Gledamo
(7)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 5 glasov Ocenite to novico!
Austerlitz
Ali je mogoče posneti družinski selfi pred napisom ob vhodu Arbeit macht frei (Delo osvobaja)? Foto: FDF
Austerlitz
Z uporabo ostre, digitalne črno-bele fotografije se režiser ravno toliko odmakne od nekdanjih grozot, zapisanih, kot vemo, z mehkejšo sliko črno-belega filma, kot se jim hkrati približa. Foto: YouTube
Austerlitz
Na območju koncentracijskega taborišča ne gledamo množic onemoglih in lačnih taboriščnikov, ampak množice sodobnih in lačnih turistov. Foto: YouTube

Dodaj v

Filmska recenzija: Austerlitz

Ob Festivalu dokumentarnega filma
17. marec 2017 ob 21:10
MMC RTV SLO

"Ena največjih skrivnosti teh krajev je motiv, ki tisoče ljudi privabi k preživljanju poletnih koncev tedna v nekdanjih koncentracijskih taboriščih ob ogledovanju peči v krematoriju. Film sem posnel, da bi raziskal ozadje tega vprašanja," je o filmu povedal režiser Sergej Loznica.

Naslov si je sposodil pri istoimenskem romanu nemškega romanopisca Winfrieda Georga Sebalda, vendar Loznica v nasprotju z njim ne odkriva na primer grozot koncentracijskih taborišč prek zgodbe o starših glavnega junaka Austerlitza, prav tako neposredno sploh ne pripoveduje o koncentracijskih taboriščih kot takih, ampak o odnosu današnjih ljudi do krajev, kjer so se zgodile morda največje grozote v svetovni zgodovini.

Ali je v nekdanjem lagerju, kjer je že navaden nasmeh nekako v neskladju s čisto osnovno človeško zahtevo po pieteti, torej, ali je na takem kraju mogoče jesti sendvič? Ali je mogoče posneti družinski selfi pred napisom ob vhodu Arbeit macht frei (Delo osvobaja)? Ali se je mogoče takoj po opisu sistematičnih eksekucij pred tremi lesenimi stebri v taborišču postaviti pred enega od njih in pomigniti prijateljici, naj vas v položaju žrtve fotografira? In končno, ali je mogoče posneti selfi pred pečjo krematorija? Loznica s svojo tiho navzočnostjo, neopazno postavitvijo kamere, dogajanja ne komentira, ampak zavzame perspektivo odkrivanja - in tako na kraju, ki zahteva občutljivost in sočutje, odkrije turistično hlepenje po zgodovinskih atrakcijah, pa naj so te 'atrakcije' še take grozote.

To je prvi in morda še nekoliko površen vtis. Kajti Loznica gre še dlje - z uporabo ostre, digitalne črno-bele fotografije se ravno toliko odmakne od nekdanjih grozot, ohranjenih, kot vemo, z mehkejšo sliko črno-belega filma, kot se jim hkrati približa. Na območju koncentracijskega taborišča Sachsenhausen tako ne gledamo množic onemoglih in lačnih taboriščnikov, ampak množice sodobnih in lačnih turistov. Ne spomnim se, da bi komu tako natančno in grozljivo učinkovito uspelo ujeti v filmske podobe povezavo med črednim nagonom in neverjetnim pomanjkanjem človeške občutljivosti. Film v gledalcu sproži najprej pravo jezo v smislu - ali je možno, da ta množica turističnih bizonov sploh ne misli - in potem strah - kam nas ti ljudje, oboroženi s fotoaparati in prenosnimi telefoni, pravzaprav vodijo.

Za hip se v filmu pojavi mlado dekle z napisom na majici: just don’t care. Ni mi mar, vseeno mi je. Mogoče je to ta nagonski, nerazumni cilj črede. Ampak, če parafraziramo enega slovenskih dramatikov: Ko ti je vseeno, ali ni takrat najhuje?

Matej Juh, iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS).


NAPOVEDNIK FILMA:

ODDAJA GREMO V KINO:

Prijavi napako
Komentarji
Rolf
# 17.03.2017 ob 21:54
Meni pa je Austerlitz znan kot kraj, kjer je Napoleon premagal Avstrijce in Ruse.
los-t
# 18.03.2017 ob 07:39
Na naslovni strani MMC je samo naslov...ki ga dokler ne odpreš članek pač povežeš z Napoleonom.
Ursus1984
# 19.03.2017 ob 00:04
Ja, Austerlitz asociiramo z Napoleonom, in ja, to je tudi naslov nekega romana. Ampak ta film seveda nima nobene veze z Napoleonom, kakor tudi nima nobenega glavnega junaka, še najmanj s imenom Austerlitz. Še Loznica sam ne zna oziroma noče postavljat vzporednic glede naslova.

Glavni "junaki" tega pronicljivega dokumentarca smo mi, vsakdanji ljudje, in naš odnos do ene največjih grozot v zgodovini, holokavsta. Kar ta film uspe razkriti na najbolj direkten možen način, je mestoma grozljiv portret sodobne družbe.
uiophjk
# 17.03.2017 ob 23:28
Jaz tudi z Austerlitzom povezujem kraj Napoleonove bitke na Moravskem, pa še kolodvor v Parizu. Ampak da bi bil tam kakšen KZ?
Heldarion
# 18.03.2017 ob 12:51
@los-t

Včasih ma človek res občutek, da bi blo fino, če bi ljudje prebral članek, preden napišejo neumne in/ali brezzvezne komentarje.
Mitko
# 19.03.2017 ob 17:21
Vsak dan se na vsakem koraku na našem krasnem planetu dogajajo holokavsti vseh vrst, a karavana gre dalje, psi pa niti ne lajajo!
Heldarion
# 18.03.2017 ob 01:18
Če bi prebrala članek, bi vidla, da je Austerlitz ime glavnemu junaku filma.
Gledamo
link
Filmska recenzija: Tisto
28
11. september 2017 ob 17:53 Tako kot plešoči klovn Pennywise vsakih 27 let terorizira prebivalce mesteca v Mainu, tako tudi Hollywood v rednih ciklih briše prah z romanov Stephena Kinga, da bi z njimi strašil novo generacijo ...
Več novic ...
Kazalo