Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 42 glasov Ocenite to novico!
Igor Vidmar
Igor Vidmar. Foto: BoBo

Dodaj v

Res čudno, da sta premier in stranka padla v anketah, ko pa sta tako razumna in uspešna

Kolumna Studia City
19. februar 2018 ob 23:08
Ljubljana - MMC RTV SLO

Začel se je predvolilni ples v maskah, prave obraze pa nakaže odnos strank do javnega sektorja, torej tistih storitev, katerih splošna in enaka dostopnost za vse je osnova količkaj pravične družbe.

Kako je z zdravstvom, je znano, v boj s sindikati šolstva pa je vlada vpoklicala tudi malega turističnega podjetnika in ministra za gospodarstvo. Najbrž zato, ker ima rad populistične fraze a la "populizma ni mogoče jesti" in "ne moremo porabiti več, kot ustvarimo".

Na isti evroneoliberalni, varčevalni liniji je razumna ponudba iz Dubaja za en odstotek višje plače, za manj, kot jih razvrednoti inflacija! In potem umik predlagatelja. Bo pogajanja prevzel neotesani g. Bademaister ali kar premier, ki je zahteve sindikatov označil za nerazumne?

So nerazumni tudi pozivi 400 znanstvenikov za več sredstev, po večletnem nižanju od razvojno usmerjene vlade? So pa zanj razumne in dobre tuje investicije a la avtolakirnica, pa kupovanje bank in druge razprodaje. Res čudno, da sta premier in stranka močno padla v anketah, ko pa sta tako razumna in uspešna.

Kaj pa novi obrazi? Novi vodja NSi-ja je na vprašanje, ali bo NSi še naprej čvrsto na položaju zasebnega - podpiral je zasebne zdravnike, zasebno šolstvo, privatizacijo - odgovoril: "Ne, NSi je podpiral delovne ljudi, ki se trudijo in ustvarjajo delovna mesta." Torej v bistvu, da, čim več zasebnega, sociale pa, kolikor zmore trg. In potem kava z zelo starim obrazom, ki je pravkar izstrelil trumpoidno geslo Slovenija najprej, on, ki je med drugim ustanovil slabo banko in klical v Sloveniji evropsko trojko. To bo torej nova slovenska pomlad …

Kaj pa novi obraz številka ena? Najprej mu je bila ideja novega Demosa zanimiva, zdaj ga menda tam ne bo, kaj še sledi? Bodimo pozorni, še ena zmaga volilne novoobrazne (samo)prevare bi res lahko prinesla manjši javni sektor, produktivnejša zdravstvo in šolstvo, a le za tiste z globljimi žepi.

Igor Vidmar, Studio City
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Ogroženi
# 20.02.2018 ob 00:02
Spoštovani Igor,
vse imaš prav in prav je, da nekdo te stvari pove in kritizira, kar je potrebno kritizirati.
Žal pa je realnost takšna, da več ali manj kritizira čedalje več ljudi, karavana Mira Cerarja in SD wannabe socialistov, kateri so v resnici neoliberalci po dejanjih, melje in gre dalje novim volilnim zmagam naproti (Šarcu). Vse bo isto, vse bomo prodali, postali bomo še večji sužnji, življenje bo še bolj napeto, sovražno in negotovo.

Zatorej, spoštovani Igor, ni, da je tvoj vpliv tolikšen, da bi mu šlo pripisovati ne vem, kakšne razsežnosti. Pač pa si dovolj opazen in bi mogoče razmislil, da svoj vpliv in potencial zastaviš za pozivanje k #UPOR-u.
Upor (kateri se bo slej kot prej tako ali tako zgodil, o tem jasno uči zgodovina), je nujen in neizogiben. Le nekdo mora začeti.
Tudi ustanovitev Osvobodilne fronte je bila sprva jako oportunistično in prej idealistično gibanje kot pa resna protiutež norosti tistega časa. A so začeli. Združevali so zatirane. Ostalo, spoštovani Igor, ti je poznano iz zgodovine.

Kritiziranje in kritično podajanje mnenja v javnosti je seveda dobrodošlo in mogoče celo za koga streznilno. Spremenilo pa ne bo praktično nič. Facebook je poln mesij, kateri oznanjajo norost časa in dejanj tistih, ki nam režejo kruh.
Čas je za dejanja. Za konkretni poziv, da se vsi tisti, ki se nismo vdali v usodo združimo v boju zoper tiranijo kapitala in skušamo kaj spremeniti.

