Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 130 glasov Ocenite to novico!
Gnučči
Ana Rab se je rodila v Beogradu, a že od petega leta starosti živi na Švedskem. Njen dom je v Malmöju, ki "deluje kot nekakšna velika vas, kjer lahko dejansko izkusiš raznolikost, bogastvo kultur". Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Zanimivo se mi zdi, da so me prej povabili na Kosovo in v Slovenijo kot pa v Srbijo. Pa si tega res želim. Rada bi, da bi me moji ljudje sprejeli! Obenem pa se mi zdi ta situacija dobra ponazoritev tega, kakšna oseba in kakšna umetnica sem. Še vedno sem avtsajderka, ki jo najprej povabi območje z najmočnejšo politično konotacijo v nekdanji Jugoslaviji in nato še Slovenija, ki je v tem kontekstu tudi malce avtsajder. Zdaj si pa to razlagajte!       
"Alterego" Gnučči se je rodil kot "slaba šala", a ker se je prijel, ga je obdržala. "Slaba šala - dobra kariera," je zadovoljna danes. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Vprašati se je treba, zakaj ljudje hočejo mainstream, ki ga opredeljuje ponavljanje podob, zvoka. Mislim … tudi jaz obstajam. Zakaj ne podprejo raje mene? To je preprosta enačba ponudbe in povpraševanja.       
"Neznosno je, ko skuša nekdo svojo javno podobo zgraditi okrog političnega gibanja," pravi Gnučči. Politično delovanje zunaj meja uveljavljene kulture sega onkraj sloganov na majicah. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       MTV je bil v času odraščanja moj najboljši prijatelj.       
Videospot je za singel Ultimate Syndrome nastal v Prištini, v sodelovanju z režiserko Astrit Ismaili in drugimi lokalnimi umetniki. "Nepošteno" se ji namreč zdi priti v tuje okolje in ignorirati ustvarjalni potencial, ki ga to ponuja. Foto: Youtube
Švedska družba ima po eni strani sloves silne odprtosti in solidarnosti, po drugi strani pa se je vanjo skrajno težko integrirati, je ugotovila na lastni koži. "Skupnost tam ni vrednota, ker smo navajeni, da država poskrbi za nas." Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Narod ne razmišlja, ampak voli nesposobne rasistične klovne za vodje države. To je grozljivo, pokaže pa, da ljudje raje sovražijo priseljence, kot pa volijo za politiko, ki bi pripomogla k boljšemu življenju in dolgoročno učinkoviti družbi.       
Po zaporednih nastopih v Ljubljani in Helsinkih jo bo pot odnesla v Kolumbijo, proti koncu leta pa bo nastopala v Maroku. Foto: Kino Šiška
Mesto žensk
Oktober zaznamuje 24. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk, ki je Gnučči tudi povabil v goste. Foto: Mesto žensk
       Če podpiramo žensko, ki vpije o "Girl Power", za njo pa na vseh vplivnih položajih stojijo samo moški … V takem primeru bo morda raje podprla moškega z dobro idejo, ki ima za seboj vplivne ženske.       
"Mlada Paula Abdul pomeni angažirano, aktivno podporo drugim ženskam." Foto: Youtube
"Ne prihajam iz privilegiranega okolja, nisem imela umetniških staršev, ki bi mi dopovedovali, da lahko postanem, kar koli hočem. Sem pa pametna - morda ne poznam pravega izrazoslovja in poslovnih terminov, imam pa občutek za ta posel." Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

"Feminizem je ideologija za vse, nobene zveze nima s prodajanjem imidža"

Intervju z glasbenico Gnučči pred nastopom na festivalu Mesto žensk
4. oktober 2018 ob 12:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Self-made Balkan babe", samorasla balkanska bejba - tako se v eni izmed pesmi predstavi Gnučči, v Beogradu rojena glasbenica, ki je svojo rapersko kariero in življenje zasidrala na Švedskem. Naj vas poskočni, klubski beat njene glasbe ne zavede – k svojemu delu pristopa z resno, subverzivno intenco.

"Med nastopi njena drzna in hrupna ženska energija napolnjuje prostor in navdihuje svobodo in interakcijo," so o Gnučči - v "civilu" je 31-letnici ime Ana Rab – zapisali v Kinu Šiška, kjer bo nastopila v petek, 5. oktobra, ob 22.30. (Pred njenim nastopom vas bo ogrevala švedska didžejka Amber Valent.) Koncert je del festivala Mesto žensk, ki se na različnih lokacijah v Ljubljani začenja danes.

Ana sama verjetno ne bi uporabila toliko besed. "Rada plešem – saj ni tako globoko," pribije. Nobenega potrpljenja nima za blazirane, stoično naveličane obiskovalce koncertov, češ da sama "v življenju nima toliko časa, da ne bi iz vsake situacije potegnila kar največ". Raje kot v Berlinu bi koncertirala v Pulju, češ da imajo "nepredvidljive", podcenjene lokacije šarm, ki so ga od velike ponudbe razvajene prestolnice že izgubile.

Album You Good I'm Good Let's Be Great je izšel lani, prinaša pa detajlirano sproducirano, eklektično plesno glasbo; komade dodatno podčrtajo hiperstilizirani, barviti videospoti. Gnuččijina mantra je neodvisnost in že kratek pogovor z njo razkrije, da je pred nami večplastna umetnica, ki o glasbeni industriji in mestu žensk v njej razmišlja širše kot samo v krilaticah. Več pa preberite v nadaljevanju.


