Film

Poudarki

  • 25. decembra ob 20. uri na 1. programu TV Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,8 od 77 glasov Ocenite to novico!
Dokumentarni film Pedro Opeka, dober prijatelj
Dokumentarni film Pedro Opeka, dober prijatelj bo na sporedu 1. programa TV Slovenija 25. decembra ob 20. uri. Foto: RTV SLO
Ekipa dokumentarca Pedro Opeka, dober Prijatelj
Na terenu so pri snemanju filma z avtorjem Jožetom Možino sodelovali domačini, Jože Jagrič kot glavni snemalec in koproducent ter Stane Kerin v vlogi glavnega organizatorja. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Pedro Opeka: "Jaz sem božji upornik – za otroke, za revne družine!"

Dokumentarec o misijonarju na božični večer na TV Slovenija
19. december 2011 ob 21:28
Ljubljana - MMC RTV SLO

Umazani otroci in brezdomske družine na smetišču prestolnice Atananarivo na Madagaskarju so misijonarju slovenskega rodu Pedru Opeki segli globoko v srce, zato je več kot dvajset let svojega življenja posvetil pomoči najrevnejšim.

Na predpremieri filma Pedro Opeka, dober prijatelj avtorja Jožeta Možine v ljubljanskem Kinodvoru so predstavili zgodbo človeka, ki je s ponižanimi, od vseh pozabljenimi ljudmi začel graditi novo družbo v humanitarnem združenju Akamasoa ali v prevodu Dobri prijatelji.

Deklica, ki so ji podgane obgrizle obraz
Dokumentarec gledalca že na začetku postavi na veliko smetišče, kjer živijo in delajo najnižji sloji prebivalstva, in spremlja Pedra Opeko, ki je s svojo organizacijo poskrbel, da več kot 23 tisoč nekdanjih smetiščarjev in brezdomcev živi v urejenih naseljih s šolami, vrtci in igrišči. "Srečo smo imeli, da smo lahko delali film o človeku, ki je močen v besedah, še močnejši pa v dejanjih," je pred projekcijo dokumentarca, ki se je je udeležil tudi Opeka, povedal njegov režiser Jože Možina, generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli pa je dodal, da je zgodba Pedra Opeke poduk, da se da z delom veliko opraviti in izboljšati svet.

Leta 1948 v Argentini rojeni Pedro, sin Slovencev Lojzeta in Marije Opeka, s svojo karizmo in trdim delom številnim najrevnejšim prebivalcem ni priskrbel samo hrane in strehe nad glavo, temveč jih tudi ozavešča, jim vliva upanje in predvsem hoče zagotoviti delo, da lahko družine same poskrbijo zase. "Jaz sem božji upornik – za otroke, za revne družine," v dokumentarcu svojo zagnanost za izboljšanje položaja revežev opiše Opeka in doda, da se bo boril do zadnjega otroka, ki živi na smetišču. Zgodbe otrok, ki živijo v skrajni bedi, so ganljive, predvsem v spominu ostane podoba deklice, ki so jo na smetišču po obrazu ogrizle podgane, da je ostala brez nosu, zato so jo poslali v Francijo na operacijo.

Pedro Opeka nadaljuje boj z revščino
Opeka sebe opiše kot kombinacijo lastnosti Slovencev in Argentincev – iz svojih slovenskih korenin je dobil veselje in zagnanost pri delu, iz Južne Amerike pa ljubezen do življenja. Misijonarja spoznamo tudi v njegovih drugih vlogah: pri nedeljskih mašah, kjer 10 tisoč ljudi prepeva, pleše in ploska; medtem ko kot navdušen nogometaš v argentinskem dresu z otroki brca žogo in na obisku v Sloveniji.

A film se konča tam, kjer se je začel, na Madagaskarju. Čeprav so ga v preteklosti oblasti pri delu večkrat ovirale, je s svojim delom končno prepričal tudi vrh države. Reveže s smetišča v filmu obišče tudi predsednik Madagaskarja Andry Rajoelina in pozneje v intervjuju zatrdi: "Boj očeta Pedra je naš boj." A njegovo delo s tem še zdaleč ni končano. Ganjeni Opeka se je po koncu projekcije zahvalil celotni ekipi in povedal, da se njegov boj z revščino čez pet dni znova nadaljuje in da mu je obisk Slovenije ob premieri filma dal nove moči.

