Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 88 glasov Ocenite to novico!
Učenci
Pouk kot organiziran vzgojno-izobraževalni proces ima dve nerazdružljivi in enakovredni funkciji: izobraževanje in vzgajanje. Foto: BoBo
Jožica Frigelj
Jožica Frigelj je učiteljica in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo. Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Vzgojna funkcija šole. Kje se nam je zataknilo?

Kolumna učiteljice razrednega pouka
2. maj 2017 ob 11:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

V zadnjem času se res veliko ukvarjamo z disciplino oziroma z vzgojno funkcijo šole. Kje se nam je zataknilo? Zakaj kar naenkrat nič več ne deluje?

Skozi različne prenove, posodobitve in prevetritve vzgojno-izobraževalnih programov smo prišli do razkroja in razvrednotenja znanja, ki se prenaša po celotni vertikali. Povprečna ocena 4,5 v osnovni šoli je absolutno previsoka za rod, ki je "alergičen" na razmišljanje.
Učenje pri nas ni igra, je le kopičenje informacij in nenehna bitka s časom.

Nižanje zahtev in standardov privede do tega, da se 80 odstotkov populacije vpisuje na fakultete, 30-letniki so doktorji znanosti, čeprav v življenju niso niti en dan zares delali. Če jim že priznam znanstvene kompetence, jim pa strokovnih nikakor ne morem. In tak "strokovnjak" potem opravlja svetovalno delo učiteljem praktikom, ki lahko temelji kvečjemu na "kako bi bilo, če bi bilo", in ne na "kaj je uresničljivo tukaj in zdaj". Vsaka kritična debata je potisnjena vstran, zatrta v kali, in vsi se delamo, kot da je vse v najlepšem redu. Ne, že dolgo ni v redu, če pa še kar koli je, je le po zaslugi predanih učiteljev in dobrih ravnateljev, ki so primarno še vedno pedagogi.

Vzgojnost pouka
Pouk kot organiziran vzgojno-izobraževalni proces ima dve nerazdružljivi in enakovredni funkciji: izobraževanje in vzgajanje. Vzgojnosti pouka se šola ne more izogniti. A vzgoja ni zgolj "samodejni stranski produkt" kakovostnega posredovanja znanja, viden napredek je dosežen le, če uporabljamo načrtno izbrane postopke in metode. Brez vzgojnih vrednot, kot so čut dolžnosti, vedoželjnost, delavnost, rednost, (so)odgovornost, vrednotni odnos do učne vsebine, kakovostnega poučevanja preprosto ni. Vsaka uspešna vzgoja je povezana z avtoriteto, hkrati pa mora učitelj (in starši) storiti vse za to, da se je otrok sposoben postopno oddaljevati od njegovega vodenja in samostojno prevzemati odgovornost za moralne odločitve, za kritično razumevanje sveta in za nadaljnje izobraževanje.

Dejstvo pa je, da je vzgojna funkcija šole danes na ničli, saj je bila učiteljem postopno in sistematično odvzeta pedagoška avtonomija ukrepanja "tukaj in zdaj". Zamenjala jo je pravniška logika, učitelji pa v strahu pred formalno-birokratsko-postopkovnimi napakami študirajo zakon o upravnem postopku včasih bolj kot sodobne didaktične pristope. Zelo zgovorno se je tudi ministrstvo za šolstvo preimenovalo v ministrstvo za izobraževanje ... A spodbujanje kompleksnega mišljenja in kritične presoje vendar ne more biti stvar dobre volje in učiteljeve intuitivne presoje, temveč jasno premišljena strategija.

Pa strategijo pri nas imamo?
Se mi zdi, da, še bolj pa se mi zdi, da mi sploh ne bo všeč. Pozitivno stališče do posameznega predmeta in občutljivost za njegove moralne razsežnosti se razvijeta ob takih metodah, kjer učenec spozna smiselnost učenja in povezanost z resničnimi težavami. Učenje kot kopičenje abstraktnih definicij ali učenje za ocene se njegovih stališč in vrednotenja pojavov ne dotakne kaj prida, večinoma celo negativno vpliva na odnos do znanja. Preimenovanje "vzgojnih" predmetov je pomenilo tudi preoblikovanje njihovih programov. Bojim se, da so tudi ti predmeti prepolni nekih bolj ali manj neuporabnih vsebin, podatkov, ki so že na srednje zmogljivem računalniku dostopni v slabi minuti, na i-phonu pa še prej. Pri tem gre za (načrtno?) zanemarjanje estetske, čustvene, socializacijske in doživljajske komponente, ki se pri predmetih, kot so likovna, glasbena umetnost in šport, lahko razvije bolj kot kjer koli drugje.

