Gospodarstvo

Poudarki

  • Podjetja v tuji lasti uspešneje poslujejo
  • Pritožujejo se nad birokratskimi ovirami, stroški delovne sile
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 17 glasov Ocenite to novico!
IBM
IBM je nameraval klicno središče vzpostaviti v Mariboru, a si je premislil. Foto: EPA
Točka preloma
Točka preloma je na sporedu v sredo ob 20.30 na 3. programu TV Slovenija. Foto: Televizija Slovenija
Slovenska industrija jekla
Slovenska industrija jekla je v ruski lasti. Foto: BoBo
Knauf Insulations
Knauf Insulations vlaga v posodobitev proizvodnje. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Slovenija neprivlačna za...

Dodaj v

Zakaj Slovenija še ni dovolj privlačna za tuji kapital?

Oddaja Točka preloma
8. junij 2016 ob 15:48
Ljubljana - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Poljski Abris je preklical dokapitalizacijo Palome, IBM pa je prekinil pogajanja o vzpostavitvi klicnega centra v Mariboru. Primera kažeta, da Slovenija še vedno ni najprivlačnejša za tuje naložbe.

Teh je za slabih 11 milijard evrov. Po podatkih Banke Slovenije jih ima največ Avstrija - 3,4 milijarde evrov, sledijo Švica, Nemčija, Italija in Hrvaška. Delež tujih naložb v bruto domačem proizvodu (BDP) je skoraj polovico nižji kot v Evropski uniji (EU), tam je bil leta 2014 42-odstoten, pri nas manj kot 28-odstoten.

Lani je v Slovenijo priteklo okoli 750 milijonov evrov tujega kapitala, največ za nakupe deležev podjetij v postopkih privatizacije, medtem ko t. i. greenfield naložb, kjer vlagatelji posle začenjajo povsem na novo in ustvarijo nova delovna mesta, skorajda ni.


Na drugi strani raziskave kažejo, da je strah pred tujim kapitalom velikokrat neupravičen, saj podjetja v tuji lasti praviloma poslujejo uspešneje od tistih v domači lasti. Primerjava poslovanja 54.000 gospodarskih družb glede na izvor kapitala, ki jo je opravil Bisnode, kaže, da desetina družb v tuji lasti ustvari 20 odstotkov vseh prihodkov in skoraj 40 odstotkov celotnega dobička. Njihov donos na kapital je skoraj 5-krat višji kot donos v slovenskih podjetjih. Podjetja v tuji lasti po podatkih Banske Slovenije zaposlujejo 22 odstotkov ljudi, plače pa so 12 odstotkov višje od slovenskega povprečja.

Uspešne prevzemne zgodbe
Slovenska industrija jekla (SIJ), ki jo je država po več kot polmilijardni sanaciji prodala družbi Dilon v lasti ruske družine Zubicki, ta je za večinski delež odštela 105 milijonov evrov, po skoraj desetletju posluje stabilno in uspešno. Prihodki skupine s 3.200 zaposlenimi se gibljejo okoli 700 milijonov evrov, povprečna mesečna bruto plača znaša 1.700 evrov. Po krizi leta 2009, ki je SIJ pahnila v 25-milijonsko izgubo, so imeli lani 10 milijonov evrov dobička.

Ruski lastnik je za posodobitev proizvodnje vložil več kot 400 milijonov evrov, čez mesec dni bodo v Acroniju, ki je glavni igralec na evropskem trgu nerjavne debele pločevine, zagnali novo linijo za toplotno obdelavo plošč, vredno 30 milijonov evrov. SIJ je lani tudi dokapitaliziral Perutnino Ptuj in postal njen večinski lastnik.