Kako ste našli umetniško ime Gnucci? V starejših objavah lahko zasledimo celo vzdevek »Gnucci Banana«.
Interna šala med prijatelji. Slaba šala – dobra kariera. To ime mi gre zdaj malce na živce, a je dober primer moje drže: nekaj se je samo od sebe pač zgodilo, ampak vse, kar je posledično iz tega izšlo, je kakovostno.

Rojeni ste bili v Beogradu, a se je nato družina zaradi vojne na Balkanu preselila na Švedsko, ko ste bili stari pet let. Koliko je Srbija vplivala na vašo glasbeno identiteto? Ste v najstniških letih poslušali srbsko glasbo – je bil to turbofolk ali alternativa?
Zame je bila Lepa Brena bog. Tudi ona mi je rekla, da imam v glasu balkanski vibrato, da grem z glasom navzdol na enak način kot pevke turbofolka – le da to počnem v rapu. (Prepričljivo zaječi kot srbska diva.)

Vas imidž oz. besedila srbskih pevk turbofolka prepričajo tudi s perspektive opolnomočenja žensk?
Kdo sem jaz, da bi govorila, kaj je dober zgled in kaj ne? Zame "dober feminizem" pomeni to, da obstaja več alternativ za najrazličnejše vrste žensk. Turbofolk mi je všeč, ker je poln, tako kot jaz – tudi sama imam veliko osebnost, hočem se izraziti.

Odraščanje v priseljenski družini pomeni večjo izpostavljenost različnim vplivom, najbrž pa lahko pripomore tudi k občutku drugosti, tujosti v določenem okolju. Je bil položaj avtsajderja ključen pri iskanju ustvarjalnega položaja?
Rodila sem se v državi, ki ne obstaja več, odraščala pa v deželi, s katero se ne identificiram stoodstotno: to pomeni, da sem nič - hkrati pa sem lahko, kar koli hočem biti, kar koli si izberem. Nikoli ne bom dovolj Srbkinja, dovolj Hrvatica; sebe tako ali tako še vedno identificiram kot Jugoslovanko. Ko nastopam na Kosovu ali ko pridem v Slovenijo, si rečem: "O moj Bog, to so moji ljudje!" Na to gledam kot na pozitivno krizo identitete. Lahko bi bila zafrustrirana, ker nikoli nikamor ne spadam, ampak namesto tega sem raje radovedna in sprejemam, da sem nekje vmes; gravitiram lahko stran od stereotipne predstave o določeni narodni pripadnosti. Lahko se opredelim v skladu s tem, kar čutim.

Priseljenci so smetana katere koli družbe. To, da prideš iz ene kulture in se vključiš v drugo, spremlja določena čustvena inteligenca. To soobstajanje je nekaj čudovitega in si zasluži veliko več spoštovanja, kot ga dobi. Priseljenske skupnosti po vsem svetu ustvarjajo odličnost.

Švedska je imela od nekdaj sloves odprte, za priseljence gostoljubne dežele. Na nedavnih volitvah je veliko glasov pridobila desničarska stranka Švedskih demokratov, ki podpihuje protipriseljensko retoriko. Ste občutili spremembo v družbeni klimi, spremembo, sorodno ozračju v večini Evrope?
Volitve so pokazale, da vse več ljudi voli za politike, ki niso samo rasisti, ampak tudi skrajno nesposobni za svoje delo – ne razumejo, kako politika funkcionira in čemu služi. Več primerov je bilo, v katerih politiki dobesedno niso znali opravljati svojih služb. V številnih regijah položaji dejansko ostanejo prazni, ko se izkaže, da je treba v tej službi početi še kaj drugega kot samo kriviti priseljence. To je vse, kar znajo, mi pa jim dajemo vse več pooblastil. Vprašati se moramo o kompetenci določenih posameznikov, ki so prilezli tako daleč, da imajo celo sedež v naši vladi. Obsedenost s priseljenci krepi strah ljudstva, položaj v vladi pa daje politikom dovoljenje, da so lahko skrajno butasti.

Narod ne razmišlja, ampak voli nesposobne rasistične klovne za vodje naše države. To je grozljivo, pokaže pa, da ljudje raje sovražijo priseljence, kot pa volijo za politiko, ki bi pripomogla k boljšemu življenju in dolgoročno učinkoviti družbi. Ne smemo se osredotočati samo na lastne, sebične predstave o tem, kaj bi država morala biti.

Sebe po navadi opisujete s pridevnikoma "self-made" in DIY (ang. naredi sam). "I bake the cake / eat it too, do the dishes too" (Spečem torto / sama jo pojem, pa še posodo pomijem), slišimo v komadu Ultimate Syndrome. Je prvi pogoj za to, da zavračate delo z velikimi založbami, da nadzorujete vse stopnje in vidike ustvarjalnega procesa?
Moj cilj ni, da bi bila večja, ampak, da bi bila boljša. Delala sem že z velikimi, zelo velikimi založbami. Ugotovila sem, da na vplivnih položajih praktično ni ljudi, ki bi imeli tako družbenoekonomsko ozadje kot jaz. Ne prihajam iz privilegiranega okolja, nisem imela umetniških staršev, ki bi mi dopovedovali, da lahko postanem, karkoli hočem. Sem pa pametna – morda ne poznam pravega izrazoslovja in poslovnih terminov, imam pa občutek za ta posel.

