Pri zelo obetavno zvenečem projektu bo sodelovalo nekaj najuglednejših Disneyjevih veteranov, ki so tako ali drugače sodelovali pri filmih Aladin, Tarzan, Levji kralj, Mala morska deklica, pa tudi pri računalniško animiranih, kot sta Ledeno kraljestvo in Kung-fu panda. Foto: YouTube
Pri zelo obetavno zvenečem projektu bo sodelovalo nekaj najuglednejših Disneyjevih veteranov, ki so tako ali drugače sodelovali pri filmih Aladin, Tarzan, Levji kralj, Mala morska deklica, pa tudi pri računalniško animiranih, kot sta Ledeno kraljestvo in Kung-fu panda. Foto: YouTube
Če bo kratki film dobro sprejet, bi ga avtorji radi nadgradili v spletno ali televizijsko serijo ali pa kar v celovečerno animacijo. Foto: YouTube
Spomnimo se samo, kako nas je lani navdušil kasneje z oskarjem nagrajeni Paperman, kratki črno-beli film, ki je bil elegantna kombinacija klasične in novodobne računalniške animacije. Foto: Disney
Seveda se izkaže, da so Veronicinega očeta ugrabili zlobneži, ki bi se radi polastili njegovih izumov.

Seveda so studii Disney, Pixar in Dreamworks ustvarili celo vrsto dobrih animacij, prek katerih lahko sledimo počasnemu prehodu od klasične animacije k 3D-kinematografiji in računalniški animaciji; V višave (Up) in lansko Ledeno kraljestvo (Frozen) sta denimo med bolj priljubljenimi favoriti. Vseeno pa v stroki ne manjka ljubezni do "stare šole", risanja na roko, ki pa mu počasi grozi dokončno izumrtje.

Prva pomoč za klasično animacijo
James Lopez
(Levji kralj, Pocahontas, kratki film Paperman), Rick Farmiloe (Mala morska deklica, Lepotica in zver, Aladin) in nekaj drugih Disneyevih animatorjev so na spletni strani za množicanje (ang. crowdfunding) Indiegogo začeli kampanjo za financiranje kratkega filma. Potrebovali so 80.000 dolarjev in od 27. avgusta so jih zbrali že skoraj 150.000 (prispevke bodo zbirali še do 1. oktobra).

"Na žalost se je v filmski industriji razširil mit, da je 2D-animacija mrtva oblika umetnosti in da je nima smisla ohranjevati ali nadaljevati. S podoporo temu projektu boste klasično animacijo pomagali rešiti pred prezgodnjo smrtjo," so avtorji zapisali v opredelitev svoje kampanje.


Hullabaloo bo torej na roko narisana steampunk risanka (steampunk je podžanr znanstvene fantastike, ki futuristično dogajanje anahrono postavi v 19. stoletje).

Dekleti na detektivski odpravi
Poleg tega da bo skušala v ospredje potisniti izumirajočo tehniko in pogosto obroben žanr, pa ima tudi feministično ost: deklet ne bo prikazala kot nemočnih damic, ki čakajo na rešitev v obliki čednega princa. Uradni sinopsis gre takole: "Hullabaloo je zgodba o Veronici Darling, briljantni mladi znanstvenici, ki ob vrnitvi iz zasebne šole ugotovi, da je njen oče - ekscentrični izumitelj Jonathan Darling - izginil brez vsake sledi! Iskanje Veronico pripelje do zabaviščnega parka Daring Adventures, kjer je njen oče preizkušal svoje fantastične izume na paro. Tam naleti na nenavadno deklico, Jules, ki je prav tako izumiteljica in ki Veronici obljubi, da ji bo pomagala poiskati očeta in razvozlati skrivnosti njegovega dela."

Podpisniki kampanje upajo, da "bosta Veronica Darling in njena prijateljica Jules pozitiven vzgled za dekleta vseh starosti, ki jih bo navdušil za znanost, inženirstvo in znanstveno fantastiko."


Ko bo kratka animacija končana, jo bodo avtorji pokazali vlagateljem, dolgoročno pa bi radi zbrali dovolj denarja, da bi lahko Hullabaloo razširili v celovečerni film.

Nadaljevanje je že zagotovljeno
Ker se denar na kup steka tako hitro, so animatorji že razglasili svoje "nadgrajene cilje": po 140.000 zbranih dolarjih se zavežejo k snemanju nadaljevanja, Curse of the Cheshire Cat (to je bilo že doseženo). Pri 160.000 dolarjih obljubljajo orkestralno glasbeno podlago za oba filmčka, pri 225.000 dolarjih pa še tretje nadeljevanje, The Mysterious Island.

Smo na pragu nove, hibridne dobe?
Pri Disneyju so sicer lani napovedali, da v prihodnjih dveh letih nimajo v načrtu nobene ročno narisane, dvodimenzionalne risanke. Zadnji klasično animirani film Princess and the Frog (Princesa in žaba) so v Disneyju posneli leta 2009. Že predtem so krožile govorice o zaprtju 2D-studia, a to se do zdaj še ni zgodilo.

Kam je torej namenjena animacijska industrija? Po mnenju mnogih bi morali nasprotje med klasično in računalniško animacijo že preseči, saj ima danes največji ustvarjalni potencial tisto vmesno območje med obema. Če se je prvo obdobje risanega filma začelo s Sneguljčico (1937) in drugo s Svetom igrač (1995), bi že lahko bilo pred vrati tretje.