Dobre poslovne rezultate ima tudi nekdanji škofjeloški Termo, ki ga je prevzel nemški Knauf. Vodilni proizvajalec izolacijskega materiala iz kamene volne s 500 zaposlenimi je imel lani 100 milijonov evrov prihodka in skoraj devet milijonov dobička. Povprečna bruto plača v Knaufu Insulaton je 2.260 evrov, lani so za posodobitev glavne od treh proizvodnih linij namenili več kot 25 milijonov evrov.

Med uspešne prevzemne zgodbe sodi tudi kranjska tovarna avtomobilskih pnevmatik, ki jo je pred 20 leti odkupil ameriški Goodyear za 120 milijonov dolarjev. V Sloveniji je podvojil proizvodnjo, v posodobitev pa vložil več kot 200 milijonov evrov. Podjetje je lani prodalo 6,6 milijona pnevmatik, prihodki so se povečali na 210 milijonov evrov, dobiček je znašal 6,7 milijona evrov. Goodyear Dunlop Sava Tires je znova pridobil naziv najboljšega zaposlovalca v Evropi, zaposlenih ima 1.289 ljudi, povprečna bruto plača je 1.897 evrov.

Ovire
Tuji lastniki podjetij v Sloveniji kot glavne ovire za večja tuja vlaganja pri nas izpostavljajo visoke stroške delovne sile, visoko obdavčitev dohodkov in dolgotrajne birokratske postopke pri pridobivanju dovoljenj. V SIJ-ju kot primer navajajo naložbo v 3-kilometrski daljnovod na Ravnah, ki bi odpravil težave pri nezanesljivi oskrbi z elektriko ne le v njihovi družbi Metal Ravne, ampak tudi v drugih podjetjih. Po zadnjih informacijah bodo zaradi težav pri pridobivanju dovoljenj nanjo čakali še nadaljnjih sedem let.

Nemški Messer pa zaman čaka na zeleno luč za 15-milijonsko naložbo v kisikarno v Škofji Loki za potrebe podjetja Knauf Insulation. Proizvodni obrat za kisik bi moral biti zgrajen do konca leta, pa občina zanj ni izdala niti dopolnjenega prostorskega načrta. V Knaufu dodajajo, da bi imeli obnovljene že vse tri proizvodne linije, če se ne bi zapletalo pri gradbenih in okoljevarstvenih dovoljenjih.

Andreja Lešnik in Janja Koren, Točka preloma
Prijavi napako
Komentarji
čak mal noris
# 08.06.2016 ob 15:55
Kdo,pri zdravi pameti,bi "ulagal" v državo,ki tujega noče,svojega nima,vede pa se,kot da vse ve in da se vsi pulijo zanjo!?
viper81
# 08.06.2016 ob 16:08
Zakaj Slovenija ni privlačna za tuj kapital? Ker pri nas vladajo sindikati javnega sektorja, ki zavračajo vsakršno reformo, oz. spremembo na bolje. Nobeden tujec pri zdravi pameti pa ne bo vlagal v okolje, kjer se na tujce gleda sumničavo, skoraj sovražno, kjer je birokracija počasna in obsežna, sodstvo nesposobno, davki pa visoki.
BobPage
# 08.06.2016 ob 16:02
Vse kar je vredno, bo pobegnilo iz Bananistana.

Ostale bojo samo razne Anarhije, SamoResi, Svyatoslavi in podobno, ki se bojo medsebojno požrli, skvotali in se igrali partizane in Nemce do nezavesti :)
esspero
# 08.06.2016 ob 16:11
Treba delavcem znižat plače , jim vzeti denar za malico in prevoz. Tako bomo konkurenčnejši .!
pazi_mina
# 08.06.2016 ob 16:16
France Bučar danes v intervjuju...o tem kje smo zavozili

Napaka je bila, da sem bil ob nastopu novega predsednika vlade Janeza Drnovška preveč pasiven. Vprašanje, ki se mi danes zastavlja in ki bi ga morali zastaviti tudi drugim, je, kaj je vzrok, da smo pristali, kjer smo. In sam mislim, da je glavni razlog v tem, za kar tudi jaz sprejemam svoj del krivde, da smo do­pustili obnovitev starega partijskega modela za vodenje države. Osamosvojili smo se, nadaljevali pa partijski model države. In to velja še danes.