Nepošteno je, da nekateri dobijo dostop do določene sfere, drugim pa je prepovedan, ker obstajajo čuvarji, ki narekujejo primerno vedenje, primerne vsebine. Odločila sem se za DIY-pristop, ker se stvari lotevam izredno politično, pa čeprav so pesmi morda nalezljive, dobre za ples. Eden od mojih verzov gre takole: "I'll make your ass shake while your brain gains weight." Rada bi se dokopala do izkušenj, do znanja, da bi to potem lahko delila z ljudmi, ki nimajo dostopa do določenih sfer. Kar tudi počnem – vodim predavanja iz DIY-menedžmenta za ustvarjalke.

In kaj je glavni nauk, ki jim ga na teh predavanjih skušate predati?
Res težko se omejim na eno samo stvar. V najkrajši mogoči obliki: Free, Freaky, Feminine (Svobodna, frikovska, ženstvena). Svobodna, da se odločiš, kako se hočeš predstavljati, da se osvobodiš od stereotipa. Frikovska je način, kako se tega lotiš. Ni ti treba slediti modelu glasbene industrije, saj ta pogosto temelji na kapitalističnih vrednotah, ki so navzkriž s tvojimi lastnimi vrednotami. Ženstvena pa … Sama imam zelo moško energijo, ki si vzame, kar hoče. Imam pa tudi ženski duh, ki hoče deliti. Zbiram znanje, ker bi ga rada delila. V prvi vrsti mi ne gre za grajenje lastnega imidža, gre mi samo za izkušnjo ukvarjanja z nečim, kar imam rada.

Ves čas razmišljam, kako bi ustvarila svet, v katerem bo več takih, kot sem jaz. Pa ne mislim malih Gnuccijevk, mislim ljudi, ki vase verjamejo tako zelo, da njihovo življenje postane alternativa statusu quo. V takem svetu bomo malce lažje dihali. Tako velikopotezno razmišljam. Obenem pa razmišljam tudi ozko, ker sem tako majhna – in tudi hočem ostati majhna.

Dotaknili sva se že tega, da feminizem v osnovi pomeni svobodo izbire. Trenutno pa se v glasbenem svetu zdi tudi, da je "feminizem" med drugim zelo priročna tržna strategija, začasna identiteta, ki se jo da odvreči, ko končaš promovirati album. Ali pa je najprej pomembno, da se o določenih temah govori, ne glede na resnično motivacijo glasnika?
Še sama ne vem več. To temo jemljem zelo resno. Jezi me, da skušajo ljudje s tem zaslužiti. Feminizem je ideologija za vse, nobene zveze nima s prodajanjem imidža. Skrajno nadležno, neznosno je, ko skuša nekdo svojo javno podobo zgraditi okrog političnega gibanja. Gibanje je sad dela mnogih, namenjeno je mnogim, soustvarjajo ga mnogi – nikoli ne gre za enega samega posameznika. Če podpiramo žensko, ki vpije o "Girl Power", za njo pa na vseh vplivnih položajih stojijo samo moški … V takem primeru bo morda raje podprla moškega z dobro idejo, ki ima za seboj vplivne ženske.

Od mene pričakujete, da se bom začela pritoževati nad ameriškim uveljavljenimi izvajalci, ampak tega ne nameravam početi. Moje ustvarjanje je glasbena podlaga različnih alternativnih, subkulturnih gibanj, kot je na primer Mesto žensk. Če so ljudje naveličani majic s praznimi gesli, lahko podprejo kaj takega, lahko ukrepajo. Alternative obstajajo.

Hiphop je tradicionalno mačistična, pogosto mizogina kultura, ki utrjuje določene stereotipe o ženskah. Zdaj, ko je v žanru vse več uspešnih žensk, se mi zdi zanimivo, da so prevzele tudi izročilo t. i. "diss trackov", žaljivih pesmi. Je to pač del kulture ali v konfliktu s credom podpiranja žensk?
V mojem hiphopu so ženske zelo močno zastopane. Hiphop, ki sem ga jaz izbrala, je kultura, ki nas lahko ogromno nauči. Poučil me je o politiki, naučil me je, kako se izražati, čeprav morda nimam visokoizobraženega načina govorjenja, podučil me je o sprejemanju lastnega telesa in o sestrstvu, o umetnosti. Hiphop je kultura – rapanje, po drugi plati, je samo vokalni del. Rap je trenutno večji od popa in rokenrola.

Vprašati se je treba, zakaj ljudje hočejo mainstream, ki ga opredeljuje ponavljanje podob, zvoka. Mislim … tudi jaz obstajam. Zakaj ne podprejo raje mene? To je preprosta enačba ponudbe in povpraševanja. Vprašanje je, kako ljudi pripraviti do tega, da podprejo kakovostno alternativo.

Vaši videospoti pričajo o tem, da se veliko posvečate vizualni spremljavi komadom. Predstavljam si, da - v skladu s "self-made" filozofijo – režiserjem ne puščate ravno prostih rok za njihove lastne umetniške vizije. Ste zelo vpleteni v to plat ustvarjanja?
Vsi videospoti so interpretacija mojih izkušenj, vsi nastanejo iz moje ideje, sinopsisa. Vse, kar je podpisano z Gnucci, izvira iz mene, o vsem hočem odločati. Ne sicer na diktatorski način, ampak v duhu sodelovanja.

Obožuuuuuuujem glasbene videospote! Se spomniš, kako velika reč je bil MTV v našem otroštvu? Pa tako različni so bili med seboj. MTV je bil v času odraščanja moj najboljši prijatelj.