Kritizirali bomo, ko bomo "stare babe na klopcah". Ko se ne bomo več zmožni upreti. Uprimo se, dokler se še lahko. Kajti vsako leto bo težje. Vsako leto bomo bolj zatirani, razdruženi in šibkejši, kapital pa vse bolj močan in surov. In ne samo to: kasneje, kot se bomo uprli, bolj bodo uporniki podivjani, bolj bo krvavo. In obratno: zdaj je še dovolj časa, da se upor izpelje na (dokaj, dovolj) civilizirani način, da nas na stara leta ne bodo tlačile nočne more zaradi nujnih dejanj, ki morajo biti storjena.

#UPOR, spoštovani Igor. Samo to še šteje. Kritike je bilo dovolj. Ali pa si priznajmo: tudi SD (z vmesnimi počitki ob vladanju njihovega alter ega SDS) je na oblasti že vse od l.2008. Ves čas govorijo kaj, da je potrebno spremeniti, da bo šlo na bolje. In vendar gre ves ta čas samo navzdol. In bistveno: ves ta čas imajo oni dobro plačane službe in si mislijo, naj traja. Resnično upam, da si ti ne predstavljaš kritike na račun zatiranih po tem vzorcu. Meni osebno se je kritika zagnusila. Ker me je izučilo, da ne spremeni ničesar. Hkrati pa, z vsako izrečeno tiranija na oblasti daje vedeti, saj imate možnost kritizirati, kaj bi še radi. Že res, a zavoljo kritike jim je omogočeno, da se nič ne spremeni.

Star pregovor pravi: ne boj se psa, ki laja. Boj se tistega, ki je tiho. Dovolj je bilo bevskanja. Ali bomo planili, ali pa se potuhnimo v kočo in upajmo, da nam gospodar vrže kakšno oguljeno kost.

Pa srečno, spoštovani Igor.
SvarunNoordung
# 21.02.2018 ob 14:13
Dokler ljudje s svojo "plačo" ne morejo kriti niti polne oskrbe v domu upokojencev(kako naj potem pomagajo svojim ostarelim staršem), toliko časa ne bomo imeli normalnega sistema. Problem javnega sektorja je v tem, da tistih nekaj procentov preplačancev meče slabo luč na ostale. Morali bomo priti do konsenza v družbi in to v tej smeri, da so najboljše plačani v javnem sektorju tisti, ki imajo največjo odgovornost, torej predsednik vlade, finančni minister, ustavni sodniki, notranji minister, zdravstveni minister ipd, ti ljudje bi morali v javnem sektorju imeti najvišje plače, ostali bi morali bito pod to mejo. Tako pa imamo sistem, ko je v javnem sektorju množica ljudi plačana več od predsednika vlade, TO NI LOGIČNO. Ne more imeti direktor zdravstvenega doma v Šmartnem pri paki večjo plačo od najvišjih inštanc v državi, vsem izsiljevalskim doktorjem bi jaz poslal odločbo o odpovedi delavnega razmerja, torej če ti v javnem sistemu ni dobro pojdi v zasebnega, pa bomo videli kako se boš imel potem dobro, odpadejo 3 mesečni dopusti ... Potem je tukaj še podvajanje, potrojanje .... funkcij in za vsako so plačani, naj mi ti ljudje obrazložijo kako lahko vse te funkcije kvalitetno opravljajo ali kako sploh fizično zdržijo(primer goska na čelu slabe banke). Nisem proti javnem sektorju, toda moje mnenje je, da je v njem preveč ljudi, ki so dejansko izgubili stik z realnostjo(rektorica ekonomske univerze). Plače za najpomembnejše funkcije v državi je treba dvigniti, ker dejansko niso več v toku časa, srednjem "menedžmetu" jih je pa treba znižati, najnižje plačanim v javnem sektorju je pa treba VSEM dvigniti plače nad 1000 EUR-ov neto.

Tukaj pa ostaja še zasebni sektor, kjer večina novodobnih lastnikov kapitala obravnava svoje zaposlene kot sužnje, tukaj so šele problemi ... kdaj bodo skupaj stavkali z javnim sektorjem, čas bi že bil. Torej če zaključim, v Sloveniji se prepira revež z revežem, parazitska elita pa pobira sadove dela vseh ljudi, brez da bi se pri tem oznojili, pa čebrav bi se mogli, če ne drugače zaradi sramu.
zigap
# 20.02.2018 ob 00:01
tako je
mihajloo
# 20.02.2018 ob 09:27
@Ogroženi

Upor? Kakšen upor? :D Da se nam bo raja smejala? Poglej si ankete o "sreči Slovencev". :)
Velika večina vprašanih je srečna! Torej?