B. Ti.
Pedro Opeka
Pedro Opeka
Pedro Opeka in Jože Možina
Pedro Opeka
Prijavi napako
Komentarji
soncek-zlat
# 11.04.2012 ob 18:04
JernejD
"Ko bi bilo le več takih ljudi na svetu (bi bilo vse lepše)."

Res je! Vendar vsak pa lahko prične pri sebi spreminjati svet.
semaino
# 26.12.2011 ob 10:59
A mi lahko kdo razloži, zakaj se božji piše z malo? Hvala
zlatko.mb
# 24.12.2011 ob 18:09
Kako sem vesel ,da v tem času obstajajo take dobre duše in jim je merilo človek ne pamaterjalne zadeve. Večkrat nam bi morali prikazati takšne ljudi ,ne pa samo pokvarjene politike ,katera skrb jim je samo zase in njihove familije.
nejky
# 21.12.2011 ob 09:21
Jaz bom samo tole povedala, imela sem priložnost njegovo delo spoznati v živo, na Madagaskarju. In tudi drugih naših misijonarjev in Hudomuh verjemi, da Pedro tega ne dela z namenom izkoriščanja in zasužnjevanja, oz. v korist Cerkve. Ljudje sami prihajajo k njemu, on nikogar ne vpraša, če je kristjan, on pomaga vsakomur. In ljudje so spoznali, da je opora v veri, ne v Cerkvi (da ne bo pomote). On živi po evangeliju, on vero živi, ljudje sami prhajajo k njemu, on nikogar na sili. Ljudje so sami prišli do resnice in vere. Na Madagaskarju sta pojma vera in Cerkev ločena. In zanimivo je poslušati Pedrota, ko začne on razlagati o Cerkvi, Vatikanu in vseh teh pomembnežih.
maremejl
# 20.12.2011 ob 22:09
Jaz tud mislim, da je dober človek. In čisto tako me zanima, zakaj enkrat tak človek ne dobi nobelove nagrade za mir? Sem prepričan, da bi tudi denar od nagrade na Madagaskarju porabili.
sema
# 20.12.2011 ob 21:02
P. Opeka je eden največjih Slovencev. Za resnicoljubne tu ni debate, da je tako.
mikic007
# 20.12.2011 ob 19:56
Hud-a moti Pedro, ker je del Cerkve. Vsi pa smo del clovestva, torej v isti jami, razlikujemo pa se po svojem delu in nacinu zivljenja. In Hud, ti dokazujes svojo zaplankanost z vsakim postom. Ali je Cerkev (ali celo Pedro) kriva za stanje v Afriki? Kdor to trdi, se ni nikoli slisal za multinacionalke in visje interese.

Pedro Opeka bi bíl bitko z mlini na veter, ce bi se lotil sistemskih sprememb, preventive. On je raje zacel delati to, kar je mozno, ne pa gobcati iz naslanjaca o tem, kako bi moralo biti in da ne bo nikoli bolje. Vsa cast za take ljudi. Ne znam si niti predstavljati, koliko truda, garanja je vlozil v svoje delo skupaj s sodelavci, koliko je prosil, ceprav ne zase in to ljudi, ki raje govorijo velike besede, kot da bi malo pomagali.

In mu je uspelo, verjetno malo komu tako kot njemu. In kdor na takega rojaka ne more biti ponosen, je resnicno razvalina.
mikic007
# 20.12.2011 ob 19:56
Hud-a moti Pedro, ker je del Cerkve. Vsi pa smo del clovestva, torej v isti jami, razlikujemo pa se po svojem delu in nacinu zivljenja. In Hud, ti dokazujes svojo zaplankanost z vsakim postom. Ali je Cerkev (ali celo Pedro) kriva za stanje v Afriki? Kdor to trdi, se ni nikoli slisal za multinacionalke in visje interese.

Pedro Opeka bi bíl bitko z mlini na veter, ce bi se lotil sistemskih sprememb, preventive. On je raje zacel delati to, kar je mozno, ne pa gobcati iz naslanjaca o tem, kako bi moralo biti in da ne bo nikoli bolje. Vsa cast za take ljudi. Ne znam si niti predstavljati, koliko truda, garanja je vlozil v svoje delo skupaj s sodelavci, koliko je prosil, ceprav ne zase in to ljudi, ki raje govorijo velike besede, kot da bi malo pomagali.