Tudi tu prehajamo iz kakovosti v količino
Prehajanje od kakovostnega dela k obvladovanju množice podatkov je značilen odraz storilnostno naravnane šole, na količine nepovezanih podatkov brez prave vrednosti v življenju. Načrtno siromašenje vsega lepega, razveseljivega, otroškega. Iz otrok delamo robote, v katere trpamo kupe in kupe balasta, in upamo, da bo "hard disk" v njihovih glavah zdržal. Namesto da bi jim v urnik umestili čas za igro, gibanje, že v prvem razredu povečujemo učno obveznost, recimo še z učenjem tujega jezika. Ne, učenje ni igra! V našem kurikulu že ne. Je le nenehna bitka s časom za doseganje ciljev, preverjanje in ocenjevanje standardov. Zato je odpor učencev popolnoma razumljiv. Že prvčki, tako radovedni in željni znanja, vedno pogosteje rečejo "ne bom" ali "nočem". Raziskave kažejo, da se naši učenci - kljub povprečnemu številu ur pouka v primerjavi z drugimi po svetu - čutijo nadpovprečno obremenjene.

Nadpovprečno obremenjene pa se čutijo tudi učitelji. Učenci so preobremenjeni z onesmišljenimi podatki, učitelji pa z onesmišljeno birokracijo. Saj smo že tako daleč, da je pomembnejši zapisnik o poškodbi učenca kot pa sama pomoč otroku (malce karikiram, a vendar ...). In ta čas, ko se za zapisnik odločam, ali gre za izvin, izpah ali zlom (mimogrede – za takšne diagnoze nisem usposobljena, s podpisom zapisnika pa jamčim za točnost podatkov), poškodovan otrok čaka. Čaka on(a) in tudi vsi preostali ves čas, ko grem v zbornico do telefona, da pokličem starše, ki sem jih dolžna obvestiti o otrokovi poškodbi - takoj. In pri tem naj mimogrede odločim še, ali je potrebna zdravniška pomoč ali je dovolj domača oskrba. Kar zadeva mene – vedno je potrebna zdravniška oskrba, saj je le zdravnik kompetenten za postavljanje zdravstvenih diagnoz. Torej – kličem še zdravnika ...

Vedno več takšnih in drugačnih absurdnih primerov
Vedno več absurdnih primerov se dnevno zvrsti v učiteljevem delavniku (mimogrede, raziskava je pokazala, da učitelji delajo povprečno 50 ur na teden), saj je ta uravnavan po pravniški, in ne po življenjski logiki. Učitelji pa pregorevamo. Mi smo najprej in predvsem pedagogi, tudi "zdrava kmečka pamet" narekuje ukrepanje "tukaj in zdaj". "Kazen mora bit', kazen je vzgojna," je rekel boter Mesec in poslal zvezdico Zaspanko na Zemljo. Nič niso pomagale ne obljube ne solze, boter Mesec je bil neomajen. "Mene" pa po eni strani obtožijo, da nisem pomagala otroku, ker sem pisala zapisnik, ali pa zapisnik ni bil pravočasno napisan in vročen vsem, ker sem pomagala otroku. V vsakem primeru izgubim. V skladu s svojo pedagoško profesijo si srčno želim, da bi lahko ukrepala "tukaj in zdaj" in za začetek vse tiste, ki so privedli do takšnega stanja, poslala – tako kot je boter Mesec poslal zvezdico Zaspanko – za "ziher" kar v drugo galaksijo. A ker mora biti vse urejeno po zakonu o upravnem postopku, sem za začetek napisala zapisnik, pardon, prispevek.


Jožica Frigelj je učiteljica, profesorica razrednega pouka in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.