V kakšnem smislu?

V celotnem pojmovanju. Pojmovanje posameznika, njegov pogled na svet in njegovo vlogo na tem svetu je treba presojati drugače, kot so o tem presojali v partijskem, marksističnem modelu. To je bistvo problema. Naše gledanje na vlogo posameznika v družbi, njegove pravice in tako naprej. Se pravi način mišljenja, ki ni v skladu s plemenito evropsko tradicijo. V svojem bistvu smo še zmeraj komunisti. Kar ven me vrzite zaradi te izjave, ampak to je dejstvo. Mi smo v bistvu še zmeraj komunisti.
juk
# 08.06.2016 ob 16:31
JA in ko boste nacionalni interesanti dovolj uničili podjetja pod pretvezo lastnine "naših dedkov in Babic" Bodo prišli tujci in dobili zastonj.
juk
# 08.06.2016 ob 16:08
PRedvsem omejenost, to se lepo vidi pri komentarju Anar Hije. Vse je neoliberalizem, vsi nas hočejo pokrasti in prevzet. Resnica pa je da še vedno z glavo živimo v prejšnjem sistemu, glavne denarne tokove nam kradejo stara omrežja ki ljud fopajo z neumnostmi o neoliberalizmu. Slovenijo so pokradli lastni prebivalci in lastna elita, tujci niti evra. Tuj kapital pa išče katera država ima konkurenčno prednost, to si lahko dovolijo.
Mindmaster
# 08.06.2016 ob 16:01
Ker z egalitarnostjo obsedeni Slovenci kapital sovrazijo. Razen njihovih volilnih izbir. Te pa kapital ljubijo, zato ga nocejo izpustiti iz rok.

Nacionalni interes press
juk
# 08.06.2016 ob 16:54
Dovolj sveta Sem že videl da si upam trditi naslednje: Slovenija ima fantastične pogoje, lahko bi bila ena najrazvitejših držav v Evropi ima pa butaste ljudi, ki se pustijo nategovati z nacionalnimi interesi in blokiranju vsakršnih sprememb.
sirus
# 08.06.2016 ob 16:33
Plače javnega sektorja znižat na povprečje zasebnega, pa še to je previsoko. Nismo tropska hiša, da bi vzdrževal fikuse.
Valjhun Kajtimar
# 08.06.2016 ob 16:27
Ker javna uprava požre 51% dohodka? In potem stavka, ker želi še več?
MucaMaca
# 08.06.2016 ob 16:14
Kdo je danes privlačen za tuje greenfield investicije v Evropi? De facto davčne oaze tipa Irska, Nizozemska ali revčki, ki konkurirajo s čim nižjo ceno dela na proizvedeno enoto produkta, tipa Slovaška, Madžarska, bivša Juga, Romunija, Bolgarija, Litva, Latvija, deloma Estonija... Problem je, ker mi ne spadamo v nobeno od teh skupin, kumulativna davčna stopnja za podjetja je malo višja kot v Nemčiji in malo nižja kot v Avstriji, bruto bruto cena dela pa je dva do trikrat višja od revnih evropskih držav. Do danes smo si dvigovali konkurenčnost z vse večjo intenzivnostjo dela (beri povečevanjem norm), po finančni krizi pa prenizko dodano vrednost na zaposlenega "rešujemo" z notranjo devalvacijo (beri: siromašenjem srednjega sloja), da bi se čim bolj približali revni skupini držav. Po razvojni poti, ki jo vodijo slovenski politikantje in kvazi gospodarstveniki, službe zaradi nižanja cene delovne sile in fleksibilizacije trga dela slej ko prej bodo, kolektivna revščina pa tudi.
Alchemist
# 08.06.2016 ob 16:02
Tekma za konkurenčnost = tekma za postati država tretjega sveta.
pravi pravnik
# 08.06.2016 ob 16:19
imamo eno paradoksalno situacijo, kjer se sindikati borijo proti delodajalcem, v resnici pa imata oba skupno težavo, ki se ji reče država, ki pobere glavnino zasluženega (bruto) denarja delavcu. Najprej dohodninska lestvica, po kateri si že bogataš, če imaš 1500 € plače, nato prispevki za zdr blagajno, pri čemer je zdr sistem devastiran z vseh aspektov, nato pa še penzijski fond, kjer se dviguje starost in penzija postaja čedalj bolj nedostopna. Vso to troje nas stane 50% našega zaslužka. Poglejmo še razpoložljiv del neto plače: 22% DDV, vrtec - max tarifa ker se predpostavlja, da si itak bogataš. Res - če si izračunaš je bolje da si doma, dobivaš socialno, greš v stečaj ko ne zmoreš več itd.