Kateri so imeli največji vpliv, pustili najgloblji vtis?
Definitivno vse, kar je režiral Hype Williams – njegovo sodelovanje z Missy Elliott me je sezulo. Spominjam se tudi, kako sem zazevala ob spotu za singel Black Hole Sun skupine Soundgarden. Uffffffff. (Maje z glavo.) Najraje imam videospote, v katerih je element fantazije – moji spoti so vedno resničnost, na katero nadrobim malce pretvarjanja.

Kakšna referenca je za vas Paula Abdul? (Izdala je singel Young Paula Abdul, op. n.) Sinonim za dodelano koreografijo?
To seveda tudi, ampak posebej sem izpostavila "mlado" Paulo Abdul, ki mi deluje kot zelo, zelo prijazna oseba, čeprav je seveda ne poznam. Pesem v bistvu govori o podpori kolegici, le da sem to prenesla na področje plesa. Ko si v klubu in tvoja družba navija zate, zmoreš neverjetne plesne trike! (Smeh). Mlada Paula Abdul je sodelovala z Janet Jackson, svojo vrstnico – skupaj sta se vzpenjali. Ko je Janet postala ogromna zvezda, je bilo to v času, ko je Paula delala njene koreografije. Njun odnos zame simbolizira žensko podporo ženskam, ki gre dlje kot samo do fraze (z afektiranim ameriškim naglasom) "Ma jaaaa, valda zmoreeeš!". Mlada Paula Abdul pomeni angažirano, aktivno podporo.

V Beogradu ste verjetno že kdaj nastopili?
Ne!!! (V srbščini.) Sramota!! (Smeh.) Vprašajte njih, jaz res ne razumem. Res se mi zdi zanimivo, da so me prej povabili na Kosovo (na festival DokuFest v Prištini, op. n.) in v Slovenijo kot pa v Srbijo. Pa si tega res želim. Rada bi, da me moji ljudje sprejmejo! Obenem pa se mi zdi ta situacija dobra ponazoritev tega, kakšna oseba in kakšna umetnica sem. Še vedno sem avtsajderka, ki jo najprej povabi območje z najmočnejšo politično konotacijo v nekdanji Jugoslaviji in nato še Slovenija, ki je v tem kontekstu tudi malce avtsajder. Zdaj si pa to razlagajte!

V nedavni objavi na Facebooku ste zapisali, da si želite nastopati na "nepredvidljivih mestih", najraje v kakem drugem ali tretjem največjem mestu v deželi, namesto v prestolnici. Zakaj? Logičen zaključek bi bil, da je nastopati, denimo, v Berlinu lažje, saj ima vsak alternativni žanr veliko močnejšo podporo in več sledilcev.
Zanimivo, da to pravite. Zadnje čase svoje nastope obravnavam kot kulturne študije. Nastopala sem v Berlinu, in to celo v klubu Berghain. Velika reč, ljudje so bili zelo veseli zame. Koncert je bil čudovit, ampak to ni izkušnja, ki sem jo iz tega potegnila. V spominu mi je ostala predvidljivost tega, da že sedmič nastopam v Berlinu. Ob tem se moram vprašati: Zakaj pa ne Beograd? Zakaj ne Pulj?

Nepredvidljivi, podcenjeni kraji imajo svoj šarm – premorejo radovednost in radost, ki so ju velika mesta že izgubila. V prestolnicah te nenehno pitajo s koncerti, ribnik je natrpan z ribami. Sama raje plavam tam, kjer je malo več prostora. Nikoli nisem čutila potrebe, biti tam, kjer so vsi ljudje. Vsak pač ni za vsako občinstvo.

Je izziv tudi v tem, da skušate na svojo stran pridobiti občinstvo, ki vas ne pozna?
Ne. N-E. Nikoli! Na koncertih v velikih mestih je norma, da si kot obiskovalec naveličan, blaziran. Tega ne razumem. Nimam toliko časa, da ne bi maksimalno izkoristila situacije! Ukvarjam se z glasbo, rada plešem … saj ni tako globoko. Ampak v glasbenem svetu je ogromno nesamozavesti, ogromno ega. Če se umakneš iz kulturnih centrov, je malo manj tega nenehnega tekmovanja za pozornost. Smilijo se mi ljudje, ki se prikrajšajo za radost, ker preveč razmišljajo o tem, kako naj se zabavajo.

Ko sem na turneji, rada spoznam kraj, kamor sem prišla. V Ljubljani bom štiri dni. Nisem tiste vrste izvajalka, ki pride nekam in razmišlja, kako se bo oglaševala in tržila. Hočem izkušnjo! V kratkem grem v Kolumbijo in proti koncu leta še v Maroko.

Globalni ste.
Čisto globalna! (Veselo zacvili.) Klinčevo globalna. To pa zato, ker ne upoštevam industrije. Subkulturni trendi so globalni, multikulturni, svobodni in opogumljajoči. To dobiš, če poiščeš alternativno pot, ki se postavi zoper status quo.

Ana Jurc

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
spicy
# 04.10.2018 ob 12:52
Morda pa širša družba malo postrani gleda na feminizem,lgbt,vegane in podobne predvsem zaradi tega, ker z medijsko podporo "iščejo svoj prostor pod soncem" ?

Mislim, da razen redkih izjem nihče nima nič proti omenjenim skupinam - verjamem pa da gre marsikomu že na živce to konstantno "vsiljevanje" teh ideologij ostalim.
samuelcek
# 04.10.2018 ob 12:31
S predstavitvami tovrstnih umetnikov vedno znova dokazujete, da ne zaslužijo naše pozornosti :)

Invencije v njenih komadih ni, ampak v švedskem popu (velja tudi za rap) je praktično nemogoče pričakovati presežek.

