Pieta pač ni klasična filmska grozljivka, ampak prej soočenje dveh protagonistov in njunih demonov iz preteklosti. Foto: Liffe
Pieta pač ni klasična filmska grozljivka, ampak prej soočenje dveh protagonistov in njunih demonov iz preteklosti. Foto: Liffe
Kim Ki-Duk
Kim Ki Duk je v svojem zahvalnem govoru v Benetkah odpel tradicionalno južnokorejsko pesem, ki jo prepevajo v časih hude stiske ali pa velike sreče. Foto: EPA

Gospodar je še edini film sporeda, katerega udeležba še rahlo visi na niti, je že na včerajšnji tiskovni konferenci zbrane obvestil programski direktor Simon Popek. "Festivalsko kopijo še poskušamo zagotoviti; če je ne bomo mogli, imamo seveda pripravljen tudi že načrt b in c."

Ne vemo sicer, ali je to načrt b ali c, ampak mesto Gospodarja v festivalskem sporedu bo zapolnil celo "višje kotirajoči" film, Pieta južnokorejskega mojstra Kim Ki Duka. Če je Andersonov film na beneškem festivalu dobil srebrnega leva za najboljšo režijo, pa je Pieta namreč domov odnesel zlatega za najboljši film.

Izgubljeni sin ... je izterjevalec
Južni Korejec Kim Ki Duk se v Pieta vrača z zgodbo, postavljeno v nasilen vsakdanjik korejske realnosti, ki se je loteva s prepoznavno mešanico naturalističnega sloga in humanizma. Njegov protagonist je 25-letni izterjevalec dolgov Kang Do, ki z brutalno učinkovitostjo obračunava z malimi, ambicioznimi ljudmi, ki so se v poslovnih odločitvah ušteli, zdaj pa niso sposobni vrniti mafijskega dolga. Na Kang Dojeva vrata nato nekega dne potrka ženska; trdi, da je njegova mama, ki ga je zapustila takoj po rojstvu. Prepričana je, da bo njen izgubljeni sin, ki je odraščal brez materine topline in jo sprva zavrača, našel nov smisel v življenju ...

"Denar ljudi v kapitalistični ureditvi nepovratno pahne v težave, ljudje so obsedeni s fantazijo, da lahko denar uredi vse probleme. Denar je poglavitni razlog za večino incidentov današnjega časa," kritično ost svojega filma pojasnjuje Kim Ki Duk, ki zadnja leta na festivalih dosega vidna priznanja; za Samaritanko je v Berlinu prejel srebrnega medveda, za 3-Iron pa v Benetkah nagrado za najboljšega režiserja.