In mu je uspelo, verjetno malo komu tako kot njemu. In kdor na takega rojaka ne more biti ponosen, je resnicno razvalina.
Kristian Bošak
# 20.12.2011 ob 14:42
Rad bi napisal le nekaj pripomb:
1. Dajte se spomniti, da komentirate prispevek o Pedru Opeki, ne pa o RKC, veri, ekonomiji Cerkve ali čemerkoli drugem
2. Preden napišete komentar, se ozrite v sebe in si postavite nekaj vprašanj, kot so: Ali sem jaz naredil karkoli dobrega? Ali imam pravico o drugem povedati karkoli slabega? Ali bom svoje mnenje posploševal? Ali sem dovolj informiran, da karkoli komentiram?...
3. Z g. Pedrom sem se že srečal, poznam njegovo delo in sem v podobnih "vodah", zato pa si bom dovolil napisati, da je to oseba z veliko intuzijazma, prežeta s krepostmi in vedno dobromisleča. Zato mu dajam "kapo dol", ker sem prepričan, da sam nekaj takega ne bi nikoli bil sposoben. To pa lahko potrdijo vse te številke, ki ste jih že omenjali.
4. Še na koncu pripomba temu, da so misijoni le zaradi pokrščevanja: Pa pri milem Bogu, g. Pedro je duhovnik in je normalno, da si želi imeti svete maše tam, kjer poskuša narediti karkoli dobrega. Recimo, da je nekdo ekonomist (le da se ekonomist ne bo spravil na smetišča); če bi prišel v Zambijo, kaj ne bi tam poskušal odpreti kakšno tovarno, da bi tisti ljudje nekaj zaslužili, po možnosti pa tudi on. Razlika med ekonomistom ali katerimkoli drugim poklicem in duhovniškim, ki ga je deležen g. Pedro pa je v tem, da ON dela za 0$ le veselo novico želi oznaniti.
Toliko, pa imejtese radi posebej imejte radi ljudi, ki poskušajo narediti nekaj dobrega.
slonček15
# 20.12.2011 ob 14:35
@victoriosus
Svetlana Makarovič je Prešernovo nagrado zavrnila leta 2000, ko naj bi jo dobila skupaj z Markom Rupniko (on za mozaično poslikavo kapele Redemptoris Mater v Vatikanu). Opeka s tem nima nič. Je pa res, da Svetlana cerkve ne prenese.
Macy
# 20.12.2011 ob 13:38
Če žališ ti bodo verjetno tudi drugi žalili tebe. Mogoče pa se ti zdiš komu usmiljenja vreden in patetičen, ker ne veruješ?
komponist SV
# 20.12.2011 ob 13:32
Boga pač ni, zato je vse kar učijo kleriki čisto praznoverje.

No, dokaži da ga ni! Tega ni uspelo še nikomur...
hud
# 20.12.2011 ob 13:26
diegol
...na kliniki u polju odpirajo en nov oddelek za take bolane kot si ti.........
javi se


Ateizem ni duševna bolezen.

Duševni bolezni pa se najbolj približa slepo verovanje v praznoverno zgodbico ki jo že 2000 let vsiljujejo ljudem. Očitno imajo nekateri oprane možgane bolj kot ljudje v Severni Koreji.
Usmiljanja vredno.

P.S.
Zagovorniki klerikov in RKC naj pogruntajo kaj drugega in ne da NEvernike žalijo in jih pošiljajo na psihiatrijo.
hud
# 20.12.2011 ob 13:12
mr. pp

Opeka je del sistema RKC. Zato ''tlačimo'' v ta članek kritiko do RKC in ne frustracij. Tudi o teologiji ne razpravljam. Povedal sem samo svoje mnenje. Boga pač ni, zato je vse kar učijo kleriki čisto praznoverje. RKC je itak vero zlorabil za bogatenje in prisvajanje moči.