Kako razmišlja o življenju pa ... glej moj prvi stavek.
Capitalism
# 04.10.2018 ob 12:35
Na nedavnih volitvah je veliko glasov pridobila desničarska stranka Švedskih demokratov...

Skkkrrajna desnica!

Tako. Dojel sem bistvo. Ze petic. Lahko sedaj dobim naziv diplomirani FDV-evc ?
leonis
# 04.10.2018 ob 12:43
V enem dnevu dva članka o feministkah? Kaj je dans svetovni dan feministk?
krumpek
# 04.10.2018 ob 12:57
Narod ne razmišlja, ampak voli nesposobne rasistične klovne za vodje naše države. To je grozljivo, pokaže pa, da ljudje raje sovražijo priseljence

Če bi živela v Sloveniji, lahko enkrat sklepamo, katero stranko bi tale volila....
ST11
# 04.10.2018 ob 13:09
Nikdar mi ne bo jasno, zakaj si vsakdo, ki dobi svojih 15 minut slave zamislja, da zelijo vsi poslusati njihove nebuloze o politiki.

... najbrz zato, ker jih ideolosko slicni mediji vseskozi vsiljujejo bralcem/gledalcem/ poslusalcem.
FDVjevec
# 04.10.2018 ob 13:34
Feminizem je poleg marksizma najbolj toksična ideologija vseh časov
ANUŠKA
# 04.10.2018 ob 13:27
Najprej vprašanje novinarke:
Švedska je imela od nekdaj sloves odprte, za priseljence gostoljubne dežele. Na nedavnih volitvah je veliko glasov pridobila desničarska stranka Švedskih demokratov, ki podpihuje protipriseljensko retoriko. Ste občutili spremembo v družbeni klimi, spremembo, sorodno ozračju v večini Evrope?

In odgovor Gnučči:
Volitve so pokazale, da vse več ljudi voli za politike, ki niso samo rasisti, ampak tudi skrajno nesposobni za svoje delo - ne razumejo, kako politika funkcionira in čemu služi. Več primerov je bilo, v katerih politiki dobesedno niso znali opravljati svojih služb. v številnih regijah položaji dejansko ostanejo prazni, ko se izkaže, da je treba v tej službi početi še kaj drugega kot samo kriviti priseljence. To je vse, kar znajo, mi pa jim dajemo vse več pooblastil. Vprašati se moramo o kompetenci določenih posameznikov, ki so prilezli tako daleč, da imajo celo sedež v naši vladi. Obsedenost s priseljenci krepi strah ljudstva, pozicija v vladi pa daje politikom dovoljenje, da so lahko skrajno butasti.
Narod ne razmišlja, ampak voli nesposobne rasistične klovne za vodje naše države. To je grozljivo, pokaže pa, da ljudje raje sovražijo priseljence kot pa volijo za politiko, ki bi primogla k boljšemu življenju in dolgoročno učinkoviti družbi. Ne smemo se osredotočati samo na lastne, sebične predstave o tem, kaj bi država morala biti.

Prvo, ali je res pri vsaki temi treba vprašanje o politiki?
Drugo, ta Gnučči se na vse stvari spozna, o vsem ve povedat!
Tretje, novinarka ji pove, da je veliko glasov pridobila desničarska stranka, ki podpihuje protipriseljensko retoriko. To je grozno, a nekdo ki opozarja, kaj se dogaja v državi, kar lahko vsak dan spremljamo, to pomeni, da podpihuje protipriseljestvo. Za znoret.
In kaj potem Gnučči odgovori? Torej da so desni politiki rasisti, nesposobni, klovni. A res ali kaj, kaj je ona naredila, da je švedska družba boljša? In kaj levi politiki delajo boljše, da niso klovni in rasisti?
pohorjezeleno
# 04.10.2018 ob 12:58
Vsi ti alternativni glasbeniki tiho v sebi hrepenijo po tako osovraženem mainstreamu in ga dajejo v nič, dokler sami ne pridejo tja.
zamudnik
# 04.10.2018 ob 14:03
Njen dom je v Malmöju, ki "deluje kot nekakšna velika vas, kjer lahko dejansko izkusiš raznolikost, bogastvo kultur"

Sodeö po pokrivalu, se je je sodobna globalna vas že precej dotaknila.

Ko sem pred nekaj dnevi napisal, da bo naslednji korak sodobnega pop feminizma zahteva, da se ženske zapakira v burke, sem bil pa deležen minusov.
Sussudio
# 04.10.2018 ob 13:30
Janx
nisem poznavalec njenega dela (dela...sicer kdo pa je...) ampak iz intervjuja se dobro razbere njena omejenost, njena nerazgledanost... tipične za kategorijo v katero se sama rada kategorizira.
Strinjam se s tabo, da smo se moški tekom zgodovine v marsičem postavili na močnejše pozicije in zagotovili marsikje boljša izhodišča. Strinjam se, da bi bilo dobro to odpraviti in ustvariti družbo v kateri ni več takih diskriminacij. Ampak sem za striktno odpravo diskriminacij. V eno stran in v drugo stran. Tukaj pa pridem v konflikt s povprečno feministko ki zagovarja odpravo moških privilegijev ampak se ne strinja z odpravo ženskih privilegijev. Oprosti ampak zame so taki ljudje nerazgledani in neobjektivni egoisti.
Breberi intervju. Na vsakemu drugem koraku dokazuje svojo nerazgledanost nato pa se še sama definira za pametno. Sicer pa kaj je bolj tipičnega da se za pametnega samodefinira ravno najbolj omejen človek?
In taki so ponavadi ljudje ki ne spoštujejo drugačnih idej, vstiljujejo svoje, se imajo za več vredne čeprav niso sposobni konstruktivne objektivne debate. Jaz spoštujem drugačna mišljenja, ne spoštujem pa ljudi ki modrujejo o pravicah sami so pa neobjektivni in egoistični do drugih.
pohorjezeleno
# 04.10.2018 ob 13:42
Sem malo preletel pripete videospote. Luba gela... a to sploh posluša kdo?
ebdb
# 04.10.2018 ob 13:32
tko je to ko ideološko slepega vpraša da kaj razloži .... ne pozna ne zgodovine, ne teorije, ne dejanj, ne posledic, zgolj neko emocionalno nakladanje
ajvard1
# 04.10.2018 ob 13:06
če je nek trend globalen, pač ne gre za subkulturo.
delfino_
# 04.10.2018 ob 13:54
če je nek trend globalen, pač ne gre za subkulturo.

