Tone Kralj se je rodil 23. avgusta 1900 v Zagorici pri Dobrepolju in umrl 9. septembra 1975 v Ljubljani. Svoje prvo likovno znanje je pridobival od starejšega brata Franceta. Med letoma 1920 in 1923 je študiral kiparstvo v Pragi, pozneje pa se je izpopolnjeval na Dunaju, v Parizu in Benetkah. V Rimu je študiral tudi arhitekturo, vendar ga ta ni tako zanimala, zato se je bolj posvetil umetniškemu ustvarjanju. Njegov stilni razvoj sledi od secesije prek ekspresionizma, nove stvarnosti do t. i. monumentalnega realizma v letih po drugi svetovni vojni. Kronološko postavljena stalna razstava njegovih del je vse od leta 1974 na ogled v Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki. Zdaj je v razstavo vključen tudi dokumentarec Igorja Kranjca in Saše Vrabiča. Foto: Dlib/Arhiv NUK
Tone Kralj se je rodil 23. avgusta 1900 v Zagorici pri Dobrepolju in umrl 9. septembra 1975 v Ljubljani. Svoje prvo likovno znanje je pridobival od starejšega brata Franceta. Med letoma 1920 in 1923 je študiral kiparstvo v Pragi, pozneje pa se je izpopolnjeval na Dunaju, v Parizu in Benetkah. V Rimu je študiral tudi arhitekturo, vendar ga ta ni tako zanimala, zato se je bolj posvetil umetniškemu ustvarjanju. Njegov stilni razvoj sledi od secesije prek ekspresionizma, nove stvarnosti do t. i. monumentalnega realizma v letih po drugi svetovni vojni. Kronološko postavljena stalna razstava njegovih del je vse od leta 1974 na ogled v Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki. Zdaj je v razstavo vključen tudi dokumentarec Igorja Kranjca in Saše Vrabiča. Foto: Dlib/Arhiv NUK

Film so premierno predstavili v ARS Dokumentacijskem centru bratov Kralj v Jakličevem domu v Vidmu v občini Dobrepolje, v tej občini, natančneje v Zagorici, se je Tone Kralj 23. avgusta 1900 tudi rodil.
Film je delo umetnostnega zgodovinarja Igorja Kranjca in akademskega slikarja in multimedijskega ustvarjalca Saša Vrabiča, z njim pa se kot producent umetnikovemu geniju oddolžuje tudi občina Videm – Dobrepolje oziroma njegovi ožji rojaki.
Dve leti sledenja raznovrstnega opusa po galerijah, muzejih, zbirkah in cerkvah
Film je nastajal slabi dve leti, sprva predvsem na terenu. Avtorja filma sta se s kamero podala po poteh Kraljevega ustvarjanja – v galerije, muzeje, zasebne zbirke in številne cerkve, zlasti na zahodu slovenskega etničnega ozemlja, od Višarij do obal Jadrana, da bi predstavila raznovrsten življenjski opus Toneta Kralja, ki je raztresen po deželi in svetu. Pri filmu je tako sodelovalo več kot 40 institucij in lastnikov zasebnih zbirk.
Pripoved in dialog z gledalcem
"Kraljev pristop do likovne tematike je precej pripovednega značaja. Že to, da se je lotil različnih likovnih tehnik, govori o mnogoplastnosti njegovih likovnih interesov. Skupna točka vseh je, da poskuša skozi svoje ustvarjanje podati nekakšno pripoved in vzpostaviti dialog z gledalcem," je pojasnil Igor Kranjc.
Prizori kmečkega in delavskega življenja ter biblijski motivi
Tone Kralj je do konca dvajsetih let tesno sodeloval z bratom Francetom, potem pa je razvil svoj stil monumentalnega realizma. Teme za svoja dela je iskal na različnih mestih. Njegov opus poleg družinskih portretov zaobjema zgodovinske prizore kmečkih uporov in vojn, kmečkega in delavskega življenja ter biblijske prizore. Za svoje delo je bil večkrat nagrajen, leta 1972 pa je dobil tudi Prešernovo nagrado.
Sobo, posvečeno bratoma, so v Jakličevem domu odprli leta 2004, ko je bil posnet tudi film o Francetu Kralju. Po besedah Kranjca, ki je zasnoval koncept predstavitve bratov, so sprva razmišljali, da bi ju predstavili z njunim delom, a so se nato odločili za sodobnejši pristop – z digitalno predstavitvijo njunega dela.
"Sta avtorja, ki sta skozi svoje ustvarjanje razvila zelo originalno likovno formo, ki je razpoznavna in značilna za njuna dela v različnih medijih," je še pojasnil Kranjc.