Župan - ženitni posrednik je
Župan - ženitni posrednik je "situacijski dokumentarec" o vaškem županu, upokojenem generalu, ki igra ženitnega posrednika samskim tridesetletnikom v slovaški vasici Zemplínské Hámre. Za spodbujanje rodnosti je uporabil že različne prijeme, na primer denarne nagrade za vsakega novorojenca in uporaba javnih vaških zvočnikov, a brez uspeha. Vendar ima župan nov načrt: organiziral bo zabavo zmenkov za samske iz vseh okoliških vasi. Foto:
Slovaški film Zlo ima pogosto uporabljeno premiso: skupina prijateljev snema videe o paranormalnih pojavih. Ko sprejmejo neznančevo ponudbo za snemanje v njegovi hiši, se stvari začnejo zapletati. Dogodki potekajo z neustavljivo naglico, ko hiša odkriva vedno nove grozljive skrivnosti. Sprva se vse okoliščine zdijo kot slaba šala, vendar prijatelji hitro doumejo, da zlo ne samo obstaja, temveč se z vsakim trenutkom krepi in zapira krog okoli njih. Na smrt prestrašeni se začnejo boriti za svoje življenje.

V Cankarjevem domu (CD) se bo nocoj ob 18.30 s filmom Župan - ženitni posrednik začel cikel novega češkega in slovaškega filma Z roko v roki. Poleg filma Erike Hníkove bodo v Cankarjevem domu do 6. aprila predvajali še devet vidnejših dosežkov češke in slovaške filmske produkcije.

Slovaki so na zeleno vejo splezali pozneje
Češkemu filmu je po osamosvojitvi uspelo ohraniti usmeritev in stalnost, slovaško avdiovizualno prizorišče pa je v devetdesetih letih 20. stoletja izkusilo dolgo obdobje molka in upada filmske produkcije. Danes je filmska produkcija obeh držav izjemno kakovostna in mednarodno uspešna.

Izbor predvajanih filmov poudarja vidnejše dosežke češkega in slovaškega filma. Župan - ženitni posrednik (Nesvatbov) Erike Hníkove, uvodni film cikla, je dokumentarna komedija o vaškem županu, ki prevzame vlogo ženitnega posrednika lokalnim tridesetletnim samcem. Film je koprodukcija obeh držav, saj gre za delo češke režiserke o slovaški vasici.

Poleg tega si boste lahko ogledali dva češka igrana filma: Cvetni popki (Poupata) Zdenka Jiráska o postopnem razpadu družine iz malega mesta, ki je na pusanskem filmskem festivalu dobil prvo nagrado v sklopu Utrinki prihodnosti, intimni film ceste na ozadju pereče gospodarske krize Naj živi družina (Rodina je základ státu) Roberta Sedláčka ter koprodukcijo Vsakdan v Ašu (Až do města Aš) Ivete Grófove, ki je bil leta 2012 premierno prikazan v tekmovalnem sklopu Vzhodno od zahoda karlovarskega filmskega festivala. Navsezadnje se vrača tudi film Alois Nebel dobitnika nagrade Evropske filmske akademije za najboljši animirani celovečerec leta 2012, ki smo ga lahko videli tudi na lanskem Liffu.

Slovaško delo Slepe ljubezni (Slepé lásky) Juraja Lehotskega, ki je bilo leta 2008 premierno prikazano v Cannesu, pomeni velik prodor slovaškega filma. Gre tudi za enega prvih filmov, ki jim je leta 2003 uspelo pridobiti državno podporo in s tem znova uveljaviti slovaško kinematografijo. Novejši filmi programa so že nastali s podporo Slovaškega avdiovizualnega sklada (od leta 2009) ali celo brez javne podpore (Zlo Petra Bebjaka). Vidni svet (Viditeľný svet) Petra Krištúfka v glavni vlogi predstavlja češkega igralca Ivana Trojana, Hiša (Dom) Zuzane Liove in dokumentarec Nikijeva družina (Nickyho rodina) Mateja Mináča sta še dva kakovostna predstavnika tesnega produkcijskega partnerstva med slovaškimi in češkimi ustvarjalci.

Retrospektiva novejšega filma češke in slovaške produkcije je nastala v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom ter češkim in slovaškim veleposlaništvom.