Mickey Rourke je Darrenu Aronofskemu na oder prišel pomagat prevzet zlatega beneškega leva. Foto: Reuters
Mickey Rourke je Darrenu Aronofskemu na oder prišel pomagat prevzet zlatega beneškega leva. Foto: Reuters
Darren Aronofsky (desno) je film The Wrestler v Benetke prišel predstavit v spremstvu svojih glavnih igralcev, Mickeyja Rourka in Evan Rachel Wood. Foto: EPA
Silvio Orlando
Domačin Silvio Orlando je z naslovno vlogo v filmu Giovannin oče dobil nagrado za najboljšega igralca. Foto: Reuters
Aleksej German
Rus Aleksej German je najboljši režiser 65. Mostre. Foto: EPA
Ob koncu filmskega festivala v Benetkah
Aleksej German Jr. za Papirnatega vojaka, zgodbo o prvih ruskih poskusih, spraviti Jurija Gagarina v vesolje (film v ospredje postavi kozmonavtovega zdravnika).
Priznanje za najboljšega igralca je ostalo kar doma: Italijan Silvio Orlando ga je dobil za svojo vlogo v filmu Il Papa di Giovanna (Giovannin oče). Njegova ženska "protiutež", najboljša igralka, je Francozinja Dominique Blanc (za film L'Autre, Drugi), v katerem igra žensko, ki je svojega partnerja iz strahu pred obvezo sicer pustila, a se, ko ugotovi, da ima ta novo dekle, znajde v krempljih neobvladljivega ljubosumja.

Odlično izbrani Mickey Rourke
V filmu The Wrestler Mickey Rourke igra odcvetelega poklicnega boksarja, ki se je po infarktu prisiljen upokojiti. Nekdanji prvak, ki je zadnja leta živel samo še za oboževanje množic, mora svoje življenje zastaviti povsem na novo. Poskuša se navaditi na vsakdanje življenje - a skušnjava poslednjega spopada s svojim večnim nasprotnikom "Ajatolo" je prevelika ...
Da je bil v vlogi tako prepričljiv, je Rourku pomagala lastna izkušnja z boksom (igral je v začetku devetdesetih), tisti del z "odcvetelo kariero" pa je prav tako preizkusil na svoji koži (o njegovi "vrnitvi" se je začelo govoriti šele leta 2005, ko je nastopil v Mestu greha). Celo predsednik žirije Wim Wenders je namignil, da bi po njegovem Rourke moral dobiti nagrado za najboljšega igralca (pritožil se je nad pravilom festivala, po katerem za najboljši film in najboljšo glavno vlogo ne more biti izbran isti film).
Aronofsky: Predlani tarča posmeha, letos zlati deček
Darren Aronofsky je pred nekaj leti tukaj pristal na zadnji plati, je Rourke povedal nabitemu beneškemu avditoriju; v mislih je imel leto 2006, ko je prišel režiser predstavit svoj prejšnji film, The Fountain, ki so ga kritiki neusmiljeno popljuvali. "Vesel sem, da je imel jajca, da se je vrnil. Mislim, da mu ni bilo do tega, ampak rekel sem mu, da mora priti nazaj."

Kislo leto za filme ...
65. izdaja najstarejšega filmskega festivala je potekala pod taktirko direktorja Marca Muellerja, ki je letos začel svoj drugi štiriletni mandat. Muller se je moral letos z vseh strani otepati kritik, češ da je nabor filmov precej kilav, še posebej strastno so žirantje razcefrali tekmovalna prispevka Francije (Inju, pošast v senci, r: Barbet Schroeder) in Hongkonga (Plastično mesto, r: Yu Lik-wai).
Festival se je začel zelo obetavno - črno komedijo Burn After Reading sta v spremstvu Georgea Clooneyja, Brada Pitta in Tilde Swinton prišla predstavit brata Coen - nato pa je šlo menda strmo navzdol (večina filmov je bila kot "ovseni kosmiči brez sladkorja", kot se je izrazil britanski kritik Andrew Pulver). Mueller se je branil, da je 21 filmov, ki si jih je ogledala žirija pod predsedstvom Wima Wendersa, "najboljše, kar je bilo posnetega".

Proti koncu festivala so pozitive ocene dobivali predvsem ameriški filmi; omeniti velja družinsko dramo Rachel Getting Married, v kateri Anne Hathaway igra okrevajočo zasvojenko, ki se mora soočiti s skrivnostmi svoje disfunkcionalne družine, in dramo The Hurt Locker režiserke Kathryn Bigelow, ki si je upala zopet načeti temo vojne v Iraku.
A. J.






Ob koncu filmskega festivala v Benetkah