Ruben Östlund s svojo trojico – nagrado za najboljši film, najboljšega režiserja in scenarij. Švedski kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja je postal še najboljša komedija, v glavni vlogi pa je prepričal tudi Claes Bang. Foto: EPA
Ruben Östlund s svojo trojico – nagrado za najboljši film, najboljšega režiserja in scenarij. Švedski kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja je postal še najboljša komedija, v glavni vlogi pa je prepričal tudi Claes Bang. Foto: EPA
Julie Delpy
Za evropski prispevek k svetovni kinematografiji je nagrado dobila Julie Delpy kot priznanje za bogato in raznoliko kariero tako pred kot za kamero. Foto: EPA
Alexandra Borbely
Madžarska igralka Alexandra Borbely je prepričala z vlogo v filmu O telesu in duši, ki smo ga pred nedavnim videli tudi v sklopu festivala Liffe. Foto: EPA
Claes Bang
Še ena nagrada za Kvadrat - s prepričljivo upodobitvijo kustosa je navdušil Claes Bang in postal najboljši evropski igralec. Foto: EPA

Mojster satire Ruben Östlund, ki je leta 2014 navduševal s filmom Višja sila, je s Kvadratom v Berlinu osvojil tudi nagrado za najboljšega režiserja, najboljšega scenarista in najboljšo evropsko komedijo. Östlund z zgodbo o kustosu, ki ga kraja mobilnega telefona in ponesrečena oglaševalska kampanja muzejskega projekta pahneta v eksistenčno krizo, nastavlja zrcalo sodobnemu umetniškemu svetu in obenem varljivi maski skandinavskega liberalizma.

"Želeli smo povedati nekaj pomembnega, obenem pa smo želeli tudi, da bi bilo zabavno in vznemirljivo. Mislim, da je to del evropskega pristopa," je ob prevzemu nagrade za najboljšo komedijo povedal Östlund. Ob prevzemu najpomembnejše nagrade, za najboljši film, pa je dejal, da je "strašansko srečen".

Še en kipec je filmski ekipi prinesel igralec Claes Bang, ki mu je vloga kustosa prinesla nagrado za najboljšega evropskega igralca. V ženski kategoriji je slavila Alexandra Borbely, ki je prepričala z vlogo v filmu O telesu in duši, zmagovalcu letošnjega Berlinala madžarske režiserke Ildiko Enyedi. Oba letošnja zmagovalca dveh najbolj priznanih evropskih filmskih festivalov sta imela tudi največ nominacij med igranimi celovečerci.

Najboljši dokumentarec je prvenec poljske scenaristke in režiserke Anne Zamecka Obhajilo, v katerem je prikazala moč šibkih in potrebo po spremembi, ko se ta zdi nemogoča.

"Ustrašili so se čustvenih režiserk. Vendar se ne bom vdala"
Za bogato in raznoliko kariero tako pred kot za kamero so s priznanjem za evropski prispevek k svetovni kinematografiji nagradili francosko-ameriško igralko, režiserko in scenaristko Julie Delpy. Nagrajenka je ob prevzemu kipca izrazila dvom, ali bo dokončala film, ki ga je nameravala posneti v Berlinu, ker so jo prikrajšali za sredstva. "Ustrašili so se čustvenih režiserk. Vendar se ne bom vdala. Po slovesnosti bom igrala tombolo," se je pošalila.

"Ne maram, kadar ni svobode"
Nagrado efe za življenjsko delo so podelili ruskemu ustvarjalci Aleksandru Sokurovu za njegovo delo na področju režije, dramaturgije in fotografije. Ukvarja se z velikimi temami, je pogumen, govori resnico in ni nikoli dovolil, da bi ga politični sistem utišal, ga je predstavila predsednica Efe, poljska režiserka Agnieszka Holland. "Ne maram vojne, ne maram, kadar zapirajo ljudi, in ne maram, kadar ni svobode," je po stoječih ovacijah dejal Sokurov. Obenem je obudil spomin na lani preminulega poljskega režiserja Andrzeja Wajdo.

Nagrada Čedomirju Kolarju
Med številnimi nagradami so na slovesnosti podelili tudi nagrado na področju koprodukcijskega sodelovanja prix eurimages. Prejel jo je hrvaški filmski producent Čedomir Kolar, ki se je med drugim podpisal pod dobitnika oskarja - Nikogaršnjo zemljo Danisa Tanovića.