Cerkev se tokrat ne predstavlja v vlogi verskega simbola. Foto: EPA
Cerkev se tokrat ne predstavlja v vlogi verskega simbola. Foto: EPA

10 metrov visoka in 30 ton težka stvaritev, imenovana Branje med vrsticami, je del večletnega projekta umetnosti v javnem prostoru Z-OUT. Pojem transparentnosti, s katerim se v informacijski dobi tako pogosto opleta, sta arhitekta vzela dobesedno, "naprtila" sta ga tako delu samemu kot opazovalcu, ki mora iz njega izluščiti svoj pomen. Medtem ko si pojem transparentnosti po navadi razlagamo kot "vedeti vse, kar se vedeti da", je tukaj transparentno tisto, kar je očem nevidno.

Odvisno od perspektive gledalca je umetnina lahko videti kot čisto prava cerkev ali pa se zdi, da se zliva s pokrajino in je iz določenih kotov skoraj nevidna. Po drugi strani pa pogled na pokrajino iz notranjosti cerkve na novo uokvirja abstraktne linije. V različnih obdobjih dneva se stavba sama spreminja, odvisno od položaja sonca, ki ustvarja zanimivo igro svetlobe in senc.

Poslopje, ki to ni, sta arhitekta zasnovala v skladu z arhitekturnim slogom številnih cerkev v regiji, izbira materiala - jekla - pa tematizira napet odnos med Cerkvijo in državo na flamsko govorečem območju, saj je vernikov vse manj, vse več cerkva je zapuščenih in dobivajo novo namembnost, vanje se "naseljujejo" tudi umetniki.