.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
lordstandish
# 13.06.2018 ob 21:55
Ja v zda je poleg 4,3 milijarde placal se za 19 milijard odskodnin, predelav in odkupov vozil njihovim kupcem. Pri nas in v evropi je placal le 5minutno pre astavitev programske opreme.
Pa pravite kako so americani neumni
frlekin
# 13.06.2018 ob 21:51
važno, da se dnar obrača. kazni pobere država, ki bo dala subvencije ipd. ljudje, ki so bili nategnjeni pa ne bojo od tega nič meli.
Čuk
# 13.06.2018 ob 22:54
Zgolj moje mnenje...
Stari VW so bili preprosto najboljši avti v tistem času, so legende, to ve vsak, ki je takšen avto kadarkoli vozil oz. ga začutil. Novi VW so enaki kot vsi ostali, polni brezvezne in nepotrebne električne navlake, ki nas dela le bolj neumne.
Kar se pa tiče afere... Moje mnenje je, da Nemčija ni želela ''plesati'' kot so šefi želeli in so jim zakuhali aferico, ki jih je udarila tam, kjer najbolj boli... v avtoindustriji. Ker vse skupaj je jajca... Američani se vozijo s svojimi V8 pa nikomu ništa..
svyatoslav
# 13.06.2018 ob 22:01
Folcvagen ne plača nič, ker so vse prenesli na maloprodajne cene vozil, ki so 20% višje od konkurence.
Folcvagen ima še vedno vernike kljub katastrofalni zanesljivosti njihovih vozil in nizkim moralnim principom njihovega menedžmenta.
Vsak kupec njihovega golfa, polota, pasata... prostovoljno prispeva vsaj 500e za sodne kazni.
SMERŠ
# 13.06.2018 ob 22:39
denar bojo dali podizvajalci, ki jih bo VW prisilil da znižajo marže
Skippy
# 14.06.2018 ob 02:09
Tisti, ki pa smo bili oz. so bili po domače povedani "nategnjeni" pa ne bodo dobili nič.

Bla bla bla. Ker pri nakupu avta gledaš na izpuste NOx? HA HA HA.
anze35
# 14.06.2018 ob 05:53
Res da sem v življenju kupil samo 2 nova avtomobila, pa noben ni bil vw. Trenutno vozlm Passata 2006 letnik in je zame avto zakon. Prav je, da vw plača kazen - in to veliko - ampak da se sedaj oglašajo kupci, ki so kak nategnjenj je pa tudi kr nekaj. Potem bi moral vsak potrošnik tožit npr.Persil, ker mu njegov stroj ne opere do čiste beline, kot reklamirajo.
djurif
# 13.06.2018 ob 22:15
Jih ne izuci nc. Audi je mel spet odpoklice na novih a7 in a6. Sedaj so se za nekatere nove vw varjante premaknili izid za pol leta naprej. Sigurno spet nekaj smuglajo vzadi.
Kolupaila
# 13.06.2018 ob 22:06
Tisti, ki pa smo bili oz. so bili po domače povedani "nategnjeni" pa ne bodo dobili nič. To je preverznost brez primere. Žal pa so tudi ljudje, predvsem v Sloveniji in podalpskih državah, bolesno zlizani z znamko VW, ki je zgolj in samo povprečje avtomobilizma. Sramota je, da so toliko ljudi opeharili z za zdravlje škodljivim snovmi, ljudje pa še vedno polnijo njihove budgete z nakupom teh vozil. Ne razumem Slovencev, ki še pristajajo na to znamko, doma pa bi radi jedli neoporočeno hrano; bio salato in čim več zdrave hrane. Vozijo pa avto, proizvajalca ki mu je vseeno za zdravje. Preprosto tega ne razumem, odškodnine in opravičila evropskim kupcem, kontaminiranih vozil pa nič!!!
nerro32
# 14.06.2018 ob 07:43
Mene pa moti, da se nekaj spravljate na ljudi, ki so se pridružili skupniski tožbi proti VW-ju. Zakaj pa ne bi? Eni pač tožijo, ker jih to dejansko moti, večina pa je v tem videla priložnost, da dobijo od VW-ja kakšen cekin ali dva. Dejstvo je, da je VW lagal in naj za to tudi plača. Tudi sam bi se podpisal pod skupinsko tožbo, če bi imel VW-ja, pa ne zato, ker sem tak prijatelj narave. Nekateri tukaj pa očitno ne bi tožili, ker ste neke hude moralne entitete in se vam zdi to sporno, meni pač ne.
Kekec035
# 14.06.2018 ob 04:13
Čisti dvoličneži tisti ki zahtevajo nekaksne “odškodnine” ... da crkneš kakšni argumenti ... CO2 ... hahahaha. Kaj te ma človek od tega al ima avto 100 ali pa 500 CO2 ... dajte no ... samo dvoločnost in pohlep vas je ...
slovenkaaaa
# 13.06.2018 ob 22:38
ljudje, ki so bili nategnjeni pa ne bojo od tega nič meli.

