Foto:
Foto:


Dela Gorana Tomčića zaznamujejo razigrana estetika, naklonjenost minimalističnim strukturam in zavedno poigravanje z estetiko kiča. V svojih delih velikokrat uporablja industrijsko izdelane predmete, v osnovi cenene materiale, ki pa z nizanjem le teh ter postavitvijo v širši kontekst pridobijo novo simbolično vrednost in pomen.
Umetnik se bo v Kibeli predstavil s hologramsko prostorsko instalacijo Eternal Embrace / Večni objem ter s frizom Danse macabre / Mrtvaški ples, z deloma, ki obravnavata večni temi ljubezni in smrti. Delo Eternal Embrace / Večni objem je navdihnila arheološka najdba iz Valdara pri Mantovi v Italiji, kjer so arheologi našli več kot 5000 let stara skeleta para v objemu. Po eni teoriji bi naj bil moški ubit, ženska pa se je nato žrtvovala, da bi lahko bili njuni duši združeni v posmrtnem življenju. Osrednji del instalacije Gorana Tomčića tako predstavljata modela skeletov, prst v kateri sta bili okostji ohranjeni pa umetnik poustvari z bleščicami v obliki srca postavljenimi na tleh galerije. Skeleta v tesnem objemu sta tako položena v morje zlatih src, ki pričarajo abstraktno idejo „bleščečega srca“.
Danse macabre / Mrtvaški ples je friz, sestavljen iz 24 hologramskih kolažev. Ikonografska tema mrtvaškega plesa izvira iz poznega srednjega veka in je priljubljen motiv, ki je skozi zgodovino umetnosti navdihoval številne umetnike. Gre za alegorijo o univerzalnosti smrti, ki se ne ozira na družbeni stan in hkrati govori o krhkosti in minljivosti človeškega življenja. Poosebljena smrt za seboj vodi v grob skupino plešočih likov – od cesarja in papeža do navadnega smrtnika. Mrtvaški ples Gorana Tomčića osnovno idejo tega motiva razširi na predmetni svet, avtorjev pristop z značilno razigranostjo in barvitostjo nekoliko omili resnost obravnavane tematike, čeprav ohranja globino in moč samega doživetja.
Maja Vuksanović
Goran Tomčić (1964) je študiral umetnostno zgodovino in primerjalno književnost na Filozofski fakulteti v Zagrebu. Izobraževanje je nadaljeval na Bard Collegu v ZDA (kuratorske prakse), kjer je leta 1996 tudi magistriral. Živi in dela v Berlinu in Splitu.
Samostojne razstave:
2009, “A Shimmering Heart (Gold)”, Galerija RIGO, Novigrad, Hrvaška
2009, “Passage”, Delikatessenhaus, Leipzig, Nemčija
2007, “Overlap”, The Windows at the Kimmel Center, NYU, New York, ZDA
2005, “A Shimmering Heart (Silver)”, Participant Inc., New York, ZDA
2004, “Kairos (Lost You Somewhere)”, Raccoon Space, Queens, NY, ZDA
Skupinske razstave (izbor):
2009 “Polja sjećanja/Fields of Memory”, kustosinja Jasna Gluić, MKC, Split,
Hrvaška
2007, “BoysCraft”, kustosinja Tami Katz-Freiman, Haifa Museum of Art, Haifa,
Izrael
2007, “Rock n’ Roll Fantasy”, kustosinja Daria Brit Shapiro, White Box, New
York, ZDA
2007, “Goodbye 95 Rivington Street,” kustosinja Lia Gangitano, Participant,
Inc., NY, ZDA
2007, “on spec: Diana Puntar, Goran Tomčić”, White Box, New York, ZDA
2007, “Silent Benefit Auction 2007”, White Box, New York, ZDA
2006, “Pom-pom Sky,” Carriage House, Islip Art Museum, Islip, ZDA
2006, “Sci-Fi Lullabies”, kustosinja Daria Brit Shapiro, The Fireplace Project,
East Hampton, ZDA
2006, “Paperworks”, kustosinja Daria Brit Shapiro, Paul Kopeikin Gallery,
Los Angeles, ZDA
2006, “Body.City”, kustos Branko Francheschi, Gallery MC, New York, ZDA
2005, “Exploding Plastic Inevitable: 40 Fun Galleries“, kustosi Scenic, Bergdorf
Goodman Department Store, New York, ZDA
2005, “Suspended Ornament / Suspended Space”, Suite 106 Gallery, NY, ZDA
2004, “Art and Reconciliation,” Raccoon Space, Queens, ZDA
Razstava bo na ogled do 6. 3. 2010.
Vabljene in vabljeni! Vstopnine ni.
Kibela, prostor za umetnost, je odprta vsak dan od 9.00 - 22.00, v soboto od 16.00 - 22.00, v nedeljo zaprta.
Program KID KIBLA podpirajo Ministrstvo RS za kulturo, Mestna občina Maribor in Urad za mladino RS. KIBLA je del Mreže multimedijskih centrov Slovenije M3C.
Info:
Maja Vuksanović
majav@kibla.org
Novico je napisal uporabnik kibla.