Skozi mozaično pripoved dokumentarec zgradi podobo ene ključnih tem današnjega časa: o življenju na meji, medkulturnih razlikah in dilemi, kako ravnati z njimi. Foto: RTV SLO
Skozi mozaično pripoved dokumentarec zgradi podobo ene ključnih tem današnjega časa: o življenju na meji, medkulturnih razlikah in dilemi, kako ravnati z njimi. Foto: RTV SLO
Tihotapci identitete
Milharčič med drugim sreča Tminske madrigaliste, Draga Misleja – Mefa in Iztoka Mlakarja. Foto: RTV SLO

Slovensko stalno gledališče je nocoj gostilo predpremiero dokumentarnega filma Marije Zidar Tihotapci identitete, ki je nastal v produkciji RTV Slovenija in društva Škuc; projekcija je bila v okviru festivala Literature sveta - Fabula 2016.

V Tihotapcih identitete Hladnik Milharčič v svojem značilnem slogu radovednosti in čudenja raziskuje področje, kjer se stikata latinski in slovanski svet, Srednja Evropa in Mediteran, ter se sprašuje, kaj se je tam mešalo, izmenjevalo in tihotapilo nekoč in danes, in predvsem, kaj to ljudem dobrega prinaša. Včasih se s prebivalci o tem pogovarja sam, včasih pa ta svet obstaja tudi brez njega in se samo pelje skozi Tolmin, Kambreško, Špeter Slovenov, Topolovo, Novo in staro Gorico, Trst in Izolo.

Tam Milharčič med drugim sreča Tminske madrigaliste, Draga Misleja – Mefa in Iztoka Mlakarja. Obišče vstajenjsko mašo v Gorici in s Tržaškim partizanskim pevskim zborom Pinko Tomažič praznovanje 1. maja ob 70. obletnici osvoboditve Trsta. Srečamo aleksandrinke, spomenik partizanu iz Azerbajdžana, Lukčevo hišo, Muzej slovensko multimedialno okno SMO, metalski festival sredi Tolmina in druga čudesa, ki jih je porodil stik dveh kultur.
Projekcijo v SSSG-ju je uvedel pogovor o življenju na meji in medkulturnih dilemah, pri katerem sta sodelovala soscenarist dokumentarca Ervin Hladnik Milharčič in Irena Urbič, o filmu pa je spregovorila tudi njegova režiserka, Marija Zidar.

Direktor fotografije pri filmu je bil Latif Hasolli, kot montažer je pri projektu sodeloval Matjaž Jankovič, avtorja glasbe pa sta Drago Mislej - Mef in Elvis Šahbaz.