Približujemo se letu 1988, kjer si bil bedak, če si delal - ker si itak dobil plačo- pa če si delal kaj ali ne. Država naj pozabi na to, da bo poskrbela za vsakega reveža s POP tv reportaže, ker tega enostavno ne zmore. Pošteno pa je, da tisti, ki več plačujejo tudi več dobijo.

Sindikatom pa svetujem, naj ne protestirajo v tri dni, ampak naj začnejo ta pravi boj - to je pravni boj za svoje pravice. To pomeni, naj se izpogajajo za kolektivne pogodbe dejavnosti, delodajalci pa naj zaščitijo svoje cehe (tako kot drugod) z višjimi cenami. Samo tako bodo lahko imeli delavci od svojih plač več in delodajalci bodo raje zaposlovali za nedoločen čas.

Javna uprava - raus! Na 1/4 sedanjega obsega. 3/4 nas klika na internetu, 1/8 pa jih je na bolniški. To je dejstvo in ne šala!

Pojdite študirat, kar sem zapisal in probajte razumet vsaj 10%! Rodil se je namreč novi slovenski Varufakis
ZeK
# 08.06.2016 ob 16:02
Zakaj Slovenija še ni dovolj privlačna za tuj kapital?

ker vlagatelji v državi s socialistično mentaliteto ne vidijo perspektive.
juk
# 08.06.2016 ob 16:50
@juk - ali misliš, da tujci želijo drago plačevati naše (ali katerekoli) firme? Da se take firme uničijo, da jim cena pade na minimalno vrednost, je potrebno veliko truda in podkupnin "vlagateljev" (kajti danes provizije za uničenje firme niso ravno majhne, direktorjem pa ni dovolj samo hiša, potrebujejo še vikendico v hribih in na morju, barko, avtomobile, pa kakšno stanovanje kje)... in pa reform, ki nam jih "priporoča" (to je lepša beseda za ukaže) EU.

Vzemi še malce Mladino v roke. Preprosto ne morem verjet da sodoben človek odprtih misli lahko takole razmišlja. Imamo največji delež državnega lastništva v Evropi in najmanj tujega vlaganja in ti praviš da nam tujci kradejo? kako če jih ni. Tujci plačajo in ustvarijo več dobička kot domačini, več vlagajo in bolje plačajo zaposlene.
juk
# 08.06.2016 ob 16:48
Slovenija je konkurenčna samo in zgolj eni stvari. To je izobražena delovna sila. Pa še tukaj država s socialističnim modelom drži za vrat vsa podjetja ki hočejo pridno in sposobno delovno silo nagraditi. Mladina to hvala bogu vidi in samo dvigne rit in gre v tujino kjer je isto delo dvakrat bolje plačano. Zdravstvene storitve pa dvakrat hitrejše.
Binder Dandet
# 08.06.2016 ob 16:46
Najbolj zasluzna je dogovorna ekonomija. Ker v sloveniji vse tece v interesu stricev iz ozadja. A mislite, da v evropi niso slisali, kaj se je z dutb zgodilo? Pa to je najboljsi primer, da je vse o stricih se vedno res. Kdo pri zdravi pameti bo vlagal v tako visoko skorumpirano drzavo, kjer vse niti vodi ene par posametnikov preko podrejenih politikov, sindikalistov, sodnikov itd.?
dvx
# 08.06.2016 ob 16:19
Zakaj Slovenija še ni privlačna za tuje investitorje??? Ker ji še vedno vladajo skorumpirane exkomunistične gnide.
Mindmaster
# 08.06.2016 ob 16:07
@BobPage

