Julianne Moore po oceni turškega turističnega urada ni dovolj prepričljivo podala svojega navdušenja nad lepotami njihove dežele. Foto: Reuters
Julianne Moore po oceni turškega turističnega urada ni dovolj prepričljivo podala svojega navdušenja nad lepotami njihove dežele. Foto: Reuters
54-letnica je svojo peto oskarjevsko nominacijo letos končno okronala še z zlatim kipcem. Dobila ga je za vlogo univerzitetne profesorice, ki se mora spopasti s hitro napredujočo Alzheimerjevo boleznijo. Foto: Reuters

Rdečelaso igralko so Turki najeli kot obraz štiri milijone dolarjev vredne kampanje Home Of. Koncept je bil precej preprost: igralka sedi na letalu in se spominja svojega potovanja v Turčijo v otroških letih.

Oglas so dejansko posneli, a ko so ga videli odgovorni na turškem turističnem uradu, ki je bil njegov naročnik, so ocenili, da Moorova svoje vloge ni odigrala dovolj prepričljivo. Zahtevali so ponovno snemanje, a igralka - čeprav bi vse skupaj posneli v Los Angelesu - v to ni privolila. Celotna kampanja je bila posledično črtana, poroča turški časopis Hurriyet.

Oglaševalska agencija Iconisus & I Mean It je bila tako ob milijon in pol dolarjev. Igralko so menda izbrali, ker bi nagovarjala predvsem Britance in Američane, ženske in ljudi v srednjih letih, ki bi jih Turki najraje zvabili k sebi na dopust.

"Taki ljudje" naj ne predstavljajo Turčije?
Uradne izjave na to temo niso bile podane - češ da je bila za projekt zadolžena oglaševalska agencija, ministrstvo pa nedokončanih projektov ne komentira - a Julianne Moore očitno v turškem parlamentu ni ravno priljubljena. Rušar Demirel iz stranke Nacionalistično gibanje je na ministrico za družino in socialna vprašanja Ayşenur İslam naslovil vprašanje: "Kako primerno se vam zdi, da se Turčija promovira s telesi in imeni takih žensk? Kako se počutite kot ženska, ko hollywoodski zvezdnici za promocijo Turčije odrinete tak kup denarja, kot da smo v 19. stoletju?"

Drugi turški politiki so Moorovo menda kritizirali kot "depresivno osebnost", na ministrstvu pa po neuradnih podatkih zatrjujejo, da črtanje oglasa "res ni kaka velika reč", češ da je bilo posnetih več kot trideset podobnih filmčkov z znanimi obrazi.