Newyorški župan Bloomberg je denimo prav tako glasen nasprotnik strelnega orožja, a je bil pripravljen iskati kompromis, ki bi šel na roko filmski industriji, češ da so
Newyorški župan Bloomberg je denimo prav tako glasen nasprotnik strelnega orožja, a je bil pripravljen iskati kompromis, ki bi šel na roko filmski industriji, češ da so "skoraj vse gledališke pištole neuporabne, njihova raba pa je omejena samo na snemalno lokacijo". Foto:
Vzpon Viteza teme
Samo v letu 2011 je filmska produkcija v New Yorku ustvarila 46 tisoč služb.
Zakon je bil sprejet na hitro ob javnem ogorčenju zaradi tragedije v Newtownu, zato ni bilo zares časa, da bi kdo prebral "drobni tisk" ali podal pomisleke.

Predstavniki filmske in televizijske industrije opozarjajo, da bi jim novi zakon lahko preprečil uporabo strelnih orožij in nabojnikov, kakršne potrebujejo za snemanje nanizank in filmov (Zakon in red ali pa Vzpon viteza teme sta samo dva primera).

V zvezni državi New York v tem hipu nastaja kar 27 televizijskih in filmskih projektov, v katerih uporabljajo tako ali drugačno strelno orožje - in to večinoma čisto pravo, saj bi bilo izdelovanje avtentičnemu orožju podobnih "paket" prezamudno in preveč nepraktično opravilo. Zabavna industrija ne bi smela biti (kolateralna) žrtev zakona, ki je nastal kot odgovor na množične poboje, opozarjajo.

"Orožje je del naše skupne izkušnje in zgodovine," komentira Ryder Washburn, podpredsednik manhattanskega podjetja Specialists Ltd., ki se specializira za preskrbo filmske industrije z orožjem. "Potrebuješ ga, če hočeš pripovedovati zgodbe."

Guverner Cuomo sicer izrecno podpira čim večjo migracijo filmske industrije v "svojo" državo. Še pred kratkim je na tiskovni konferenci posebej oznanil, da je New York na dobri poti, da podre svoj rekord največ posnetih televizijskih epizod v enem letu in da se bo v kratkem v Rochesterju začelo snemanje drugega dela Neverjetnega Spider-Mana.

Vseeno pa kaže, da bi na hitro sprejeti ukrepi za nadzor orožja lahko resno ogrozili dejavnost na snemalnih lokacijah: brez "opombe", da je uporaba lažnega orožja na snemanju še vedno dovoljena, se bodo produkcijske ekipe pač prisiljene seliti zunaj newyorških meja. (Aktivisti za pravico do nošenja orožja nasprotujejo ideji "hollywoodske izjeme": "Zakaj za nas veljajo strožja pravila, če Hollywood dobi prepustnico, in to kljub temu, da so oni tisti, ki promovirajo nasilje?" se sprašuje Thomas King, predsednik newyorške veje organizacije Rifle and Pistol Association.)

Novi newyorški zakon zaostruje prepoved posedovanja polavtomatskega orožja in nabojnikov ter omejuje količino streliva v nabojniku (na največ deset nabojev). Odvetniki zabavne industrije že opozarjajo, da bi se to lahko nanašalo tudi na lažne pištole in slepe naboje, ki se jih uporablja pred kamero.

"Neumno bi bilo izgubiti 100-milijonsko filmsko produkcijo samo zato, ker je en prizor narekoval uporabo avtomatskega orožja in jim nismo mogli ugoditi," opozarja John Ford, predsednik Zveze filmskih rekviziterjev, ki je skrbel na primer tudi za orožje pri filmu Goodfellas. "O orožju in nasilju v filmih si lahko mislite, kar hočete, a dejstvo je, da ne moremo vplivati na vsebino filmov. Če ne pustimo niti malo manevrskega prostora, bodo pač odšli kam drugam in nas stali služb."

"Kalifornija lačno gleda naš posel," opozarja tudi koordinator posebnih učinkov Bohdan Bushell, ki sodeluje pri neodvisnih filmih. "Južnjaške države z velikimi davčnimi spodbudami - na misel mi pride Louisiana - nimajo nobenih zadržkov s kakršnim koli orožjem, ki ti ga 'pade na pamet' prenašati okrog."