zakaj? Tisti, ki sledite, veste, da tudi evropski potrošniki, vključno s slovenskimi, vlagajo odškodninske tožbe in bodo odškodnine dobili. Sicer pa z izpusti niso neposredno oškodovani le vozniki teh vozil, ampak vsi prebivalci in okolje. Okolje bi moralo dobiti odškodnino, ne pa lastniki vozil.
Kekec035
# 14.06.2018 ob 04:23
... hahahah 99% tistih ki kao tožijo, niti ne ve kaj enota mere CO2 ki naj bi jo motor presegal, pomeni ... hhahahah sramota .... schemt euch!!!
Skippy
# 14.06.2018 ob 02:08
@FranzFerdinand
prodajne številke tega preprosto ne potrjujejo. Res pa je, da so pač manj cenovno dostopni od konkurenci.
FranzFerdinand
# 14.06.2018 ob 00:08
Stari VW so bili preprosto najboljši avti v tistem času, so legende...

Res. Se strinjam. VW je povozil cas. Enostavno so zaspali na lovorikah, med tem ko so jih levo in desno prehitevali japonci in korejci. Se huje, prehiteli so jih celo v lastnem podjetju, recimo Skoda, pa Seat je sodoben in ugoden avtomobil.
gesan
# 13.06.2018 ob 22:28
ahahaha, kak nas farbajo, kot kurja jajca za vlku nuč.

Ta milijarda bo šla v proračun iz proračuna pa bo tale gigant dobil milijardo in pol za nov projekt.

show must go on, kruha in iger
izo
# 14.06.2018 ob 06:55
VW je povozil cas. Enostavno so zaspali na lovorikah, med tem ko so jih levo in desno prehitevali japonci in korejci. Se huje, prehiteli so jih celo v lastnem podjetju, recimo Skoda, pa Seat je sodoben in ugoden avtomobil.

jep, ker je vw ovozil čas, je najbolje prodajana znamka na svetu. dejte si že enkrat v glavo, škoda, seat- vse to je samo vw. prvi ima poudarek na prostoru ipd, drugi mogoče malo bolj na športnem dizajnu ipd. najprej padobi tehniko vw.


Stari VW so bili preprosto najboljši avti v tistem času, so legende, to ve vsak, ki je takšen avto kadarkoli vozil oz. ga začutil. Novi VW so enaki kot vsi ostali, polni brezvezne in nepotrebne električne navlake, ki nas dela le bolj neumne.


imel sem tisto tvojo klasiko (sicer sarajevsko). nič tako nadstandardnega, je pa bilo manj stvari notri, ampak to je bilo tudi pri vseh ostalih. manj ti ga je bilo škoda mogoče..
nove vw-je pa je mogoče včasih treba probat, pa potem govorit. jst nisem imel nobene afinitete do znamke, izbiral med različnimi znamki (s kvazi škodo tudi), na koncu dobil največ za denar pri tako opevanem dragfem in zanič vw.
elektrnonika? abs brezveze, esc brezveze, radar brezveze, kamere brezveze itd itd (bvse zadeve, ki so jih ravno nemvi upeljali v folks avte)? in če smo ravno pri tem, ravno z elektrniko niso ne vem kaj pretiravali, tukaj so pač japonci najjači. če pa hočeš kič, pa imaš francoze in italjane, recimo.
pek
# 14.06.2018 ob 08:48
A si predstavljate, kaj bi se zgodilo z mesarjem, ki bi prodajal klobase, v katerih je 40 krat več nekega konzervansa, ki dokazano škoduje zdravju, kot je dovoljeno oziroma kot piše na deklaraciji?
Če kdo hoče take klobase, naj jih kar je, Volkswagnove klobase pa moramo pojesti kar vsi.
Kolupaila
# 14.06.2018 ob 08:26
V Sloveniji imate dva tipa kupcev VW-jev. Prvo so tisti, ki to znamko vozijo že iz časov Hroščev, Golfov 1 ter je bodo še naprej in kupci, ki so na VW presedljali v zadnjih letih, ker se so jim v zadnjem obdobju prihodki toliko povečali in sedaj lahko kupijo VW to najbolj velja za modela Tiguan in Passat, ki sta pobrala kupce Fordov, Peugeotov, Renault, Mazde, Toyote.... To je statistično dokazano.Passatomanija, ki je v zadnjih treh letih zajela Slovenijo in med temi kupci so z večine največji bivši hejtarji VW, zato se nekateri umirite. Lahko je eno govoriti drugo pa delati.
johann
# 14.06.2018 ob 07:45
Kaj pa vodilni v VW? Oni pa bodo imeli samo velikanske pokojnine in nihče ne bo odgovarjal?
In potem si še nekateri upajo trditi, da je nemško pravosodje neodvisno.
sestenadva
# 14.06.2018 ob 07:45
Jaz mam novega Passata in je zakon. Brez kica, krasno se pelje. Elektronike ravno prav. Kar se tice kazni, pa je prav. Zavajali so in to je to. Ampak vse skupaj je ena velika hinavscina. Niso vsi onesnazevalci obravnavani enako.
izo
# 14.06.2018 ob 07:04
Kredibilen test "umazanosti" motorjev bi bil na 100 000 km, tu pa dvomim da bi sploh kateri ga opravil