Jožica Frigelj, profesorica
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Nostromo
# 02.05.2017 ob 11:29
4,5 je povprečna ocena?! So že slišali za Gaussovo krivuljo? Nič čudnega, da imamo toliko adolescentnih "intelektualcev".
fallen_horse
# 02.05.2017 ob 11:26
Zakaj kar naenkrat nič več ne deluje?

Ker je potrebno vsako leto izumljati kolo, pa enkrat imamo eksterce, pa jih spet nimamo, pa bi imeli ocene, pa spet ne itd itd. Noben sistem ne more funkcionirati, če se ga spreminja vsako leto.
the law1
# 02.05.2017 ob 11:33
Pohvalno za ta prispevek ga. profesorica. Tudi ta avgijev hlev, ki je naš šolski sistem bi bilo potrebno prečistit.

Povprečna ocena 4,5 v osnovni šoli je absolutno previsoka za rod, ki je "alergičen" na razmišljanje.

No, kar se pa tiče te povprečne ocene se pač zgleduje po JS kjer so vsi uslužbenci ocenjeni z ocenami med 4 do 5.
Tugomer1000
# 02.05.2017 ob 11:41
Včasih je bil v učilnici, ko je vstopil učitelj, mir, da si lahko slišal buciko, ki je po tleh padla.
Danes je popolnoma drugače, pravi divjak.
Verjetno je kriva ta neoliberalna ideologija profita in komolčarstva, ki se je zajedla že v šolski sistem.
Hohštaplerija
# 02.05.2017 ob 12:12
Res je že hecno. Dosti staršev poznam okrog sebe, ki so blazno ponosni na svoje sončke, ki imajo vse pet.

Čez 20 let bomo imeli nevzdržno število samovšečnih egocentrikov....
rdečinavijač
# 02.05.2017 ob 11:56
1. Vzgoja je domena družine in to se zgodi bistveno pred prvim korakom čez prag šole.
2. Kar pa je vzgoje v šolah, pa je z njo tako, da imajo učitelji bistveno premalo pristojnosti in učenci poznajo samo svoje pravice in skoraj nič obveznosti. Kaka okoli ušes ni škodljiva. Pa ne mi o nasilju. Včasih bistveno več fizične kazni pa nasilja v družbi bistveno manj kot sedaj ko je treba vso vzgojo samo skozi razlago in besede. Nisem.pristaš nasilja ampak včasih je kaka čez rit edino kar otrok razume.
sportniik
# 02.05.2017 ob 11:38
Pa pohvale za kritiko šolskega sistema, se vidi, da takšnih na ministrstvu ni, ali pa morajo NEMISLIT.
sportniik
# 02.05.2017 ob 11:37
Zakaj?

Ker sedijo na položajih za spremembe ljudje, ki so brez idej, volje ali pa so tam politično nastavljeni; to pa vemo kaj pomeni = MEŠANJE MEGLE
linus.si
# 02.05.2017 ob 12:13
1.) Snov je prenatrpana v osnovnih šolah, zato za vzgojo NI ČASA.
2.) Domačih nalog je toliko, da mulci ne sfolgajo (potem bolj kot ne starši pišejo naloge).
3.) 3/4 otrok ima potrdila...Nekateri o nadarjenosti, drugi pa da potrbujejo DSP. ''normalni'' otroci so v manjšini.
4.) Protekcionizem staršev...Otroka nihče v šolah niti pogledat ne sme. Čeprav bi premnogi učitelj lahko pošlihtal otroka, se starši temu upirajo s tožbami ipd.
5.) Ocene...Veliko šol zgolj ''potala'' dobre ocene, ker nočejo otrokom greniti prihodnosti in s tem v neenak položal postavijo otroke iz tistih šol, kjer se ocene delijo dejansko po uspešnosti.
6.) Plače mladih učiteljev so absolutno prenizke, napredovanja pa zamrznjena...Niso motivirani, kar je tudi lahko velik problem. Mladi učitelji bi morali razvijati šolstvo času primerno a se jim zdi verjetno ne pošteno, da bi se sami metali na glavo, medtem ko starejši učitelji vlečeje 50% višje plače in bi zato delali manj.
7.) Starševski sveti po zakonu morajo biti...Večina njih zgolj borba za pravice pravice pravice, namesto da bi skupaj s šolo borbali za vzgojo otrok, kar bi blo veliko bolje za njih razvoj.