V dolini pod Alpami je vse v najlepšem redu. Dokler je za hofer salamo za 50centov in gre skozi mesečno odplačilo za novo tono pleha parkirano poleg lepo pokošene, urejene zelenice, se ne bo zgodilo nič. In pa, zakaj naj bi se?
Zakaj upor? Da bo teh 80% ki so srečni, še bolj srečnih? :x
Srce mi bije za Bananistan. Živel Bananistan!
ebdb
# 22.02.2018 ob 10:25
Slovenci, najbolj pametni ljudje, država pa tik pred propadom ... nekaj ne štima tukaj :)
bistvo
# 20.02.2018 ob 07:23
Javno mnenje redko ceni razum in (pravo) uspešnost, prej obratno, zato tako sklepanje itak nima smisla. Glej ZDA, na primer. Govorim na splošno, moj komentar ne implicira tega, da bi naša vlada pa bila razumna in uspešna.
Altair
# 26.02.2018 ob 08:05
tale članek je navadna predvolilna propaganda
Adder
# 23.02.2018 ob 16:17
Samo bebček si lahko domišlja, da je uspešnost vlade objektivno merljiva z dnevnimi ljudskimi anketami.
igog
# 23.02.2018 ob 14:21
Zdaj ko je ležerno preživel 4 leta se pa spet usti išče novega gostitelja!
veš kako pravijo tej živalski vrsti para...
zvone112
# 22.02.2018 ob 17:57
Pri nas je problem generacija 65+ z zadovoljivimi pokojninami. Ti hodijo na volitve volit SMC ali SD (SD-jev satelit Desus) in tem NI v interesu, da se kdo upre, da se kaj spremeni. Če imaš danes 800€ pokojnine, urejeno stalno prebivališče, gre, se da. Čez 20-30 let takih ne bo več toliko in bo drugače.

Ne čez 20-30 let ampak že zdaj. Če vam izračunajo povprečje za 24 let dela okrog 1000€ (kar je mimogrede zelo visoko) potem je vaša penzija okrog 570€.
enbody
# 22.02.2018 ob 09:37
Verjetno še ni nihče iznašel računalnika, ki bi izračunal kako bo sestavljena bodoča vlada in parlament, zato ker je povprečen slovenski volilec zbegan koga naj voli. Nekaj je takih, kot je moj sosed, ki bi šel na volišče kadarkoli in bi volil SDS in Janšo, za ostale je pa že bolj vprašljivo.
SMC, če ima kdo vsaj malo soli v glavi, ne bi volil nihče, glede na to kaj so pokazali do sedaj.
DESUS, SD, NSi skupaj niso naredili za to državo še nič, bodo pa sigurno vedrili v parlamentu naslednja 4 leta, žal.
Tu je nova zvezda na obzorju Šarec. Dokaz za to, kako je povprečen slovenski volilec naiven, je to da vodi na vseh prognostičnih listah, kljub temu da še ni predtavil programa stranke. Kdo sploh bo v njegovi stranki, bo mogoče kar sam za vse. Bolano.
Nekaj bi morali spremeniti v tej naši državi, ki ima vse možnosti za napredek od naravnih bogastev, pametnih ljudi, strateške lege itd. Upam da ne bo potrebno doseči dna, da bi nas nekdo potegnil iz tega dreka.
srka
# 22.02.2018 ob 09:33
Tudi revolucionarnih mladih bendov ni več. V tem času, ko je vse mogoče in vse dovoljeno, skoraj nič prepovedano, uporništvo očitno ni več zanimivo. Prepovedano je ubijati, zato sklepam, da bo vedo več ubijanja, javnega. Zgodovinsko gledano so ravno mladi bili vedno gonilna sila sprememb, zdaj so se, vsaj na videz, očitno sprijaznili s sistemom, čeprav jih ne moremo krivit, ker je preveč stvari, ki odvrača misli od pravih težav. Mi (stari in starejši) bi bili v tem svetu mladih najverjetneje enaki, zato primerjave odpadejo.

Žal ne vidim neke rešitve. Družbeno politično spremembo bo po mojem mnenju sprožila šele kakšna naravna katastrofa globalnih razsežnosti (bolj verjetno), svetovna vojna (najverjetneje) ali napad nezemljanov (manj verjetno).
Ljubiljančan
# 22.02.2018 ob 07:24
@ata
Če se Vidmar obrega ob Vlado RS, se seveda tudi ob SD. Vsaj tako razumem.