kredibilne teste so že naredili, kjer so vključili vse populare znamke, ki vozijo po recimo evropskih cestah. a tistemu seveda ne vrjamemo, tam je bil vw ali recimio vag med najboljšimi po izspustih.
stokrta sem povedal: ne vem, zakaj se po vsem tem najedanju nedko nse spomne konkrettne spet dat avte s ceste na analizo, lahko tufdi me vožnjo zardi mene, da ne bo kao goljufanja. no, jst vem zakaj, ampak to ni važno, kajnede.
ista tehnologija, isto gorivo, pa kaj vi pričakujete, lol? res ste ovce. in največji problem: vag je seveda državni. to nekoga še posebej peče..
RYAN
# 13.06.2018 ob 22:07
še vedno nič v primerjavi kolk so pobral za laž
Yeah sure
# 14.06.2018 ob 12:53
kljub katastrofalni zanesljivosti njihovih vozil

No, s tem se ne morem strinjati - pa nisem noben vernik.

Vsaj po nekaj leti sem vozil Megana, Octavio, Mercedesa C 220, Golf V SDI, Golf VI TDI (vse so bli dizli). Vsaj izmed teh vozil Golfa nimata konkurence kar se tiče zanesljivosti. Nista pa najcenejša, niti servisiranje ni poceni. Ampak zanesljivi so, krivice jim ne smemo delat iz inata.
HOR
# 14.06.2018 ob 12:03
Made in Germany...
Dionezij
# 14.06.2018 ob 11:38
Če bi posameznik naredil tako goljufijo bi ga obtožili, obsodili in zaprli. V tem konkretnem primeru pa je pravna oseba krivdo priznala, pristala na plačilo kazni, goljufi, zaposleni v tem koncernu, ki so goljufijo zakuhali, pa bodo odnesli celo kožo. Živela demokracija in enakost pred zakonom. Denar je sveta vladar.
Knez_Kocelj
# 14.06.2018 ob 11:27
Klasični dizelski motorji VW 2.0 TDI, Peugeot-Citroen 2.0 HDi, Ford 2.0 TDCi...najboljši, najzaneslivejši, najvzdržlivejši in najbolj ekonomični dizelski motorji, kar sem jih kdaj imel možnost voziti in preizkušati.

Težava pa je v tem, ker proizvajalci avtomobilov iz leta v leto vgrajujejo v te motorje več nepotrebne elektronike kot je to dejansko potrebno (FAP filtri, elektronski sistemi krmiljenja, računalniki, elektronski EGR ventili, računalniško vodeni selenoidi na dizah...etc).

Vse to vodi k pogostejšim okvaram in opeharjenju potrošnika na avtoservisih. Kar pa se tiče ekologije pa elektronika v motorju drastično ne prispeva v prid okolju. Največji krivci za onesnaževanje okolja so naftne družbe in prodajalci goriva, ki kljub strogim ekološkim normam še vedno prodajajo klasično dizelsko gorivo z relativno visoko vsebino žvepla, saj, parafina in drugih škodljivih primesi (naprimer PETROL), ki v procesu izgorevanja v motorju tvorijo trde izpušne delce. In ga prodajajo kot "novo" gorivo pod novo blagovno znamko (čeprav to gorivo ne dosega poslednjih EURO-6 standardov).