Enkrat jim bo Nemcev zmanjkalo.
dStroj
# 08.06.2016 ob 15:57
Zato ker se denar, ki je izginil ob osamosvojitvi in ga nadzirajo old-boy omrežja, vrača iz davčnih oaz v obliki ''lažne privatizacije'', ki dejansko pomeni ponovno ''nacinalizacijo'', da bi ohranil staro moč odganja tuj kapital v imenu nacinalnega interesa in začasnega ohranjajna delovnih mest, s tem preprečuje konkurenco znotraj države in našo konkurenčnost na tujem trgu.
TinTin
# 08.06.2016 ob 18:52
Ja pa kdo bo vlagal v "Banana republiko", kjer vlada postkomunisticna elita in kjer volk es vedno laufa po ulicah z rdeco zvezdo. Se za nekatere t.i. Veliki brat Rusija nima interesa za nas....
dStroj
# 08.06.2016 ob 18:27
V teh urah je ta novica izginila iz glavnega feeda, zdaj lahko berete članek o Šarapovi, Čeferinu in vrnitvi ekstazija... sej veste, teme za male ljudi, pustimo resne stvari naši Mami Državi.
Nikec3
# 08.06.2016 ob 18:17
Na drugi strani raziskave kažejo, da je strah pred tujim kapitalom velikokrat neupravičen, saj podjetja v tuji lasti praviloma poslujejo uspešneje od tistih v domači lasti. Primerjava poslovanja 54.000 gospodarskih družb glede na izvor kapitala, ki jo je opravil Bisnode, kaže, da desetina družb v tuji lasti ustvari 20 odstotkov vseh prihodkov in skoraj 40 odstotkov celotnega dobička. Njihov donos na kapital je skoraj 5-krat višji kot donos v slovenskih podjetjih. Podjetja v tuji lasti po podatkih Banske Slovenije zaposlujejo 22 odstotkov ljudi, plače pa so 12 odstotkov višje od slovenskega povprečja.

To si naj pred spanjem prebere vsak volivec Združene levice. Podatki so najboljše zdravilo za ideologijo.
odprtizvezek
# 08.06.2016 ob 17:50
Ja se strinjam, le da je v primeru IBM slo za tipicno izsiljevanje. Zakaj niso postavili center v Avstriji, saj lahko tam dobijo bolj kvalificaran kader kot v Slo? Zato ker izsiljujejo subvencije za vsakega delavca, kot so navajeni delati v drzavah tretjega sveta. Drugace pa se strinjam da Slovenija ne zna privleci investitorjev.
Mindmaster
# 08.06.2016 ob 16:47
@jaskelainen

Scenarij A: Tujec vlozi 800 eur, ima prihodek 1000 evrov.

Scenarij B: Tujec ne pride.

Po katerem scenariju ima Slovenija vec?
the law1
# 08.06.2016 ob 16:20
@pazi_mina

Kot zgleda je tudi Bučar v starosti končno spregledal. Je pa povedal bistvo oz. srž problema
gesan
# 09.06.2016 ob 13:11
Slovenija ni niti nam več privlačna za vlaganje!
Kako bi bila tujcem?
juk
# 08.06.2016 ob 17:08
a si že bil v Luksemburgu?