LP
Henrik
# 02.05.2017 ob 11:38
No, šolstvo smo zavozili. Pravniška logika, strah (pred učenci, ravnatelji, starši, odvetniki ...) hromi učinkovito vzgojo, izobraževalni del pa je razvrednoten tako zaradi ocen (večji del populacije je med 4 in 5) kot tudi zaradi popolne odsotnosti načrtovanja in organizacije šolstva glede na potrebe. In ja, tudi pri učiteljih bo potrebno začeti - na Finskem, ki jo tako radi omenjamo, gre za učitelje le top od najboljše populacije - pri nas pa je preveč učiteljev, ki zgolj hodijo v službo, drugi, ki ta poklic opravljajo s srcem, pa potem izgorevajo ...
muki-1
# 02.05.2017 ob 11:44
Starši vzgajajo svoje otroke v ljudi brez spoštovanja do avtoritete. Otrokom dovolijo vse, ter jih ščitijo v vsakem primeru.
Iskreno sočustvujem z učitelji.
davide
# 02.05.2017 ob 12:11
zataknilo se je povsod

sistem je zavožen
na ministrstvu se po riti praskajo
starši pa sploh ne vejo kaj pomeni vzgoja

rezultat je popoln kaos
grafikon
# 02.05.2017 ob 11:55
Mogoče se je zataknilo tukaj;
šola je izobraževalna ustanova, vzgoja otrok se dogaja doma. Ker pa se danes veliko staršev še vedno obnaša kot otroci in pričakujejo da bodo njihovi otroci odrasli, smo kjer smo. Otroci vzgajajo starše v otroke. In šola ter zaposleni v tem sektorju tukaj samo trpijo neumnosti otročjih staršev.
Neikius
# 02.05.2017 ob 12:04
Preprosto je:
1) Zmanjšati birokracijo
2) Narediti nekaj proti norim staršem, ki gledajo učiteljem čisto preveč pod prste, grozijo s tožbami in odvetniki...
3) Modernizirati učni program - zakaj se recimo otroci ne učijo programiranja? pravilne uporabe računalnika in druge tehnike? so še druge reči v modernem življenju o katerih šola ne pove čisto nič
4) Obseg učenja se bo moral zmanjšati, kar je škoda, znanje je še vedno pozitivna kvaliteta. Kako to dosežemo? Preprosto, ker so informacije zelo dostopne raje pokažemo kako in kje se pridobijo informacije, ter poskrbimo za dober okvir znanja (za to da veš kje začet iskat je tudi potrebno neko znanje, osnove)

Še ene par drugih pa je čisto brezveze pisati
Valuk_
# 02.05.2017 ob 12:01
Kot nujno je treba tudi ločit čas v šoli in prosti čas, ki naj bo namenjen druženju, športu, družini in igri.

Ta nesmislena obremenjenost z domačimi nalogami je res presegla vse meje zdravega okusa.
bathory
# 02.05.2017 ob 12:51
Prepovedat telefone v šolah!
kralj matjaž
# 02.05.2017 ob 12:12
Pri starših
Ko smo mi hodili v šolo so starši dali učitelju prav. Danes pa njihov otrok že ni problem.
accko
# 02.05.2017 ob 11:49
problem je pride bogataš in reče moj sin ne more imeti 1 in profesorica lepo kima z glavo da je bolj ona kriva kot otrok z oceno ...
mare87
# 02.05.2017 ob 12:43
Profesorica Jožica Frigelj, odlično 5!
dolfek1
# 02.05.2017 ob 12:07
Sami ste si sistem šolstva zaj***li. Spomnite se časov ko ste sami hodili v šolo. Noben minister se ni šopiril z reformo, ena okrog ušes je bil del vzgoje, učitelji so bili spoštovani, ... . Z raznimi socialnimi, vzgojnimi, izobraževalnimi reformami ste si uničili sistem dela, sedaj pa jamrate. Ločite pravice, vzgojo in izobraževanje, pa bo spet mir. Za vzgojo so odgovorni starši (ki so že tak sistemsko slabo vzgojeni), za izobraževanje pa vi (ampak bo potrebno kriterije in merila precej nazaj dvignit). Pravice otrok? (?znotraj šole jih ni, socialna služba pa naj bolj skrbi za odrasle in pomoči potrebne, kot da vpliva na osebnosti razvoj otroka, kajti vzgoja je stvar staršev!)
pan
# 02.05.2017 ob 11:47
Šolski sistem so nam, posledično, zavozili pravniki in ekonomisti!
Del krivde pa si morajo (moramo, ....da se posipam s pepelom) pripisati tudi zaposleni v sektorju, ki naj bi se imenoval - prosveta!
Žal pa sistem prosvetarje spreminja v konformiste - in to je največja tragedija!!!
pegas43
# 02.05.2017 ob 12:26
PRVO, otroka vzgajata oče in mati - od rojstva naprej, šola ga SAMO uči. Tisti starši, ki prepustijo vzgojo šoli so SLABI starši.
presenečen
# 02.05.2017 ob 12:20
Taisti, ki so včasih pametovali s permisivno vzgojo sedaj pljuvajo po nevzgojenih otrocih!!?? Nobene samokritike. Da, včasih so v šolah znali vzgajati z zdravimi temelji. Kaj je zdrav temelj? Vse skupaj je ena norišnica. V red se spravite, kaj bi sploh radi? Tak način nas bo pripeljal v prefinjeno diktaturo, ki jo niti ne bomo znali poimenovati.