Tudi koncept izgorevanja dizelskega goriva v motorju je zastarel, saj pod visokimi temperaturami nastajajo trdi delci v procesu izgorevanja. Zato je družba NISSAN pričela z razvojem novega koncepta dizelskega motorja, ki z veliko manjšo temperaturo pravilno izgoreva gorivo v cilindrih.
gk21
# 14.06.2018 ob 09:42
Pek,

nihče ne zagovarja goljufije, ampak, ali lahko pojasniš, kje so bili kupci VW oškodovani? Kazen vsekakor podpiram, ampak oškodovanci smo v tem primeru vsi, ki dihamo, ne glede na to, ali vozimo Passata ali ne.
zapravico
# 14.06.2018 ob 08:10
Če pa bi pregledali izpuste ameriških tovarn,bi jih morali zapreti najmanj polovico
zapravico
# 14.06.2018 ob 08:08
Zaradi te afere ima VW krasno reklamo,prodajo so povečali za 16%,tako da se jim bodo vse kazni vrnile.Afero pa so naredili amerikanosi,ker je VW pri njih prodal preveč avtomobilov,pa da bi natak način zaščitili svojo avtomobilsko industrijo.
mikitr
# 14.06.2018 ob 08:08
Veliko ljudi ima delo z tem,podeljene so bile podkupnine,nekateri so dobili mastne odđkodnine.jaz kot oškodovanec in lastnik avtomobila ,pa kaj??
blue_night
# 14.06.2018 ob 07:16
aaa
ampak želeti da propade največji avtomobilski koncern na kontinentu.

Se strinjam - po drugi strani pa se onesnaževanje okolja jemlje kot nekoč cigaretni dim.
eMZe
# 14.06.2018 ob 07:12
Mogoče ima vse to natezanje kaj zveze s tem, kar pravijo fiziki in mehaniki:
Standard EURO6, kakor je zapisan, tudi teoretično ni dosegljiv. EURO5 je fizikalna meja, kaj je mogoče narediti.
izo
# 14.06.2018 ob 07:06
najprej pa dobi tehniko vw.

oz audi, če smo še bolj specifični oz če gremo na celo grupo.
robespierre
# 14.06.2018 ob 06:27
Meni osebno ima Volkswagen dolgocasnen (po dizajnu) nabor avtomobilov. Na cesti ne morem videti golfov. To je nekaj najbolj nesimpaticnega, kar se vozi na stirih kolesih. Dolgocana in po novem tudi goljufiva avtomobilska znamka. Zaradi mene lahko propadejo.
Mohikanec
# 14.06.2018 ob 05:56
Kredibilen test "umazanosti" motorjev bi bil na 100 000 km, tu pa dvomim da bi sploh kateri ga opravil
robo_7
# 14.06.2018 ob 00:04
Katere znamke avtomobilov pa naj bi bile najboljše?
pek
# 14.06.2018 ob 08:23
Pa kje se najdete bebci, ki zagovarjate eno največjih lopovščin v zgodovini. S svojimi lažmi in ponarejanjem so Volkswagenski naciji škodovali vsem po vrsti: svojim kupcem (čeprav so nekateri res taki idioti, da jim človek načeloma privošči kakšnega raka na pljučih skupaj s čim bolj počasnim in bolečim umiranjem), okolju in vsem, ki so bili deležni teh strupov in seveda tudi konkurenci, ki za razliko od njih ni goljufala.

Denar, ki so si ga tako prigoljufali in nakradli se meri v desetinah milijard, okoljska škoda (40-kratno preseganje določenih strupenih snovi!!! Predstavljate si nekoga, ki z nevarno vožnjo ogroža sebe in vse okrog sebe, če bi hotel za 40 krat preseči omejitev hitrosti, bi potreboval nekakratno hitrost zvoka) in škoda na zdravju ljudi pa niti ni omenjena. Milijarda tukaj je pičkin dim - v bistvu so še ameriške kazni zanemarljive v primerjavi s tem, kar so na tak način pokradli. Če so njihovi nacistični fotri v imenu nacistične ideologije zaplinjevali samo Žide in ostale nearijce ter politične nasprotnike, so se sinki v imenu profita lotili zaplinjevanja vseh - tudi samih sebe.
presenečen
# 14.06.2018 ob 07:21
Ma kakšna afera, VW ima najboljše dizelske motorje, motor 2.0 ima realno porabo 5 L/ 100. Koliko ima nek ford, ali pa mazda?
vragec
# 14.06.2018 ob 06:14
madona se eni užigate... ajd razumel bi, če bi vgrajevali neke smrtno nevarne dele in bi bil vsak voznik ogrožen na cesti... tisti, ki imate toliko povedati čez vw, malo poglejte po cesti katerih avtov je največ, če bi bili res tako zanič jih nebi bilo tako veliko.
alex961
# 14.06.2018 ob 01:55
Čas bo pokazal, da so afero skuhali ameri, ker niso mogli niti svojim ljudem več prodati tistih svojih škatlastih krip, s togo zadnjo osjo in listnatimi vzmetmi.

Drugače pa, po 4 ih passatih vozim 3ga A6 in naslednji bo spet A6.
generusus
# 13.06.2018 ob 23:00
Še nikoli nisem imel avtomobila tega proizvajalca. Nikoli me ni pritegnil z dizajnom, še manj z udobnostjo vožnje. Testiral pa sem jih mnogo.
Kazalo