Opeki pa si itak zasluži vse pohvale za humanitarno delo, čeprav s tem delom popravlja posledice namesto da bi se lotili vzroka za takšno stanje.
mr. pp
# 20.12.2011 ob 12:46
Pedro Opeka je Človek, ki je vreden vsega spoštovanja. Ne vem, zakaj tlačite svoje frustracije namenjene RKC v ta članek? Hud, teologijo rajši prepusti drugim =)?
mikic007
# 20.12.2011 ob 12:38
Tistim, ki dela Pedra Opeke ne poznate svetujem, da pred komentiranjem pocakate na dokumentarec in nato komentirate o dejstvih. Marsikdo njegovo delo pozna, marsikdo mu je tudi pomagal in take sedaj boli, ko vidi tako nesmiselne in skodozeljne komentarje, ki blatijo nekaj dobrega.

Vsi bi nekaj "sistemsko" resevali, delali ogromne premike in nasploh resili svet, ko pa je vendar jasno, da se to na tak nacin ne da. In potem pac recemo, kaj se ces s tem ukvarjat, itak ne mores nic resit.

Na sreco pa obstajajo ljudje, ki naredijo, kar lahko. In Pedro je naredil ogromno, veliko vec, kot si je na zacetku sploh lahko predstavljal. In vedno se gleda na bedast nacin, resil je 23.000, miljoni pa se zmerom trpijo. Ampak predstavjaj si, da si ti med temi, ki zivijo zaradi njega bolje, ne bi razmisljal na tak nacin, domnevam.
jajx
# 20.12.2011 ob 11:52
Če bi kdo od vs k tko veselo pljuvate po Opeki in RKC, že bil dol v Afriki, vrjamem da bi bili drugačnega mnenja kot sedaj. Jaz sem že bil, in kaj dejansko cerkev naredi v Afriki za razliko pri nas, ogromna razlika. Pedro si zasluži spoštovanje vsakega, ki je ponosen da je slovenec.
klempo13
# 20.12.2011 ob 11:19
Globoko spoštujem Pedra Opeko, ker sej e dejansko odpovedal svojemu življenju, da lahko pomaga drugim. Tu moramo odmisliti dejavnik vere (on jo ima, in je kot vernik ne skriva, kar bi si lahko nekdo razlagal, da jo širi), saj so pri njem pomembna dejanja. Če je 23.000 ljudi rešil bede, jim postavil domovanja, postavil šole (ki so po mojem prepričanju prvi korak k temu, da se bo posameznik znal postaviti na noge in preživljati sam sebe) in v to prvenstveno vložil svoje delo na vseh področjih. Potem mu tu ni kaj očitati.
Imamo prostovoljce tudi v drugih vejah organizacij (Rdeči križ, Unicef, Zdravniki sveta) a mislim, da njih programska usmeritev organizacij omejuje v aktivnostih, ki bi tistim, ki jim pomagajo omogočila postavitev na lastne noge in lastno preživljanje.

Konec koncev pa: najpomembnejša so dejanja in ne besede. Zato vas vse pozivam, da storite nekaj dobrega za ljudi okoli vas. Saj se pomoči potrebni najdejo povsod. Pomoč pa ni le hrana, in druge materialne stvari, včasih zna že samo beseda ali pa čas, ko prisluhnemo drugemu delati čudeže!
Macy
# 20.12.2011 ob 10:47
hud

Če bi bil pravi ateist se sploh ne bi spuščal v debate o Bogu. Religija ni ustvarila nobene organizacije. Ustvarili so jo ljudje, ki verjamem, da niso mislili slabo. Marsikaj se je pozneje sprevrglo, kot se skoraj povsod. In ljudje niso samo dobri in slabi, ni vse tako črno belo. Vsak človek ima dobre in slabe lastnosti. Posploševanje, da je vse kar je krščanstva slabo ni relevantno.
endvatrilovi
# 20.12.2011 ob 10:11
hud

Nekaj si se zmotil...
Pedro svoje pomoči nikomur ne pogojuje s sprejetjem vere...