Pff
linus.si
# 02.05.2017 ob 12:18
@endrug
Imam otroke na šoli, kjer se talajo resnično VSE ocene. Vsaj pri nekaterih učiteljih. Ni redkost ko npr. 13 otrok od 24ih zakoliči matematiko. Resno govorim. Po drugi strani VEM, da tile otroci ki borbajo za oceno 2 ali 3 veliko bolje obvladajo matematiko, kot tisti iz sosednje šole, kjer nižje ocene kot 3 ne poznajo.

Na koncu oba otroka (ne)enakovredno kandidirata za enako mesto na gimnaziji. Zmagovalec je tisti ki manj zna...v to sem prepričan!
S1026146
# 02.05.2017 ob 14:32
Zataknilo se je takrat, ko so starši začeli pridigovat učiteljem kako naj učijo otroke. Dandanes en starš nadere učitelja na govorilnih, da ne zna učit namesto, da nadere otroka naj se uči.
Mr.Blobby
# 02.05.2017 ob 14:26
Zakaj kar naenkrat nič več ne deluje?

Ker imajo glavno besedo danes v šolah STARŠI SONČKOV in ne pedagogi.
evaevi
# 02.05.2017 ob 12:29
Ko je že nekdo zgoraj omenil Gabra - Gaber je kot odločilno vrednotenje znanja učencev predvidel eksterce, ki objektivno kažejo dejansko ZNANJE UČENCEV.

EKSTERCE/ZNANJE učencev so kot odločilni faktor vrednotenja po nekaj letih
zamenjale VISOKE ŠOLSKE OCENE!
Ta zločin nad otroki , učitelji in nad družinami pa je pogruntal in izvedel ZVER.
Coen
# 02.05.2017 ob 11:51
Eksterci na vsaka 3 leta in pa "pravice, pravice, pravice".

