Adelino življenje je izjemna ljubezenska zgodba in natančen, neposreden film o odraščanju, o iskanju lastne identitete. Foto: Promocijsko gradivo
Adelino življenje je izjemna ljubezenska zgodba in natančen, neposreden film o odraščanju, o iskanju lastne identitete. Foto: Promocijsko gradivo
Uslužbence enote za zaščitno otrok narava njihovega dela tesno povezuje v homogeno, družini podobno skupino sodelavcev. Skupino, v katero pristojno ministrstvo pošlje mlado fotografinjo Melisso, ki bo v objektiv svoje kamere poskušala ujeti bistvo policijskega poklica.
Uslužbence enote za zaščitno otrok narava njihovega dela tesno povezuje v homogeno, družini podobno skupino sodelavcev. Skupino, v katero pristojno ministrstvo pošlje mlado fotografinjo Melisso, ki bo v objektiv svoje kamere poskušala ujeti bistvo policijskega poklica. Foto: Promocijsko gradivo
Na sliki režiser Abdellatif Kechiche in igralki Lea Seydoux in Adele Exarchopoulos.
Režiser Abdellatif Kechiche in igralki Lea Seydoux in Adele Exarchopoulos so se v Cannesu veselili zlate palme. Foto: Reuters
Preteklost je intenzivna družinska drama, v kateri ni nič tako, kot se zdi na prvi pogled. Foto: Promocijsko gradivo
Haneke, ljubezen, cannes
Michael Haneke je posnel zgodbo o upokojenem paru, ki se mora sprijazniti s tem, da je njuno dokončno slovo vse bližje. Foto: Promocijsko gradivo
Michael Haneke znova z zlato palmo v rokah. Prvo je v Cannesu prejel leta 2009 za film Beli trak.
Naslovni vlogi v filmu igrata velika francoska filmska igralca Emmanuelle Riva (zaslovela je s filmom Hirošima, ljubezen moja – 1957) in Jean Louis Trintignant (igral je v številnih francoskih novovalovskih filmih, najbolj znan pa je postal po filmu Clauda Leloucha Moški in ženska - 1966). In seveda, brez teh dveh velikih igralcev Hanekejeva Ljubezen verjetno sploh ne bi bila mogoča. Foto: Reuters

Letošnji festival se začenja jutri, a TV Slovenija je pripravila filmski uvod za sladokusce, ki se začenja že nocoj.

V terminu Sedmega pečata, ki se dogaja ob torkih okoli 21.30 na TV SLO 2, si boste lahko ogledali filme, ki so v preteklih letih na filmskem festivalu v Cannesu pobrali najvišje nagrade.

Refleksija vsakdana s Policijo
Tako ste si to sredo lahko premierno ogledali izvrstno policijsko dramo Policija, ki je bila nagrajena z veliko nagrado žirije, prav tako pa je navdušil kritike. Režiserka Maiwenn Le Besco, sicer nekdanja najstniška muza Luca Bessona, je v filmu prevzela vlogo dokumentarne fotografinje, gledalci pa sledimo novinarskemu spremljanju niza primerov, obsodb in zasliševanj ter raziskovanju medosebnih odnosov v ekipi policistov, ki po eni strani bijejo bitko s kriminalom, po drugi pa z birokracijo.

Intimna zgodba dveh deklet
Teden pozneje – 19. maja - bo na programu ljubezenska drama Adelino življenje. Odlično zrežiran in odigran film je postal razvpit predvsem zaradi nazornih prizorov spolnosti, toda to je samo del filma in neobremenjenega gledalca to ne bi smelo odvrniti od ene najbolj doživetih in iskrenih ljubezenskih razmerij, kar smo jih videli v zadnjih letih.

Kakovostno delo ustvarjalcev filma je prepoznala tudi žirija pod vodstvom Stevena Spielberga v Cannesu leta 2013, zato jih je nagradila z dvema prestižnima nagradama – zlato palmo za najboljši film in z zlato palmo za najboljšo igralko. To so sploh prvič v zgodovini festivala enakovredno razdelili med dve igralki. Po ogledu filma se boste strinjali, da povsem zasluženo.

