Villa Touma pripoveduje zgodbo o treh neporočenih aristokratinjah iz Ramale, ki zaprte v svoji vili hrepenijo po izgubljeni slavi. Njihova življenja popolnoma zasuka prihod osirotele nečakinje Baide. Foto:
Villa Touma pripoveduje zgodbo o treh neporočenih aristokratinjah iz Ramale, ki zaprte v svoji vili hrepenijo po izgubljeni slavi. Njihova življenja popolnoma zasuka prihod osirotele nečakinje Baide. Foto:
Villa Touma pripoveduje zgodbo o treh neporočenih aristokratinjah iz Ramale, ki zaprte v svohi vili hrepenijo po izgubljeni slavi. Njihova življenja popolnoma zasuka prihod osirotele nečakinje Baide.
Režiserka Suha Arraf predstavlja svoj režijski prvenec v sklopu Tedna kritike.

Melodramo, ki se dogaja v Ramali v času prvih dni izraelske okupacije, so po poročanju Varietyja podprli tudi z izraelskimi javnimi sredstvi, tamkajšnji filmski sklad je produkciji namenil 400.000 dolarjev. Ker je režiserka Villo Touma na festival - predvajajo ga v sklopu Tedna kritike - prijavila kot palestinski film, v Izraelu zahtevajo povračilo sredstev.
"Sem Arabka, Palestinka in državljanka izraelske države. Pravico imam, da ob predstavljanju lastnega filma v svetu poudarim svojo narodnost in noben izraelski zakon mi tega ne prepoveduje," je Suha Arraf v odgovor zapisala v najstarejši izraelski dnevni časopis Haaretz. "Menim, da je režiser tisti, ki da filmu identiteto," še vztraja režiserka, katere odločitev je že podprlo več izraelskih in palestinskih ustvarjalcev.

Za izkušnjo bogatejši Abu Assad se odpovedal podpori
Podobno kot Arrafova, scenaristka filmov Lemon Tree in Sirska nevesta, ki se zdaj prvič predstavlja v vlogi režiserke, se je leta 2006 pod plazom izraelskih kritik znašel v Nazaretu rojen arabski režiser Hany Abu Assad, ki je v bitko za oskarje svoj Paradise Now, prav tako posnet tudi z izraelskimi javnimi sredstvi, prijavil kot palestinski film. S protestno peticijo se je proti temu, da je zgodba o dveh mladih prijateljih, ki se skupaj pripravljata na akcijo, v kateri naj bi se razstrelila v Tel Avivu, ustrezna za nominacijo za oskarja, na Ameriško filmsko akademijo tedaj obrnilo tudi več kot 32.000 Izraelcev. Podpisniki peticije so opozarjali, da pokaže drama Palestince zgolj kot borce za pravice Palestincev, pozablja pa na to, da so številni med njimi tudi morilci nedolžnih Izraelcev.
S svojim zadnjim filmom Omar se je Hany Abu Assad podobnim zapletom izognil in zavrnil vsakršno izraelsko podporo. Tudi z zgodbo o palestinskem borcu za svobodo, ki se po zajetju izraelske policije znajde pred dilemo izdajstva, je prepričala člane Ameriške filmske akademije, ki so jo uvrstili med letošnje nominirance za najboljši tujejezični film. Leto predtem je Omar na canskem festivalu prejel posebno omembo žirije.