Le redke izdane knjige postanejo izjemne uspešnice. Foto: Reuters
Le redke izdane knjige postanejo izjemne uspešnice. Foto: Reuters
Za večino piscev je glavni motiv za pisanje želja po delitvi svojih zgodb z bralci.

Na svetovni konferenci Digital Book World Conference/Writers' Digest, ki je ta teden potekala v New Yorku, so organizatorji konference predstavili izsledke študije, v kateri je sodelovalo več kot 9.200 avtorjev, od občasnih piscev do ambicioznih poklicnih avtorjev. Študija je pisce razdelila v štiri kategorije: še neobjavljeni pisci, pisci, ki izdajajo svoja dela v samozaložbi, pisci, ki objavljajo na klasičen način prek založb, in hibridni pisci, kamor spadajo tisti, ki jim dela objavljajo založbe in ki jih sami izdajajo v samozaložbi.

Velika večina sodelujočih, kar 65 odstotkov, se je uvrstila v prvo kategorijo ambicioznih piscev, 18 odstotkov jih dela izdaja v samozaložbi, osmim odstotkom dela objavljajo založbe, šest odstotkov pa dela izdaja prek založb in samozaložbe, poroča Guardian.

Med tistimi, ki svoja dela objavljajo v samozaložbi, jih kar 77 odstotkov zasluži manj kot 1.000 dolarjev (okoli 736 evrov) letno. Nič kaj bolje se v tem pogledu ne godi tudi piscem, ki sodelujejo z založbami, saj jih 53,3 odstotka svoj proračun letno "obogati" z manj kot 100 dolarji.

Mastno služi le nekaj "izbrancev"
Več kot 100.000 dolarjev (73.616 dolarjev) letno dejansko zasluži samo 0,7 odstotka piscev, ki izdajajo dela v samozaložbi, 1,3 odstotka tistih, ki sodelujejo z založbami, in 5,7 odstotka "hibridnih" piscev. Kot je pokazala raziskava, je tipičen pisec "avtor komercialne fikcije, ki mogoče piše tudi resnejša dela in pripravlja projekt, ki utegne biti kmalu pripravljen na objavo".

Za večino je še vedno ključen motiv za pisanje to, da želijo svojo zgodbo deliti s svetom in biti zaradi tega prepoznani v družbi. Le petina tistih, ki dela izdajajo v samozaložbi, jih je zaslužek pisanja knjig označila kot zelo pomembnega, med klasičnimi pisci, ki sodelujejo z založbami, pa je takih četrtina. Je pa želja velike večine, da bi bilo njihovo delo tudi tržno uspešno in da bi bralci kupili njihove knjige.

Sanje, da bi pustili redno službo in se ukvarjali samo s pisanjem, se uresničijo le redkim, pravi soavtorica raziskave profesorica Dana Weinberg. "Čeprav pisateljev ne žene le želja po zaslužku, pa je denar pomemben na različnih ravneh."

Je na pohodu samozaložništvo?
Pisatelj Hugh Howey, ki je na Amazonu prodal na stotisoče izvodov svojega v samozaložbi izdanega romana Wolf, preden je dobil založbo, meni, da raziskava kaže na zelo negativno podobo izdajanja knjig v samozaložbi. "Raziskava ni zajela podatkov, ki kažejo, da je samozaložništvo v fazi preroda," pravi Howey, za katerega samomozaložništvo igra ključno vlogo, saj avtorjem omogoča, da ostanejo zvesti sami sebi.