Bil , kaj naj bi bilo narobe z njim? drugače pa spet tipične primerjave, če ni črno je pa belo, samo da se ljudi straši proti spremembam.
sam-zee
# 08.06.2016 ob 17:05
Eni in isti članki... Kaj smo pa naredili, da bi bili bolj zanimivi?!? Nič meni znanega...
juk
# 08.06.2016 ob 16:58
@juk - vidim, da živiš v pravljični deželi Nije.

Malo bo treba pogledati izven okvirov, prebrati kakšno knjigo in ne samo revije, pa boš videl kaj, kje in kako se stvri odvijajo.


Hehe potem pa takle komentar. Pokaži mi 5 tujih kapitalistov pri nas ki niso plačevali plač, ki niso o plačevali prispevkov. Ajde od besed da nas uničujejo k dejanjem.
KosmataPazduha
# 08.06.2016 ob 16:27
Prosim vas lepo kdo pa bo vlagal v to propadajočo republiko
BobPage
# 08.06.2016 ob 16:20
Najboljše so te statistike o plačah. En direktor z 20.000€, 20 delavcev po 500€. In povprečna plača znese odličnih 1428€

Važno da je čreda ovac statistično zadovoljna :)
ZeK
# 08.06.2016 ob 16:12
kapital bo prišel v Slovenijo, ko jo zafuramo na raven Venezuele.
takrat bodo vlagatelji prišli na razprodajo.

lahko bi sicer prišel še pred točko preloma, a kaj ko bi levica, javnost, "strokovnjaki" in rogovci v en glas skočil proti grdemu "neoliberalizmu".

zato ga bodo vsi našteti doživeli, a takrat, ko ne bodo več partnerji v poslu, temveč propalice, ki bodo fehtale za pest riža in rolo wc-papirja.
Anves
# 09.06.2016 ob 18:56
Slovenija je zanimiva samo........ za balkanske poslove.....za drugi poslovni svet je zavožena zaplankana podalpska banana republika z nesposobnim državnim aparatom, ki je sam sebi v namen v nezanimiva.
kromo-som
# 09.06.2016 ob 16:35
Zakaj Slovenija še ni dovolj privlačna za tuji kapital?

V državah, kjer vlada mafija, ni velikega interesa za vlaganja. Komu se da ukvarjati z lokalnimi in državnimi šerifi, ki hočejo za vsak papir in vsako dovoljenje provizijo? Če zadevo prijaviš, pa te vržejo iz igre.
rokers
# 08.06.2016 ob 23:55
ni vse zlato kar se sveti in to velja za obe strani palice..Če bomo imeli urejene pogoje, sodstvo, zdrav srednji sloj, se tujih investicij ne smemo bat - zdrava sredina bo prepoznala slabega investitorja (npr prodaja Mercatorja in hotelov na obali neprimernim lastnikom) in ga zavrnila. Seveda pa bo vsak tuj investitor problem dokler bo delo v javni upravi sanje večine slovenskih študentov: kajti ve se, da se v JU malo delo, da si zaščiten, da imaš en kup pravic za nič ali malo odgovornosti (seveda so izjeme: zdravstvo, šolstvo npr). Taka družba generira ljudi brez ambicij, ki se na delovnem mestu skriva in prelaga odgovornost in logično je potem, da si večina ne želi sprememb in tega grdega kapitala in kapitalizma..blek...
castor
# 08.06.2016 ob 18:16
Dokler bodo postopki zbirokratizirani do skrajnosti, ker se pisarniški molji zdijo sami sebi nadvse pomembni,se nas bodo investitorji izogibali v širolem krogu.
In pa seveda na uvodnem sestanku ne smeš prvo vprašat "kolk je pa provizije?"
mataj-finance
# 08.06.2016 ob 18:06
@brandmeister
zanimivo in čudno da lahko kupujejo in investirajo kitajci v nemška podjetja !

