Skupina OHO je v kratkem času svojega obstoja šla skozi vrsto organizacijskih in vsebinskih faz, žanrov in družbenih konfrontacij. Foto: Iz kataloga razstave Skrite zgodovine skupine OHO.
Skupina OHO je v kratkem času svojega obstoja šla skozi vrsto organizacijskih in vsebinskih faz, žanrov in družbenih konfrontacij. Foto: Iz kataloga razstave Skrite zgodovine skupine OHO.
Klavdij Sluban
Klavdij Sluban sodi med najbolj konsistentna avtorska imena sodobne evropske fotografije. Foto: Klavdij Sluban
Urša in Tomaž Draž
Urška in Tomaž Draž sta v zadnjih dveh sezonah zavestno opustila dolgoletni slog kolažiranja pletenin in v svoja raziskovanja vpeljala drugačne vizualne komponente. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Tradicionalne štiri nagrade za izjemne dosežke na področju vizualne ustvarjalnosti so v Klubu Cankarjevega doma podelili scenografu Branku Hojniku, fotografu Klavdiju Slubanu, oblikovalskemu kolektivu Gigodesign in oblikovalskemu tandemu Tomaža in Urške Draž.
Skupina OHO je v času svojega obstoja med letoma 1966 in 1971 prešla vrsto organizacijskih in vsebinskih faz, žanrov in družbenih konfrontacij. Zvrsti, kot so pop art, land art, performans, happening, body art, ludizem, vizualna in konkretna poezija, programirana umetnost, arte povera, strukturalizem, poststrukturalizem, semiotika, transcendentalni konceptualizem in ezoterika, predstavljajo mali kompendij alternative in avantgarde 60. let, piše v obrazložitvi nagrade.

Fenomen OHO, ki je med drugim izumil izvirno umetniško formo - sistem reizem, se je začel kot široko likovno, umetniško, založniško, teoretsko in literarno gibanje ter se iztekel v ožje jedro štirih članov: Marka Pogačnika, Milenka Matanovića, Davida Neza in Andraža Šalamuna. Skupina je za seboj pustila neverjetno inspirativno dediščino, ki bo vznemirjala še mnoge generacije, so še zapisali v komisiji pod vodstvom avtorice projekta Jožice Brodarič.
Scenografije, v katerih ni ničesar preveč in ničesar premalo
Scenograf Branko Hojnik je trenutno eno najbolj iskanih imen slovenskega gledališča. Njegova produkcija je impresivna, saj letno oblikuje scenografije tudi za ducat predstav. Najmočnejši je v kompozicijski organizaciji odra, uravnoteženem odnosu med celoto in detajli ter v sposobnosti posredovanja sugestivnih simbolnih konotacij. V njegovih scenografijah ni ničesar preveč in ničesar premalo.
Specifična melanholija Klavdija Slubana
Fotograf Klavdij Sluban živi v Franciji in največ časa preživi na potovanjih po vsem svetu. Komisija ga opisuje kot enega najbolj konsistentnih avtorskih imen sodobne evropske fotografije. Njegovi striktno črno-beli posnetki s specifično melanholijo sežejo daleč onstran reportažne fotografije. Ne nanašajo se na noben ekspliciten dogodek in so v aktualističnem smislu popolnoma apolitični.


Holističen pristop k produktnemu oblikovanju

Oblikovalski studio Gigodesign pod vodstvom Mihe Klinarja in Matevža Medje sistematično razvija holističen pristop k produktnemu oblikovanju. Kot so zapisali v obrazložitvi, se njihove interdisciplinarne ekipe izzivov lotevajo z maksimalno mero strokovne zavzetosti tako pri velikih projektih, kot so počitniške prikolice Adria Astella ali inovativna jadrnica Seascape 27, kot pri manjših konceptih. Za produkte, izpeljane po njihovih standardih, so uvedli posebno oznako kakovosti Gigodesigned.
Sinonim za obrtniški perfekcionizem
O Pleteninah Draž pišejo, da je že od samega začetka sinonim za obrtniški perfekcionizem. Urška in Tomaž Draž sta v zadnjih dveh sezonah zavestno opustila dolgoletni slog kolažiranja pletenin in v svoja raziskovanja vpeljala drugačne vizualne komponente. Vzorci kolekcije Diatomeja temeljijo na strukturi kremenastih alg, ki jih najdemo tudi v Ljubljanici. "Abstraktna organska motivika z izrazitim hi-tech videzom nakazuje nove konceptualne usmeritve in vnaša svež veter v opus tandema."