Saj ne, da vam ljudje že pred sprejemom na veliko trobimo, da delate ogromno napako, vi pa vseeno z glavo skozi zid.
ave1977
# 02.05.2017 ob 11:35
To je treba vprašat Gabra, ki je glavni krivec tega nevzdržnega stanja. Potem ste tukaj še učitelji, ki ste dopustili, da so vam onemogočili vzgojo v šolah in to ravno taksni doktorji znanosti brez svojih otrok kaj šele delavnih izkušenj kot so opisani v članku. Starši so samo produkt tega sistema - anarhije, ki vlada v javnem šolstvu. Žal in po nepotrebnem sem vedno večji podpornik zasebnega šolstva, ker tam te za neprimerno vedenje ne bodo rabili dolgo prenašat.
miha01
# 02.05.2017 ob 12:40
Tako kot vse v tej državi so zajebali levičarji, naj si že enkrat dopovejo, da v šoli, športu demokracije ni, učitelj, trener, skratka avtoriteta je tisti ki odloča o tem, kako se bo učilo, treniralo..., ne pa da se vsak vtika v delo učitelja in mu grozi s tožbami, niso problem otroci, ki so nevzgojeni, problem so starši.
master
# 02.05.2017 ob 12:45
Vzgoja? Kako le..včasih sem slišal da si dobil batine.. Danes, če pa že kaj rečeš, dobiš starša v šolo, ki je cel penast, da kako si je učitelj sploh kaj upal reči njegovemu frocu, ki pa že ni tak. Seveda so to vse krivi starši..včasih gledaš kakšnega malega otroka, ki dela kakšne bedarije, oni se pa smejijo..slikajo..ehh..bv.
Gepard007
# 02.05.2017 ob 13:30
To je srklana generacija. Pri rojstvu jim v rit zatlačijo mobitel, eno kopico igrač in jih pustijo, da sami odraščajo ob teh igračah. Potem se pa sprašujejo zakaj so takšni kot so? Ja itak, če se jim vse dovoli. Ko pa pridejo v šolo je pa problem, ker ne smejo delat po svoje...
the law1
# 02.05.2017 ob 12:35
No, spodaj je zelo lep primer tipa sodobnega izobraževanja. Logiko smo pač izklopili in jo popolnoma podredili ideologijam določenega tipa

linus.si
# 02.05.2017 ob 12:32
@pegas43
Šola je kljub vsemu vzgojno-izobraževalna inštitucija. Sem prvi, ki se podpišem pod tvojo trditvijo a vseeno mora tudi šola delovati vzgojno, saj se otroci v skupini obnašajo drugače, kot doma, kjer vlada trda roka očeta ali mame. Konec koncev otroci preživijo 1/3 časa v šoli. Se pravi 6-8 ur dnevno otrok ne more biti vkalupiran robot, zato je prav, da tudi učitelji opozarjajo in vzgajajo.
johann
# 02.05.2017 ob 15:11
Ta šolski sistem je absurd. Kako lahko ima otrok skoraj same trojke na eni šoli, potem se prepiše na drugo, kjer ima skoraj same petke, okoli pa se hvali, da mu je na novi šoli ob dosti boljših ocenah treba dosti manj delati?
Potem seveda gre takšen otrok na "boljšo" gimnazijo (zaradi ocen), kjer ga s popravnimi vlečejo skozi štiri leta. Po več poskusih mu celo uspe nekako priti skozi maturo, da se lahko vpiše na kakšno eksotično višjo šolo ali fakulteto, kjer šolajo kadre, ki seveda nikoli ne bodo dobili službe.
To šolanje traja seveda čim dlje.

Nujno bi bilo treba na gimnazije in fakultete uvesti sprejemne izpite, kot je to na večini vseh normalnih šol po svetu.
evaevi
# 02.05.2017 ob 12:55
ZBRISAN je bil moj komentar,
da je bistvena strokovna kot socialna značilnost slovenskega šolskega sistema v tem,
da stoji na angažiranju staršev za otrokovo šolo, ne pa na otrocih,
kar lahko potrdi katerikoli slovenski starš osnovnošolca :)
stari nono
# 02.05.2017 ob 12:32
Zakaj kar naenkrat nič več ne deluje?