Kitajska se trenutno sooča z begom kapitala. Kitajski dolg znaša čez 200% BDP, zapravljen pa je bil za mesta duhov. Dobra polovica podtalnice je onesnažene, prav tako dobra polovica obdelovalne zemlje. Kitajski zgornji promil investira povsod, samo na Kitajskem ne. Tisti, ki si to lahko privoščijo, se izseljujejo.
brandmeister
# 08.06.2016 ob 17:58
zanimivo in čudno da lahko kupujejo in investirajo kitajci v nemška podjetja !
nihče se ne razburja za plače ali da bo nekaj pokradeno i.t.d.
uspešno vsa ta podjetja delujejo na svetovnem trgu ..
Slovenija unikat svetovnega formata !
socialistična ideologija in tovariši ne marajo konkurence !
ne želijo red na državni ravni !
tujci so notranji sovražnik
EU zunanji .. .
državna lastnina in monopol se brani tujega denarja ,za državljana mu je malo mar ,za sistem reda in spoštovanja še manj !
JohnSmith
# 08.06.2016 ob 17:33
Pa nimamo stabilnega zakonodajnega okvirja. Skoz mrcvarijo zakonodajo s kratkoročnimi rešitvami. Poslovanje v državi z nestabilno zakonodajo je dodatno tveganje, vnaša negotovost v poslovanje.

Pa zmanjšati je treba administrativno obremenitev podjetji. Preveč časa in denarja gre za izpolnjevanje birokratskih obveznosti. Ta želja države po popolnem nadzoru podjetij in ljudi uničuje podjetniško iniciativo.
the law1
# 08.06.2016 ob 17:26
@jaskelainen

Jao, kakšne blodnje. Daj povej še, da voliš združeno levico, da si za kao socialno pravičnost, da je tuj kapital zloben, da je potrebno kapital obdavčit, itd.

A ja, pa povej še kakšne produkte od "zlobnih" kapitalistov koristiš, ker severnokorejskih znam ne poznam in tudi povej, če slučajno cuzaš denar oz. živiš na plečih tistih delavcev za katerih bi se po tvojih besedah kao boril?
the law1
# 08.06.2016 ob 17:19
@juk

To da država plača da nekdo pride k nam bi bila seveda neumnost.


Tudi Slovaška je npr. dala Kiji davčne olajšave (ne subvencije) v višini cca. 150 milijonov EUR. Samo v dveh letih plačanega DDPO-ja je to bilo pokrito. Vse ostalo so pa samo koristi.

Davčne olajšave so pa pravi način saj pomeni da moraš nekaj ustvarit, da sploh lahko olajšavo koristit
the law1
# 08.06.2016 ob 17:16
@sebastjan-k

Kdo bi vedel o čem se tukaj blodi. Jaz in moja žena delava za tuji kapital in lastniki tega kapitala so navdušeni nad pogoji v Kopru. Zgleda da se nas tukaj hoče prepričat, da bi bilo lahko še bolje, če bi na primer država placala tujcem, da pridejo sem, namesto da oňi plačujejo davke. Takega kapitala dejansko ne potrebujemo.

A je tisti tuj kapital slučajno italijanski? Me samo zanima

Seveda tudi npr. KIE nismo potrebovali toda kot vidimo bi to pomenilo, če bi imeli mi KIO namesto Slovakov, da bi imeli podjetje z cca. 4,5 milijardami EUR letnega prometa, podjetje ki bi zaposlovalo 3.800 ljudi za cca. 40% višjimi plačami od povprečja in imeli bi cca. 80 milijonov plačnega davka od dobička vsako leto. No, poleg tega je KIA vložila že skoraj 2 milijardi EUR v infrastrukturo

Takšne "big plajerje" potrebujemo in ti se nas izogibajo kot hudič križa.
the law1
# 08.06.2016 ob 17:06
@GORILA

Pa od kje tebi te silni miljardni podatki o Slovaški KIA??
V letnem poročilu za 2014 jaz tega ne vidim?


