Dobre številke ob koncu leta so še posebej presenetljive zato, ker je še poleti kazalo, da bo statistika porazna. Deloma je ljudi doma zadržalo julijsko streljanje v kinu v Aurori, deloma pa to, da poletni spektakli niso bili kaj prida. Foto:
Dobre številke ob koncu leta so še posebej presenetljive zato, ker je še poleti kazalo, da bo statistika porazna. Deloma je ljudi doma zadržalo julijsko streljanje v kinu v Aurori, deloma pa to, da poletni spektakli niso bili kaj prida. Foto:
Po letih finančnih težav si je studio MGM letos malce opomogel po zaslugi novega Bonda in Hobita. Foto: Kolosej

Ameriški kinematografi kljub upadanju občinstva prvič po treh letih opažajo porast prodaje vstopnic. V ameriško filmsko blagajno se je tako letos steklo 10,8 milijarde ameriških dolarjev (8,1 milijarde evrov), poroča New York Times.

Največ dobička od prodaje vstopnic - 623 milijonov ameriških dolarjev (470,5 milijona evrov) - je v ameriško filmsko blagajno prinesel film Maščevalci. Sledita mu filma Vzpon Viteza teme z 228 milijoni ameriških dolarjev (172,2 milijona evrov) zaslužka in Skyfall, zadnji v vrsti filmov o Jamesu Bondu. Za tega natančnih podatkov o prodaji vstopnic še ni, saj je še vedno na sporedu kinematografov.

Novico o porastu prodaje vstopnic je kot vrhunsko zmago opisal Don Harris, vodja distribucije pri ameriškem filmskem podjetju Paramount Pictures. Če kot industrija občinstvu ponudimo proizvod, ki si ga želi, ga bomo pritegnili v kinematografe, čeprav si je mogoče doma na velikem sprejemniku in v visoki ločljivosti ogledati kar koli, je prepričan Harris.

Prodaja vstopnic je svoj vrhunec v zadnjem desetletju sicer doživela leta 2002, ko so za drugi del trilogije Gospodar prstanov z naslovom Stolpa in novo različico Spider-Mana prodali 1,6 milijarde vstopnic.

Domači kino izrinja mestnega
V zadnjih letih se kinematografi zaradi razcveta digitalne tehnologije in domačih kinosistemov spopadajo z upadanjem obiska. Od prodaje vstopnic so ameriški kinematografi leta 2009 imeli 10,6 milijarde ameriških dolarjev (osem milijard evrov) prihodka, leta 2011 pa 10,2 milijarde ameriških dolarjev (7,7 milijarde evrov).