Medčloveška razmerja v Preteklosti
Film Preteklost, z oskarjem nagrajenega Asgharja Farhadija (za Ločitev, 2011), je prvi film iranskega režiserja, ki je bil posnet zunaj njegovega rodnega Irana. Je intenzivna družinska drama, v kateri ni nič tako, kot se zdi na prvi pogled. Režiser v slogu napete detektivke raziskuje zapletene medčloveške odnose in razkriva relativnost resnice. Film je Bérénice Bejo, argentinsko-francoski igralki, znani po filmu Umetnik (The Artist, 2011), prinesel nagrado za najboljšo igralko v Cannesu.

Zgodba deluje preprosto: Ahmad se na prošnjo žene Marie iz Teherana vrne v Pariz, kjer naj bi uredila ločitvene dokumente. A tisto, kar naj bi bila zgolj formalnost ob koncu štiriletnega ločitvenega postopka, kmalu pripelje do niza nepričakovanih razkritij, ki Ahmada proti njegovi volji znova povlečejo v ženino življenje.

Asghar Farhadi (1972, Isfahan, Iran) je diplomiral iz filmske režije na teheranski univerzi. Med študijem je napisal in režiral več gledaliških iger ter režiral nekaj priljubljenih televizijskih serij. Leta 2001 je skupaj z režiserjem Ebrahimom Hatamikio napisal scenarij za uspešen film Ertefae Past, dve leti pozneje pa posnel svoj režijski prvenec Raghss dar ghobar. Širše mednarodno priznanje mu je prinesel četrti celovečerec Darbareye Elly, s katerim je leta 2009 osvojil berlinskega srebrnega medveda za najboljšo režijo in nagrado za najboljši igrani dolgometražec na filmskem festivalu Tribeca.

2012 smo si v Kinodvoru lahko ogledali njegov peti celovečerec, veliko mednarodno uspešnico Ločitev (Jodaeiye Nader az Simin, 2011). Delo, ki so ga kritiki v hipu in skoraj soglasno označili za mojstrovino ter ga uvrstili na številne lestvice najboljših filmov leta 2011, je avtorju prineslo več kot sedemdeset mednarodnih nagrad, vključno z berlinskim zlatim medvedom in oskarjem za najboljši tujejezični film.

Brezpogojna Ljubezen
Na začetku junija – 2. junij - se bo cikel caneski lavreatov v Sedmem pečatu končal s filmom Ljubezen (Amour, 2012), ki je poleg vrste drugih nagrad prejel zlato palmo v Cannesu in oskarja za najboljši tujejezični film. Filmska mojstrovina Ljubezen Avstrijca Michaela Hanekeja spada med najbolj vznemirljive, nežne in s človeško toplino prežete filme. Prav zato ga poleg prej omenjenih nagrad krasi več kot petdeset uglednih mednarodnih nagrad.

Pripoved se dotika starega ostarelega para, ki skupaj živi vse svoje življenje. Anne in Georges živita umirjen vsakdan, poln drobnih pozornosti in skrbi drug za drugega. Nenadoma pa se zgodi tisto, kar starost prinaša. Anne doživi možgansko kap in ostane predvsem fizično prizadeta ter popolnoma odvisna od pomoči in pozornosti svojega moža. George je svoji ženi popolnoma predan, a zaveda se, da prav dolgo za svojo prizadeto ženo ne bo več mogel skrbeti. Tako se znajdeta v slepi ulici in George mora sprejeti usodno odločitev, za katero nikoli ni niti pomislil, da jo bo moral sprejeti.

Michael Haneke je svoj prvi celovečerni film posnel šele pri 47 letih, a danes vseeno velja za enega najboljših evropskih filmskih režiserjev je bil v naših zapisih že večkrat izpostavljen zaradi svojih izjav. Vabimo k prebiranju iskrivih misli:

Umetnik je ….

Zakaj je življenje posvetil filmu?

O strahu …

O kolegu Scorseseju …

O pornografiji …

O odnosu med glasbo in filmom …