Zanimivo pa bi bilo npr. videti kakšno je razmerje ateistov / vernih v podobnih situacijah (torej ljudi, ki brez plačila opravljajo humanitarno delo - celo življenje)...
diegol
# 20.12.2011 ob 09:58
hud.................na kliniki u polju odpirajo en nov oddelek za take bolane kot si ti.........
javi se
bušman
# 20.12.2011 ob 09:53
tretji

Pedro je Slovenec, pa tudi katolik, kot tudi jaz. Zavedamo se, da ima Cerkev nekaj bremen zaradi slabih ljudi, ki so zapadli skušnjavam Satana,, vendar je Cerkev Kristusova in edina naša zaščitnica.
bušman
# 20.12.2011 ob 09:52
Svetlana je nagrado zavrnila, denar pa je pobasala!
komponist SV
# 20.12.2011 ob 09:47
Zato naj Opeka še naprej pomaga, ampak naj nas neha futrat s praznoverjem.
Aha, pomagati moraš, svojega prepričanja pa ne smeš imeti. Krivica na kvadrat!
komponist SV
# 20.12.2011 ob 09:46
Lepo da pomaga ljudem, a bi se morali vsi vprašati zakaj je toliko bede, krivic in nasilja če pravi da obstaja bog. Bog ki nas ljubi in je brezmejno dober.
Odgovor je zelo preprost. Boga ni


Najlažje je reči, da Boga ni. Lahko pa je odgovor tudi tak: Krivice, beda in nasilje so zaradi tega, ker mi Boga ne samo da ne ljubimo, tudi pravimo, da ga ni. Torej?
hud
# 20.12.2011 ob 09:24
Macy
obstaja velika razlika med vero in Cerkvijo, tega se ne da metat v isti koš.

Jaz se tvojemu razmišljanju smejim, kleriki pa besnijo in skačejo do plafona. Ravno RKC kleriki govorijo da je cerkev vera in obratno. Za njih je to eno. Zaradi takih izjav so včasih padale glave.
hud
# 20.12.2011 ob 09:22
komisar
Hudomuh: vključi se v sistem, da boš spoznal bistvo krščanstva. Sicer ostajaš bolnik.

Zanimive žalitve. Če nisi del krščanstva, če ne veruješ, potem si bolnik. Kaj pa če je ravno obratno. Jaz mislim da je najboljše biti zunaj. Biti ateist a vseeno pomagati ljudem. Taka pomoč je brezpogojna. Pri misionarjih pa ni tako. Tam je potrebno sprejeti religijo. Religija je ustvarila organizacijo RKC ki je sama največ pripomogla h krivicam na tem svetu. RKC je blagoslavljala osvajalce ki so plenili, pobijali in zasužnjevali po celem svetu. RKC je podpirala sužnjelastništvo in kolonizatorstvo. Zato govoriti o bolnikih, ki niso del krščanskega sistema, je res skrajno sprevrženo.
Macy
# 20.12.2011 ob 09:18
Ljudje, ne bit žleht. Človek si zasluži spoštovanje. In obstaja velika razlika med vero in Cerkvijo, tega se ne da metat v isti koš.
hud
# 20.12.2011 ob 09:14
Lepo da pomaga ljudem, a bi se morali vsi vprašati zakaj je toliko bede, krivic in nasilja če pravi da obstaja bog. Bog ki nas ljubi in je brezmejno dober.
Odgovor je zelo preprost. Boga ni. So le ljudje. Dobri in slabi. Zato naj Opeka še naprej pomaga, ampak naj nas neha futrat s praznoverjem.
valcek2010
# 20.12.2011 ob 09:14
Čestitke Pedro, za ves tvoj pogum, da se ubupaš, and vsem
in čestitke da znaš vodit ljudi in jim pomagat, da tudi ljudme da teznajo poslušati

kaj bi lahko naredil unicef, in drugi ki dobijo milijone na račun, pomagajo samo s hrano ostalo pa jim ostane
če bi bila vsaka organizacija Pedro potem bi teh organizaicj ne bi več potrebovali.

pohvale iz vsega srca
tretji
# 20.12.2011 ob 09:01
Se strinjam-spostovanje! Izjemen clovek, in ravno zato me prav zanima njegovo mnenje o Vatikanu in cerkveni instituciji, pedofiliji, Zvonovih, T2...
Ponavljam - ga globoko spostujem in sem ponosen da je Slovenec.
endvatrilovi
# 20.12.2011 ob 08:55
Spoštovanje in poklon!