Zato pa je danes normalna umetnost že postala subkultura. Danes se želi prodati kot umetnost samo še raznorazne performanse z raznoraznimi Marinami Abramović, vse ostalo pa zatreti.
NOPCBS
# 04.10.2018 ob 16:10
a to ruto ima iz solidarnosti do feministicne svedske vlade KLIK

ali ce slucajno zaide v kaksno NO GO cono v Malmoju?

kaksen odraz feminizma - zenske enakovrednosti moskim je zakrivanje glave?

kje je logika, naj me kdo razsvetli?
komsomolec
# 04.10.2018 ob 12:30
Feminizem,ki se širi z zahoda je falseflag operacija, da se namesto razrednega boja za pravice izkoriščanih žensk in moških zaneti vojna med spoloma. Tako se brani kapitalistični sistem. AFŽ,ko so si ženske v skupni borbi s tovariši izborile svoje pravice in enakopravnost v socialistični družbi. Ze restavracijo kapitalizma se izkoriščanje in krivice povečujejo za oba spola.
Mimobeznik
# 04.10.2018 ob 16:08
Zelo slabo gre Feministični iniciativi na Švedskem, na volitvah leta 2014 so dobili 3.1 % glasov, letos pa zgolj še 0.4 %, zato iščejo države, kjer imajo moč razne FDV ustanove, da se potolažijo.
Slovenceljček
# 04.10.2018 ob 15:06
"Self-made Balkan babe", samorasla balkanska bejba - tako se v eni izmed pesmi predstavi Gnučči, v Beogradu rojena glasbenica, ki je svojo rapersko kariero in življenje zasidrala na Švedskem. Naj vas poskočni, klubski beat njene glasbe ne zavede – k svojemu delu pristopa z resno, subverzivno intenco.

Ko sem tole prebral sem se začel spraševat, če sem totalno glup al zakaj nicesar ne razumem :)
Trubadur
# 04.10.2018 ob 13:29
Feminizem je ideologija za vse

Zame ne.. tako, da ne more biti za vse
Plavica1
# 04.10.2018 ob 14:45
Zakaj ima tako našobljene ustnice v reklami? Zato, ker moški raje kupujemo tako robo, ki sama kaže na nekaj, kar si želimo !! In to ta performanka ve, kenede?
igneus
# 04.10.2018 ob 16:04
Kakorkoli obrneš, neumnost na kubik.
Guliarth
# 04.10.2018 ob 15:54
Na kratko sem preletel komade : Tole bi morali prepovedati izdati!
pejtevennazrak
# 04.10.2018 ob 14:34
Ob vsej tej propagandi, brez miganja z ritjo še vedno ne gre (4.spot) - žalostno :(
Pozitivno pa je, da je kljub vsemu na dosti višjem nivoju kot plastične srbske turbofolk pevke.
ANUŠKA
# 04.10.2018 ob 13:12
Spicy tako je, vsak človek je zase bitje, ni nič več vreden od drugega. In tako je prav, zakaj bi nekdo vsiljeval nekaj drugim, naj živi svoje življenje, tako npr. vegani, lgbt populacija itd. Niso pa nič več vredni od mene zaradi tega, ker imajo nek drug nazor. Tako kot imam jaz svojega, in se nikjer ne vsiljujem nikomur.
Kotol
# 04.10.2018 ob 13:07
Fleaa, moram spet ponovit to glede pretiranega gledanja video vsebin.

Sicer pa, da malo parafraziram, kdor ima rad Švedsko, naj si jo nese domov. Tako preprosto je.
firtoh
# 05.10.2018 ob 13:03
Ne poslušam takšne glasbe,sam če primerjam Nicki Minaj in tole Gnucci,je Gnucci boljša
Adder
# 04.10.2018 ob 17:59
"Prihodnost bo feministična ali pa je ne bo":, ha, ha, ha...sliši se kot "Socializem ali smrt" ali "Tretji raj ali popolno uničenje" ali nekaj podobnega. Feminizem je čista ideologija. Tako kot fašizem ali komunizem. Nekoč napredno gibanje, danes le še norost, ki uničuje družine in sožitje med spoloma.
pace
# 04.10.2018 ob 17:58
@KK, 16:54
zakaj pa misliš, da smo nekateri tudi študirali in končali študij iz tega ali onega umetniškega področja?
Pa menda ne zato, da ne bi ločili del Carravaggia, Chagalla itn. (če jih že naštevaš) od denimo izdelkov Jureta Cekute? Ti pa ne ločiš, poznaš samo neka imena, ki jih znaš našteti in zanje veš, da imajo svoje mesto v zgodovini umetnosti, kvalitativno pa ničesar ne razlikuješ in ti ni nič jasno. Tebi so vsi ravni in enakovredni, ta raperka v intervjuju in enako Maria Callas. Zadošča ti, da se neko ime pojavi v mediju oz. v zgodovini umetnosti, da ga nekdo promovira, sposobnost občutiti in zaznavati kvaliteto izdelka, stvaritve, ti je pa povsem tuja. Tudi ljudem ne dopuščaš, da iz svoje duše kaj občutijo, bodisi s priznanjem ali odklonilno do tega kar slišijo ali vidijo. Vsak ima tudi pravico opredeliti se do škarta, tako na področju potrebščin vsakdanje rabe kot do ponudb v glasbi, slikarstvu, literaturi, na gledaliških odrih itd., kar ni identično prepovedovanju. Bolj kaže, da bi ti rada prepovedovala ljudem, da se opredeljujejo do tovrstnih ponudb.
DrKult
# 04.10.2018 ob 15:32
V enem boljših intervjujev letošnjega leta Ann Widdecombe o tem, kaj je včasih bil feminizem in v kaj se je spremenil:

