Glasbeno ustvarjanje in poustvarjanje že davno ni več moška domena, tekmovanje z moškimi vzorci v smislu, češ da ˝glasbeniki reagirajo drugače, če pred njimi stoji moški˝, in getoiziranje žensk v umetnosti je zastarelo. Pa je res tako? Foto:
Glasbeno ustvarjanje in poustvarjanje že davno ni več moška domena, tekmovanje z moškimi vzorci v smislu, češ da ˝glasbeniki reagirajo drugače, če pred njimi stoji moški˝, in getoiziranje žensk v umetnosti je zastarelo. Pa je res tako? Foto:
Finka Satu Vänskä je pomočnica vodje Avstralskega komornega orkestra. Komorna glasbenica igra na violino 1728/9 Stradivarius, ki je v lasti sklada glasbil orkestra.

Rdeča nit skupno desetih koncertnih dogodkov in vrste spremljevalnih prireditev je ženska, glavno besedo pa ima kot umetniški vodja festivala še vedno avstralski violinist in dirigent Richard Tognetti.

Ker je letošnji Festival Maribor poklon ženski ustvarjalnosti, bodo na današnjem prvem koncertu Orkestra Festivala Maribor pod taktirko Marka Letonje s sopranistko Karen Vouch'r izvedli suito Emilie finske skladateljice Kaije Saariaho, ki velja za eno najzanimivejših in najbolj cenjenih sodobnih skladateljic.

V prihodnjih dneh se bodo na festivalu med drugim predstavili še egiptovski glasbenik z arabsko lutnjo oud, Joseph Tawadros, avstralska kabaretska diva Meow Meow in pomočnica vodje Avstralskega komornega orkestra Satu Vänskä. Kot vselej bo festival veliko pozornosti namenil tudi slovenski glasbeni ustvarjalnosti, saj bodo med drugim nastopili organist Tomaž Sevšek, čelist Jaka Stadler in sopranistka Nika Gorič, v skladu z osrednjo temo festivala pa tokrat nastopata dve domači skladateljici Nina Šenk in Nana Forte.

Osrednji festivalski dogodek bo v nedeljo multimedijski Projekt: Ženska, ki ga poleg avtorice Satu Vänskä podpisujeta še režiser Matjaž Latin in dramaturg Aljaž Zupančič. S koncertom v sredo bodo v Mariboru slovesno odprli prenovljeno minoritsko cerkev na Lentu, letošnja novost pa je tudi koncert Simfoničnega orkestra SNG Maribor z ameriško dirigentko slovenskega rodu Taro Simončič.

Ni denarja za festival v dosedanji obliki
Festival Maribor se je razvil iz večerov baročne glasbe v Mariborskem gradu. Od leta 1994 je osnovno vodilo lastna unikatna festivalska produkcija. A prihodnje leto se bodo temu po besedah direktorice festivala Brigite Pavlič najverjetneje morali odreči, saj zaradi drastičnega krčenja javnih sredstev ne morejo več vzdrževati festivala v takšni obliki.

Motiv ženske na Festivalvu Maribor
Meow Meow, prva dama kabareta
Motiv ženske na Festivalvu Maribor
Meow Meow, prva dama kabareta