Zanimivost: njegov oče je ušel iz jame v Kočevskem Rogu...
g46
# 20.12.2011 ob 08:29
victoriosus, drugi dobitnik Prešernove nagrade 2000 je bil Marko Rupnik, ne Pedro Opeka.
Ribiič
# 20.12.2011 ob 08:29
Pedro predstavlja Cerkev kakršno potrebujemo, preprosto, blizu ljudem in brez škrlata.
GmO
# 20.12.2011 ob 08:25
Hvala za vse vaše delo in zgled. No konec koncev ima Cerkev tudi dober obraz, kajne? Kdor bo tu kritiziral pa res nima normalne presojne percepcije!
diegol
# 20.12.2011 ob 08:17
dragi slovenčki...........dokaz da dobri ljudje prihajajo iz argentine ( ta belčki ) kakor vi pravite.
Tam so jih naučili vrednote in sočutje do človeka,
victoriosus
# 20.12.2011 ob 08:02
In se spominjam, da je Svetlana Makarović zavrnila državno odlikovanje samo zato, ker ga je zraven dobil tudi Pedro Opeka (kao predstavnik zločinske in grozne in uhuhu Cerkve).
Opeka je spravil 23.000 ljudi s smetišč, Svetlana pa... hm, podpira Jankovića.

Še dobro, da je odlikovanje odklonila. Si ga itak ne zasluži.
Prepečenec
# 20.12.2011 ob 07:39
Tudi jaz se strinjam, da če človeka spraviš s ceste in ga za ceno tega okužiš z virusom, potem to ni ravno človekoljubno.
bušman
# 20.12.2011 ob 07:13
Pedro, tudi mnogi v Sloveniji bi potrebovali tvoje goreče pridige, še zlastu ubogi, ki še ne poznajo Boga in matere Cerkve. V Sloveniji je huda duhovna revščina.
alah
# 20.12.2011 ob 06:57
Osnovni namen misijonov je samo eden - pokristjanjevanje.

Uf, ja, zdaj si pa razkrinkal Pedra Opeko!
Ko so ga vprašali, zakaj je šel živet med umazance in reveže in se odpovedati lagodnemu življenju v župniji, kjer se cedi med in mleko in stare ženice množično zapuščajo svoje premoženje Cerkvi, tako da bi si lahko kupil super avto. Pa je rekel, da tako ljubi to zločinsko organizacijo, ki zavira razvoj tega sveta že 2000 let, posiljuje mlade fantke in požiga čarovnice, da si želi, da bi to počeli tudi ubogim revežem v Afriki. Zato se je žrtvoval za svoje bodoče brate, ki bodo ustanavljali v Afriki svoje župnije in počeli grozodejstva tudi nad črnim prebivalstvom in še nadalje zavirali njihov nerazvoj. Povsem nezaslišano se mu zdi, da RKC nikoli ni sodelovala pri izčrpavanju Afrike in zato je prišel odkrivat nove trge za svojo ljubljeno zločinsko organizacijo.

Ja, pa res, kako ga nisem že prej spregledal!

Idioti...
komisar
# 20.12.2011 ob 06:28
Hudomuh: vključi se v sistem, da boš spoznal bistvo krščanstva. Sicer ostajaš bolnik.
W500
# 20.12.2011 ob 02:09
el Cartel to je sicer delno res, seveda je revščina tudi posledica globalnih sistemskih vplivov itd. Ampak - ne poznam sicer podrobnosti dela in načina delovanja omenjenih misijonov - ali ni gradnja infrastrukture v takem obsegu direktno izvzeta iz te kritike, saj gre točno za reševanje problemov, ki bi jih idealno reševalo tudi reševanje na "sistemskem nivoju" (kaj konkretno to pomeni pa itak ne ve nihče)? Bolj matematično povedano gre za dva problema, ki nista 100% odvisna en od drugega; reševanje sistemske situacije ne izključuje nujno učinka direktne pomoči, če slednja negativno ne vpliva (vsaj sorazmerno) na prvo - in tu ne vidim, kako bi ta direktna pomoč negativno vplivala. Če bi rešil (idealno) problem sistemsko, bi se delalo to, kar počnejo Opeka in njemu podobni, torej gre tu za reševanje problema direktno pri glavi. Zavedanje (in reševanje) sistemske situacije je pomembno, ampak mislim, da to, da tisčim omogočiš neko dostojanstvo in jim s tem nenazadnje omogočiš, da so (upajmo) tudi politično slišani v lastni skupnosti, ni fer označiti za "borbo z mlini na veter" oz. je to nekaj, kar lahko stori le nekdo tisoče kilometrov stran izza računalnika ...
el CARTEL
# 20.12.2011 ob 01:43
pomoč je sicer delno plemenita.. gre se za več kot potrebno pomoč, a to ne odpravi situacijo, v kateri so ti ljudje.. natančneje ne odpravi vzrokov revščine, ki se ustvarja s sistemom..