@mihajloo
Kritične mase res še ni.
Mogoče se mora najprej zgoditi to, kar pravi
v skladu z Internacionalo @IndyBob:
Še več ekonomskega liberalizma, da vse hudič vzame, potem pa "svoj novi svet zgradimo".
Ogroženi
# 20.02.2018 ob 14:57
@mihajloo;
K #UPOR-u ne kličem, ker bi želel urediti svoje osebne zadeve. Upor JA, ker se dogajajo krivice nasploh. Ogromno ljudi se sploh ne zaveda, kako krivičen je sistem, v katerem životarijo.

Dam ti vse prav in delim mnenje s teboj. Hkrati pa se zavedam, da je bila ustanovitev OF banditsko (teroristično) gibanje. Da so bile to barabe, katerih sprva nihče ni maral. Šele s časom se je pokazalo kako in kaj.

Pri nas je problem generacija 65+ z zadovoljivimi pokojninami. Ti hodijo na volitve volit SMC ali SD (SD-jev satelit Desus) in tem NI v interesu, da se kdo upre, da se kaj spremeni. Če imaš danes 800€ pokojnine, urejeno stalno prebivališče, gre, se da. Čez 20-30 let takih ne bo več toliko in bo drugače.

Drugo pa je to, kar je letelo na Igorja: danes imamo vsi toliko enih možnosti pokritizirati in komentirati dogajanje, da je sleherna kritika izgubila svoj pomen. Ljudje, če jim sploh, glede na pomanjkanje empatije lahko tako rečemo, kot so Cerar, Brglez, Pahor in podobni, se tega dobro zavedajo. Oni delajo kariero in jih osebne zgodbe ne zanimajo, jih tudi ne morejo, preveč jih je. Oni imajo drugačne cilje kot pa mi želje in upanja po prihodnosti. Oni in vsi razni Šarci, ki še pridejo, mogoče imajo željo, da bi bilo za čim več ljudi lepo. A v obstoječem sistemu taka sprememba ni (več) mogoča.

#UPOR je želja po koreniti spremembi sistema. Razumem, da se v samoupravni socializem najbrž ne moremo več vrniti (tudi več nimamo s čim, saj smo bistvene elemente samostojnosti izrabili, zafučkali). Lahko pa se ustvari gibanje, ki bo težilo k pogumni poti večje neodvisnosti od kapitala, EU/ZDA mašinerije, večji samozadostnosti.
Na lep, civilizirani način tega ni več mogoče doseči, pa čeprav je ambicija povsem zakonita in legalna. Zato je potreben upor, gibanje, ki bo, če bo potrebno, tudi z neustaljeno in neobičajno prakso, spremenilo tok dogajanja.

Ključno: zgolj kritiziranje in komentiranje dosega nasproten učinek v ambicijah po spremembi. Kritiziranje ustvarja občutek, da je vse v redu, da je sicer skupina ljudi, ki z vsem ni najbolj zadovoljna a, da je to običajni del procesa. Kritiziranje obstoječih razmer bi moralo utihniti, se umakniti iz javnega diskurza. Šele, ko ne bo več kritike, bodo nastopila dejanja.

To sem želel sporočiti cenjenemu Igorju Vidmarju. Dasiravno njegovo mnenje in prizadevanje neizmerno spoštujem.

PS: Lahko pa tudi Dubioza kolektiv - Čuti i trpi. Jaz tega ne znam, ne zmorem. Zato.
elGoyc
# 20.02.2018 ob 12:01
"...ne moremo porabiti več, kot ustvarimo..." "...sociale pa, kolikor zmore trg..."

Stvari, ki jih g.Vidmar pove kot sarkazem so v bistvu zdrava kmečka pamet ali preprosta logika.

Se povsem strinjam z kritiko pogajanj z sindikati javnega sektorja, ki jim je država pred krizo vzela dobršen del plač in jih sedaj noče vrniti., ter predvsem, da je vlaganje v znanost temelj kakršnegakoli napredka in zdrave gospodarske rasti.
Že dolga leta poslušamo obljube, strategija, programe in kar je še te birokratsko/politične latovščine kako je potrebno zmanjšati davčno obremenitev dela, kako odpraviti anomalije na trgu dela, kako reformirati to in ono, ampak razen kozmetičnih popravkov nobene vlada ni imela ne volje, ne znanja in ne poguma, da bi kak konkretnega naredila.
@mihajlo Če bi bil osebno nesrečen zaradi politike, bi se najbrž že obesil, ker nisem, lahko rečem da sem srečen. Primarno je vsak svoje sreče kovač. Pri vseh "upornikih" me predvsem zanima, kaj po uporu, kaj je alternativa. Nov Jankovič?, Šarec?, Cerar? Tito? Robespierre?

