Nagrajenci festivala Zagrebdox; Metod Pevec je v prednji vrsti na levi. Foto: Spletna stran Zagrebdoxa
Nagrajenci festivala Zagrebdox; Metod Pevec je v prednji vrsti na levi. Foto: Spletna stran Zagrebdoxa
"Poetični, provokativni in prekrasni dokumentarec" Pesnik na poslovni poti je pobral glavno nagrado zaradi moči in spretnosti, s katerimi je združil nepričakovana družbena dejstva in razburljivo predstavitev umetnosti in osebnih tematik, je dejala žirija. Ocenili so, da je režiser uresničil zelo originalno umetniško vizijo, ki po vseh filmskih eksperimentih v preteklih desetletjih uspe razširiti naše videnje dokumentarnega filma.

Glavno nagrado letošnjega zagrebškega festivala, veliki pečat, so podelili kitajskemu dokumentarcu Pesnik na poslovni poti režiserja Jua Anqija. Festival se nocoj sklepa s projekcijami nagrajenih filmov.

Žirija Zagrebdoxa svojo odločitev za Dom utemeljila s pojasnilom, da Pevčev film odpira probleme posttranzicijskih društev nekdanje Jugoslavije. Predstavlja ljudi, ki so jih "pripeljali v suženjstvo in jih popolnoma ponižali" ter se "ne odzivajo na vsakdanje situacije, ki naj bi predstavljale užitek".

"Orwellovsko dimenzijo filma poudarja avtomatizem seštevka posameznikov skozi izolirano resničnost, ki jo ustvarja sistem. Ta sistem je zanikal delavce kot ljudi, a so kljub takšnemu ponižanju še zmeraj povezani s tovarnami, v katerih so delali," so zapisali.

Zmagovalec regionalnega programa je hrvaški film 4.7 režiserja Đura Gavrana, ki govori o "navadnem človeku, nekdanjem alkoholiku in njegovi poti okrevanja z veliko preobratov in nepričakovanih dogodkov". Posebej so poudarili inovativno montažo Gavranovega filma.

Glavna nagrada potuje na Kitajsko
"Poetični, provokativni in prekrasni dokumentarec" Pesnik na poslovni poti je pobral glavno nagrado zaradi moči in spretnosti, s katerimi je združil nepričakovana družbena dejstva in razburljivo predstavitev umetnosti ter osebnih tematik, je dejala žirija. Ocenili so, da je režiser uresničil zelo originalno umetniško vizijo, ki po vseh filmskih eksperimentih v preteklih desetletjih uspe razširiti naše videnje dokumentarnega filma.

Režiser Ju Anqi se je v soboto zahvalil za nagrado prek videopovezave. Med drugim je dejal, da se v življenju boji zgolj samote in padca z višine, obe stvari pa so se tudi zgodile. Medtem ko je snemal film, je bil zelo osamljen, v petek pa je padel in si zlomil nogo. "Hvala, ker mi z nagrado prinašate tolažbo in pogum," je dejal.

Posebno priznanje v mednarodni konkurenci sta dobila tudi dokumentarca Ruski detelj režiserja Chada Garcie, ki je lanski zmagovalec festivala Sundance, ter britanski film Povej pomladi naj ne prihaja režiserja Saeeda Tajia Faroukyja. Garcia obravnava černobilsko tragedijo skozi sodobne dogodke v Ukrajini, medtem ko je Farouky spregovoril o vojni skozi oči afganistanskih vojakov.

V soboto so podelili tudi vrsto drugih festivalskih nagrad v regionalni konkurenci, med drugim tudi nagrado Movies That Matter za film, ki na najboljši način zagovarja človekove pravice. Letošnji nagrajenec je Moj Alep, ameriške režiserke Melisse Langer, ki je posnela film o sirski družini med vojno.

V regionalni konkurenci je bil tudi film zagrebške režiserke Nataše Vidaković o mlajšem moškem iz Krškega z naslovom Urban, ki ga je posnela med lansko delavnico dokumentarnih filmov v Krškem.

Hrvaški filmski kritiki so ocenili letošnji Zagrebdox kot enega najboljših do zdaj glede na kakovost predvajanih filmov. Od prejšnje nedelje so v zagrebškem Cinneplexxu ponudili več kot 160 filmov, več kot 50 jih je tekmovalo v mednarodni in regionalni konkurenci.

Po sobotni podelitvi nagrad bodo danes predvajali tako nagrajene filme kot tudi tiste, za katere je občinstvo kazalo največ interesa.