dokler ne odpravimo sistema, ki omogoča revščino (in v katerem RKC zelo dobro živi, naj dodam - izvzeta najnižja duhovščina), bo to borba z mlini na veter
zora_
# 20.12.2011 ob 01:21
vito corleone in tofsi:
Po mojem mnenju pa so resnične vse trditve: vajine in od @Hudomuh-a!

Tudi sama sem imela obdobje, ko sem bila zelo odvisna od pomoči drugih in sedaj se za nekatere ljudi vprašam: pomoč s kakšnim namenom? Ne bi o podrobnostih, ker so nekatere posledice oz. pričakovanja donatorja sila neprijetne.
Ne vem pa kako je v primeru, ki ga opisuje članek.
tofsi
# 20.12.2011 ob 00:44
@Hudomuh

Čudim se, da te ni sram. Očitno bi rajši videl, da pocrkajo, kot pa da jim kdo pomaga, kdorkoli že. Si kdaj šel tja dol in pomagal? Že postavil kako opeko za bolnišnico ali šolo? Jih učil brati in pisati? Povej nam kaj si ti storil za njih?
vito corleone
# 20.12.2011 ob 00:40
Hudomuh, človek je s smetišč spravil 23.000 ljudi!!! Ti to dovolj pove??? NE!! Ti moraš nekaj trobit o izkoriščanju in zasužnjevanju. Bolnik!

Res bi nekateri lahko malo pomislili, preden pljuvate!!

Plus to, da si morajo misijonarji bolj ali manj sami pomagati pri zbiranju sredstev za te odrinjene ljudi, cerkveni dostojanstveniki se zraven prislinijo šele potem, ko je kaj za videti...

In, Hodomuh, verjemi da današnji misijonarji to delajo iz ljubezni do teh ljudi. Odpovejo se lagodju v kakšni župniji, odidjo med reveže, kjer morajo garati, so v nevarnosti, na udaru. In ti pljuvaš...
Hudomuh
# 20.12.2011 ob 00:22
Osnovni namen misijonov je samo eden - pokristjanjevanje. Če ljudje v paketu s hrano dobijo še lekcije iz bogoslovja, potem to težko imenujem pomoč. To je najbolj perverzna oblika izkoriščanja in zasužnjevanja revežev, bolnih, neukih, mladih ter kar je še podobnih šibkih skupin.
Sicer pa sočloveku lahko priskočiš na pomoč brez cerkvenega patronata. Kajti, če potrebuješ velikega brata oz. varnostno kamero, ki stalno bdi nad tvojimi dejanji, potem tega ne počneš iz iskrenosti.

SSKJ: misijon -a m (o) rel.
1. organizacijska enota Cerkve ali kake druge
verske skupnosti za širjenje krščanske vere v
nekrščanskih deželah: ustanavljati misijone;
afriški misijon v Afriki; darovi za misijone / obiskali
so francoski misijon v Afriki sedež te enote, ki ga
vodijo Francozi / iti v misijone na misijonsko delo
2. skupek verskih prireditev, zlasti govorov, v
župniji za obnovo verskega življenja: lani so
imeli v župniji misijon; misijon bodo vodili
lazaristi; uspeh misijona
JernejD
# 19.12.2011 ob 23:00
Globok poklon tako velikemu in dobrosrčnemu gospodu kot je on. Gospod vsega spoštovanja. Ko bi bilo le več takih ljudi na svetu (bi bilo vse lepše).
miroslav
# 19.12.2011 ob 22:38
malo takih...vprašajte gospoda kaj si misli o mercedesu amg 500 cl.....pa vam bo hitro jasno v čem se razlikuje od lastnikov takih zadev...

človek ni imel denarja za zgradit šolo, telovadnico in cerkev-in je zgradil šolo in telovadnico....telovadnica pa se lahko spremeni po potrebi tudi v cerkev...
Mateo
# 19.12.2011 ob 21:47
Pedro, tudi zaradi vas je lepo biti Slovenec!
Kazalo