V Sloveniji že nekaj časa marsikaj ne deluje.
In nič ni nehalo delovati "naenkrat", ampak postopoma, z mnogimi opozorilni znaki.
Politiki se ves čas ukvarjajo sami s seboj, navadna raja pa itak nimamo nobenega vpliva na dogajanja.
evaevi
# 02.05.2017 ob 12:45
1. če niso smeli biti izbor eksterci
2. in če je nedvomna katastrofa vrednotenje učencev po ocenah
3. so tretja opcija sprejemni izpiti, kot smo jih opravljali na vseh srednjih šolah že pred desetletji...ampak se bojim, da jih današnje generacije, visoko usposobljene zgolj v boju za ocene, ne bi ravno dobro izdelale...
sosman
# 02.05.2017 ob 15:18
Tako slabo je, ker nam vladajo izobraženi bedaki.
adamski
# 02.05.2017 ob 14:38
Vcasih so bili učitelji spoštovani s strani staršev in se je to tudi prenašalo na otroke. Danes tega spoštovanja ni in otroci to vidijo ter se tako tudi obnašajo.
Vcasih so mame iz roditeljskih sestankov odhajale v solzah in v sramu, ko kaj ni bilo vredu, danes so učitelji tisti, ki potočijo kako solzo zaradi groženj napihnjenih staršev z odvetniki in sankcijami proti učiteljem, ker njihov ljubljenček pač ne more biti nič kriv.
Predefere
# 02.05.2017 ob 13:26
hvala Bleee za link do članka, ki opisuje razloge za j.korejske uspehe pri doseganju najvišjih ocen.
Članek (v katerem sicer nisem zasledil tvojega podatka, da bi korejci rešili valižanski test 4x hitreje), je še veliko bolj zanimiv zaradi tega, ker bodo J.Korejci, po besedah njihovega ministra za izobraževanje, korenito spremenili sistem, čeprav vsako leto potolčejo vse na mednarodnem testu, ki preverja matematično-znanstvena ter bralne zmožnosti; predvsem zato, ker je stres na 12-15 letnikih, ki se učijo 16 ur na dan tri leta, tako hud, da gladko vodijo v številu samomorov na svetu.
accko
# 02.05.2017 ob 13:24
vzgoja doma več ne obstaja , dej otroku računalnik, mobitel in imaš mir , v šolah je pa isto otrok dobi 1 in starši pridejo jokat kak je profesor vse kriv, pač dela se nove razlike v šolstvu isto kot pri iskanju dela tisti z vezo krivijo učitelje ker otroci nimajo dobrih ocen in taki potem končajo v JS in tudi tam noben kriv če je kaj narobe ker so ga tako učili tudi v šoli če dobiš 1 nisi ti kriv učitelj je ... ni več ne spoštovanja , ne odgovornosti je pa demokracija in vsak lahko vse pove in vsakega krivi za svoj ne uspeh... problem nastane da se učitelji potem znesejo nad kakim kmečkim fantom ki ima povprečne ocene ali pa nad tujimi otroci kr sem tudi doživu sam ko je profesor na faxu enemu ki je bil super učenjak reku pejt v drugo skupino ker pri meni ne boš dobil ocene in smo vsi čuden gledali zakaj to sam zato ker je bil deloven in imel znanje večje od tistih ki so mu potem na hrbtu viseli njihovi starši .. isto počnejo novinarji skoz reklamirjo otroke ki nj bi bili uspešni ampak iz višjega sloja .... in to je problem da šole naj bi učile in imele enak sistem za vse , ampak danes ni tako danes se že delitev začne od vrtcev in šol in tuki nastane problem ker se otroci zavedajo teh razlik ker niso roboti ..
našejenaše
# 02.05.2017 ob 12:54
Dokler ne bosta znanje in humano vedenje najvišji prioriteti našega šolstva lahko pozabimo na napredek družbe. Vsi vemo, kaj se danes dogaja na šolah... zato predlagam, da se ukinejo vsi zakoni in podzakonski akti v šolstvu, ki urejajo ocenjevanje in se nadomestijo s tremi preprostimi in učinkovitimi pravili:
1. Oceno določi učitelj na osnovi znanja učenca
2. V primeru nestrinjanja z oceno učenec opravi preverjanje znanja pred učiteljskim zborom
3. Ocena učiteljskega zbora je dokončna!
Vsi ki se nespodobno vedejo v šoli dobijo opozorilo (opomin, ukor). Ob ponovitvi nedovoljenega vedenja se učenca izključi iz šole!!!! Učenec se lahko vpiše v drugo šolo s pričetkom naslednjega leta.
S temi preprostimi pravili bi naše šolstvo znova postalo dobro.
Naslednja stvar so seveda fakultete. Država naj financira samo tiste študijske programe, ki jih potrebujeta gospodarstvo in država. Vsi ostali študentje naj bodo samoplačniki.

Tako malo je potrebno, ampak pri nas za to nihče nima dovolj poguma...

LP
evaevi
# 02.05.2017 ob 12:49
Težo z ocene nazaj na znanje
pa se bo kompas tako za učence, učitelje in starše kar hitro zasukal.
cairns
# 02.05.2017 ob 18:12
Vzgojna funkcija šole. Kje se nam je zataknilo?