Če si gledal letno poročilo 2014 (glej spodaj) poglej na strani 19 kolikšen je bil promet

Kia_VS_2014-EN_2014-02-14

Tam lepo piše "revenue" 4.586.708 v tisočih EUR, kar pomeni 4.586.708.000 EUR oz. še več kot 4,5 milijarde EUR

na strani 22 imaš "profit before taxes" 362.888.000 EUR oz. cca. 360 milijonov EUR in od tega na isti strani "income tax" 80.472.000 EUR oz. dobrih 80 milijonov EUR.

Vse številke v poročilu so pač v tisočih EUR
the law1
# 08.06.2016 ob 16:57
@MucaMaca

Glede na to, da sta Švedska in Finska med najbolj inovativnimi evropskimi družbami, se ne gre čuditi, da sta del IT know how-a prelili v Estonijo. Tu gre za dokaj korekten odnos, mi vam službe in know how, vi nam relativno poceni delovno silo.

Dobro, reči da je vse zasluga samo geografske bližine pa ni ravno realna analiza, ker ravno pri IT-ju geografska oddaljenost ne igra velike vloge.

Tudi Estoniji pa cena delovne sile narašča od prve četrtletja 2015 do in četrtletja 2016 je povprečna plača narasla za 8,1%.

Kot pa sem že večkrat napisal. Estonija gre po Irskem modelu in ravno Irski model je Irski omogočil enormni preskok med razvitimi državami.

Npr. leta 1998 je imela Nemčija celo malo višji BDP na prebivalca kot Irska. Lani pa je Irska imela za cca. 24% višji BDP na prebivalca kot Nemčija. Irska je pač prehitela vse bivše zahodnoevropske države in v principu ulovila Dansko, ki je imela leta 1998 za 46% višji BDP na prebivalca kot Irska. To pa so pospeški
juk
# 08.06.2016 ob 16:42
Tujci ne želijo svojega kapitala razdajati, tevmeč je njihov cilj svoj kapital povečati. Logičen zaključek torej je, da želijo več odnesti kot so pa prinesli. Če nekdo več odnese kot je prinesel, to pomeni, da nam ostane manj. Ali je potem to dobro, da nam ostane manj? Ja, če EU tako reče, potem je to sigurno res.

Slovenci nimajo cilja oplemenititi Denar? kakšni prozorno bedasti komentarji. Bolje Doma in na plečih države kot 800 evrov in delati. Ja dokler tako razmišljamo pa bo sranje.
the law1
# 08.06.2016 ob 16:21
@MucaMaca

Kdo je danes privlačen za tuje greenfield investicije v Evropi? De facto davčne oaze tipa Irska, Nizozemska ali revčki, ki konkurirajo s čim nižjo ceno dela na proizvedeno enoto produkta, tipa Slovaška, Madžarska, bivša Juga, Romunija, Bolgarija, Litva, Latvija, deloma Estonija...

Me zanima zakaj si napisala deloma Estonija?
the law1
# 08.06.2016 ob 16:17
@GORILA

A si videl - tega tudi Slovaška KIA nima! hehe

Pohvalno toda, še vedno je močno majhen plajer v primerjavi z KIA Slovaška, ker kot vodim ima 210 milijonov EUR prometa medtem ko ima KIA Slovaška cca. 4,5 milijarde EUR prometa in cca. 450 milijonov EUR dobička in plača samo DDPO-ja v enem letu za cca. 13 let dobičkov podjetja Goodyear Dunlop Sava Tires.
G.Bruno
# 10.06.2016 ob 09:36
Mislim, da je potrebna promocijska akcija.



From Slovenia with Love!
Investors welcome!
Kazalo