Kar rabi Slovenija je normalna politika z trojčkom ali četverčkom ideološko različnih strank (konzervativci, socialisti, liberalci in morda zeleni ali populistično desni) z visoko notranjo demokracijo, med katerimi bomo lahko izbirali, ne tem političnim močvirjem, ki ga imamo sedaj.
Janx
# 20.02.2018 ob 12:01
Upor po znanem načelu deluj lokalno misli globalno.
Splošni upor ni možen, že zaradi dejstev, ki jih je navedel zgornji sokomentator. Potrebno pa se je upreti, kot ti operater zviša brez razloga cene za slabšo storitev (pa na da se zdereš na slabo plačanega svetovalca), potrebno se je upreti na banki, kot ti dvigujejo provizije, potrebno se je upreti izkoriščevalcem, ki jih je povsod dovolj, je pa teko priti do njih, zato so vsaj družabna omrežja v redu, se pa izkorišča in pride do anomalij tipa nacionalizem, sovražni govor itd... ampak tudi to se bo ščasoma razvodenelo.
ingeinge
# 26.02.2018 ob 00:11
Iz vaših komentarjev je videti, da ste vsi nezadovoljni s strankami. Ali ste že opazili, da stranke delajo predvsem zase in ne za ljudi? Smo si pred četrt stoletja tako predstavljali samostojno Slovenijo? Države ni ˝ugrabila˝ ne stranka DS, ne LDS, ne DeSUS, ne NSi, pač pa kar vse stranke tekom let!! Torej, se vam ne zdi, da so te stranke povsem odveč? Še več, so skrajno škodljive, pa če se sliši še tako bogokletno!
Zakaj ne bi končno začeli voliti ljudi, ki bi bili vredni našega zaupanja, ki resnično delajo za skupno dobro in so se s svojim delom in sposobnostjo že dokazali? Ljudi, ki bi jih na podlagi njihovih kvalitet predlagali za kandidate sami državljani in ne stranke. Tega prerivanja strankarskih kandidatov iz mandata v mandat imamo že dovolj, reeeees dovolj! Tukaj bi bile potrebne korenite spremembe, tako da bi državljani lahko volili moralne, neizprijene posamezne kandidate in NE strankarskih kandidatov. Za to opcijo bi se morali zavzemati, ne pa za strankarske kandidate, ki sprejemajo odločitve po diktatu strank in njihovih interesov in ne vedno v interesu oziroma v dobro svojih državljanov.
Ata
# 21.02.2018 ob 18:23
Jejtana, jejtana g. Vidmar. Če sem vas prav razumel, se je še najbolje spet odločiti za dobre stare in preverjene SD ter satelite s Karlove orbite. Ti so tu še iz časov rajnke države in ve se, da se je takrat v vašem javnem prav dobro živelo. Kdo od preostalih kandiatov bi vas nemara utegnil odstaviti od javnega dobrega ali pa se vsaj povprašati, kakšen smisel ima, da za poceni demagogijo troši denarce iz javne malhe, ki bi jih lahko dodelil tistim, ki za svojo plačo premaknejo še kaj drugega poleg jezika. Je to vaše sporočilo?
sagoza
# 24.02.2018 ob 09:02
Vidmar, najbolje da z Mlakarjam ustanovita stranko ZS (Zgube Socializma) in za sabo povlečete še ostale zgube ki tavajo v 3 dni že 40 let. Z skupnimi močmi lahko Sloveniji daste nov zagon, svež veter v karbonska jadra, in bomo spet lahko zaživeli tiste romantične čase socializma. Verjamem, da je končno spet prišel čas starih obrazov, da pokažete to kar ste že pokazali.
resnicar
# 20.02.2018 ob 16:43
sociale pa, kolikor zmore trg.

Koliko pa? Kdo plača socialo, če ne gospodarstvo in ljudje, ki ustvarjajo v RS, pa jim že sedaj država pobere toliko, da sposobni bežijo v tujino, manj sposobni pa ob delu na Karitas.

Denar ne raste na drevesu g. Igor.
IndyBob
# 20.02.2018 ob 11:20
Slovenija nujno potrebuje mocno dozo ekonomskega liberalizma: vec zasebnih sol, razbitje monopola drzavne zdravstvene zavarovalnice, nizje davke, manj regulacije, manj administracije, vec konkurence.
Ramus
# 20.02.2018 ob 00:13
G. Cerar ima zagotovljeno mesto predsednika države,...
Kazalo