https://www.youtube.com/watch?v=PHc5WdVA
DCc
delfino_
# 04.10.2018 ob 19:27
Alterego" Gnučči se je rodil kot "slaba šala", a ker se je prijel, ga je obdržala. "Slaba šala - dobra kariera," je zadovoljna danes.

Sej je sama vse povedala o svoji “umetnosti”, ni treba nič več za dodat.
zamudnik
# 04.10.2018 ob 16:26
Logika je v priseganju na integriranje v okolico.
themetun
# 04.10.2018 ob 15:42
Žalost ...
Pantha Rhei
# 04.10.2018 ob 22:33
Resnično upam, da Ljubljana - ali pa katerokoli drugo vzhodnoevropsko mesto - ne bo nikoli postala podobna Malmöju. (Sem bil tam, poznam.)
KovacevaKobila
# 04.10.2018 ob 18:40
Tebi so vsi ravni in enakovredni, ta raperka v intervjuju in enako Maria Callas ... Tudi ljudem ne dopuščaš, da iz svoje duše kaj občutijo ... Vsak ima tudi pravico opredeliti se do škarta.

Se absolutno strinjam. Želim si, da bi bila to kvalitetna debata o umetnosti. Z veseljem bi prebral, kaj vam predstavlja delo Marie Callas. In z veseljem bi vam kaj napisal o Chagallu, Chaplinu, Tarkovskem, Pasoliniju itn., ki so zame vse prej kot 'le imena'.

Vendar pa oba zelo dobro veva, da to ni debata o umetnosti. 'Duševna občutenja' in argumentirano kritiko glasbe lahko v teh komentarjih iščete z lupo. V njih sta žal le politika in ideologija, servirani v najbolj vulgarni obliki.

Človek, ki ima umetnost dejansko rad, je ne deli na 'pravo' in 'nepravo'. Pravi ljubitelj se zaveda dragocenosti sleherne oblike ustvarjalnosti - tudi takšne, ki mu osebno ni blizu.
mrgo12345
# 04.10.2018 ob 15:04
Zakaj ima tako našobljene ustnice v reklami? Zato, ker moški raje kupujemo tako robo, ki sama kaže na nekaj, kar si želimo !! In to ta performanka ve, kenede?

Ne bodi zloben! Ne, tega seveda ne ve, neodojliva je po naravi. :)
KovacevaKobila
# 04.10.2018 ob 14:47
Invencije v njenih komadih ni, ampak v švedskem popu (velja tudi za rap) je praktično nemogoče pričakovati presežek.

Smisel pop muzike je neposrednost in splošna všečnost, zato ni ravno optimalno mesto za iskanje glasbene inovativnosti. To je približno tako, kot če bi iskal edinstven umetniški izraz v hollywoodskem blockbusterju.

Drugače pa je Švedska dala Abbo, Roxette, Cardigans, Ace of Base, Europe, Aviciija itn. Ne vem, če so našteti 'presežek', so pa bili - kot pop glasbeniki - hudičevo uspešni.
PikiMiki
# 04.10.2018 ob 14:31
@odesnik
Ne samo do moških, ampak tudi do žensk ki znajo same razmišljat kaj je prav in kaj ne.
Isao
# 04.10.2018 ob 13:09
@krumpek
Za katero stranko bi volila, če bi živela v naši državi?
esspero
# 07.10.2018 ob 01:04
Feminizem je uničil ženske ,ker so s fenminizmom že prej uničile moške, s tem pa tudi sebe. So le navadne pokveke. To niso in ne morejo biti dame. Danes je težko biti gentleman, saj tega nočejo in niti pričakujejo. So si samozadostne , ne rabijo moških ( samohranilke) , razvezane in razočarane, same sebi v napoto.!
Plavica1
# 04.10.2018 ob 20:33
mrgo12345 # 04.10.2018 ob 15:04 Ne bodi zloben! Ne, tega seveda ne ve, neodojliva je po naravi. :)

A to pol po naravi tako dela? Vau, res je neodoljiva, ko srkne medek.
pace
# 04.10.2018 ob 20:15
@KovačevaKobila; 18:40