Na vladi in parlamentu in to tisti trenutek ko so ''pametnjakoviči'' sprejeli zakone ki dajejo otrokom več pravic kot učiteljem.

Jaz sem absolutno proti uporabi sile s strani učiteljev, a da učitelji ne smejo razdvojiti dveh učencev ki se pretepata ali stopiti v bran žrtvi nasilneža pa presega vse meje.
Učiteljem so odvzeli vsa pooblastila ki so jih imeli, tako da so postali cilj obračunavanja učencev in staršev.
Svoje je prinesla še permisivna vzgoja doma in prepoved vzgajanja v šolah.
commodore
# 02.05.2017 ob 15:44
jaz se spominjam da ko sem hodil v srednjo šolo smo pri praktičnem pouku popravljali svoje mopede, uporabljali šolske stružnice, brusne stroje, šepinge in ostalo za friziranje, profesor nam je s svojimi nasveti pomagal pa čeprav ni bilo friziranje in popravljanje v učnem programu smo se s tem naučili marsikaj. Danes dvomim da ima mularija sploh interes kaj predelat ali izboljšat.
pietetnik
# 02.05.2017 ob 14:46
Hvala mnogim učiteljicam in ravnateljem, ki kljub Gabru še vedno tudi vzgajajo. To je naša prihodnost, ko mnogokrat tudi starši odpovejo.
Koprčan98
# 02.05.2017 ob 14:00
V šoli se otroci naučijo reda in discipline. Vsaj v preteklosti so se. Odkar so učitelji izgubili svojo "moč", ki sicer ni nikjer zapisana, so se stvari precej poslabšale. Otroci v osnovnih šolah so danes navadni divjaki, učitelji pa obupavajo in dvigujejo roke, ker ne zmorejo več.
Ni problem v samem sistemu, ampak v starših, ki svoje otroke slabo vzgojijo. Glavni faktor so STARŠI, ne "slab sistem".

Naj vam razložim s svojim primerom. Sam zase mislim, da sem dobro vzgojen in da so starši svoje delo opravili uspešno. Vsake toliko je bila tudi uporabljena blaga fizična sila, kar ne niti najmanj ne moti. Od mene so pričakovali starši precej, zato sem skozi celo osnovno šolo imel super ocene in sem prišel skozi brez najmanjšega problema. Tudi zdaj v gimnaziji vse teče kot po maslu.
Tisti otroci, ki pa nimajo spodbude staršev in od katerih starši ne pričakujejo nič, so pa komot navadne zgube. In zato niso samoli krivi, krivi so njihovi starši.
bleeeee
# 02.05.2017 ob 12:47
Vedno več absurdnih primerov se dnevno zvrsti v učiteljevem delavniku (mimogrede, raziskava je pokazala, da učitelji delajo povprečno 50 ur na teden), saj je le-ta uravnavan po pravniški in ne po življenjski logiki.

A kdo še ne dela 50 ur na teden?

Raziskave kažejo, da se naši učenci, kljub povprečnemu številu ur pouka v primerjavi z drugimi po svetu, čutijo nadpovprečno obremenjene.

Če koga zanima, kako dejansko zgleda preobremenjenost, je tule reportaža o izmenjavi valižanskih in južnokorejskih 15-letnikov, med katero so eni in drugi lahko izkusili izobraževalni sistem ene in druge države. Južnokorejski mulci začnejo šolski dan ob 8h in ga končajo ob 16h, potem se pa vsaj za nekaj ur odpravijo še na izvenšolsko (zasebno in plačljivo) izobraževanje, ki včasih traja do polnoči. Rezultat? Korejci rešijo valižanski matematični test, ki mu v VB namenijo 60 minut, v 15 minutah.
sloko
# 03.05.2017 ob 20:06
Kje se nam je zataknilo?

Pri LDS-u se je zataknilo, potem pa je v zagozdo naplavilo še SD in SMC eksperimente!
Gost
link
Šola naša vsakdanja
37
14. september 2017 ob 06:36 Učenje je čudovita igra; vsi otroci se rodijo s tem prepričanjem in ga ohranijo toliko časa, dokler jih ne prepričamo, da je učenje naporno in neprijetno delo.
Več novic ...
Kazalo