Ja no, tudi ljudi je treba imeti rad in jim dopuščati, da se vsak izrazi po svojih zmožnostih.
Komentarji pod tekočimi novicami pa niso namenjeni poglobljenim razpravam, temveč našim hitrim reakcijam na prebrano in sprotni komunikaciji z vključenimi. Čemu bi pa bilo podobno, da bi sestavljali elaborate, jih po možnosti še jezikovno lektorirali, novice in komentatorjev pod njo pa že dolgo ne bi bilo več na naslovnici. Treba je tudi razumeti naravo medija na katerem sodelujemo.
Meni se ne zdi prav nič narobe, da so nekateri komentirali, se odzvali tudi na politično nazorske vsebine, ki jih govori intervjuvanka. Sama sem to samo na hitro preletela in vklopila video, da sploh vidim, kaj daje od sebe kot glasbenica in sem na to regirala, drugi pa na drugo. Vsak ima pravico, da pove kar želi in kot v danem trenutku zmore. Ni se treba toliko vsajati nad drugimi.
Janx
# 04.10.2018 ob 13:08
""če je nek trend globalen, pač ne gre za subkulturo."

Torej pank, skate, rave, grafiti niso subkultura?

Veliki poznavalci ste tukaj komentatorji, res.
DrKult
# 04.10.2018 ob 18:06
KovacevaKobila: "Privilegirane, oportunistične, egoistke, nerazgledane, zakompleksane ... Mater, verjetno vam je pokrov odneslo, ko je Trump z istimi lastnostmi postal predsednik Amerike?"

Lepo, da si potegnila vzporednico med Trumpom in feminizmom. Se namreč strinjam s tvojo analizo, Trump ima iste karakteristike kot sodobne feministke.
pace
# 04.10.2018 ob 15:31
Ja, Srbkinja oz. Črnogorka Klarisa Jovanović, ki je tudi že bila enkrat predstavljena na mmc v zvezi z drugo temo, ona je umetnica s kvalitetno glasbo, čudovitim petjem in tistim neka večj, brez česar ni umetniš izdelka, ta v Beogradu rojena "Švedinja" pa s tem neokusnim rapanjem, ki ga ni za poslušti in brez vsake presežne vrednosti, pa to ni. Sploh ni zaslediti, da bi se v teh feminističnih krogih kje gibale prave, dejansko umetniško nadarjene ustvarjalke. Navsezadnje se gibanja cenijo oz. ne cenijo tudi po ljudeh, ki so njegovi promotorji

katiah
# 04.10.2018 ob 15:53
Mislim, da vecino komentatorjev ne razume pojma 'feminizem'..
KovacevaKobila
# 04.10.2018 ob 16:54
Zato pa je danes normalna umetnost že postala subkultura.

Lahko naštejete nekaj primerov te 'normalne' umetnosti? Sama ušesa so me.

Danes se želi prodati kot umetnost samo še raznorazne performanse z raznoraznimi Marinami Abramović, vse ostalo pa zatreti.

Sodeč po komentarjih bi rekel, da so ravno komentatorji tisti, ki bi radi določali, kaj je in kaj ni umetnost, 'nepravo' umetnost pa zatirali in prepovedovali. Ironija je v temu, da gre za taisti del javnosti, ki baje 'ščiti lokalno kulturo' in ceni svobodo govora.

Razpredanju o 'pravi' in 'nepravi' umetnosti in zgražanju nad 'izrojenostjo' umetnikov smo bili v preteklosti kar nekajkrat priča. Zažigalo se je knjige, preganjalo se je 'Entartete Kunst' itn. Ljudje, ki so se šli razsodnike, so danes na rahlo slabem glasu ... medtem ko so Caravaggio, Chagall, Kandinsky, Kokoschka, Pasolini, Tarkovski, Chaplin in ostali avtorji, ki se jih je sistemsko mendralo, med najbolj cenjenimi imeni iz sveta umetnosti.

Pri teh blesavih moraliziranjih ni nikoli šlo za umetnost. Gre se za ihto delikatnih dušic, ki ne morejo prenesti, da umetniki zagovarjajo neprava politična stališča.
Janx
# 04.10.2018 ob 13:48
@sussudio

V intervjuju ne vidim nikakršnega diskriminiranja kogarkoli. Spotaknila se je le ob nesposobne politike. Kdo bi ji to zameril?
Janx
# 04.10.2018 ob 13:07
Tole sem že napisal pa prilepim še tukaj.

Problem je ker smo si moški zagotovili boljša izhodišča in več sredstev v gospodarstvu, politiki, športu, povsod. Mi smo načrtno ali ne postavili sebe v boljšo pozicijo- iz pozicije moči.

Jaz to priznam, večina, tudi tukaj seveda ne.

Ps. precej večji problem kot so feministična gibanja vidim v novodobnih pričakovanjih žensk od moških, kvazi influencarke mulam svetujejo naj si dajo faceliftinhg in naj moške dobro ožemejo, če bodo hoteli kaj od njih. In to se dogaja, veliko žensk samo čaka na moškega z denarjem, lahko je tudi horseface, samo, da je. Včasih smo rekli, da je tako v Srbiji, danes je tako tukaj. ampak tam je bilo zato, ker ni bilo za jesti in so babe tako preživele družino, danes pa zato, da imaš namesto Peugota Mercedesa, bolano.

Zato načelno podpiram feministična gibanja, take ženske dajo iz sebe maksimum, so najboljši kader, vedo kje jim je mesto, vsekakor ne za štedilnikom. Jih je škoda, pa še moški smo boljši kuharji.

@sussudio
Si pa velik poznavalec njenega dela. Kar hitro si stresel precej cvetk na njen račun. Verjetno bi za vsako njej podobno napisal enako ne?
Rekla pa je samo ,da je subkulturni trendi globalni. Morda niso?
Kazalo