'Povprečni človek se le redko najde v situaciji, v kateri sta njegovo življenje in obstoj neposredno ogrožena. A strah kljub temu vlada svetu,' so zapisali ustvarjalci predstave in se vprašali: 'Je dan potem vse drugače – ali pa (ga) ni?' Foto: Sašo Štih
'Povprečni človek se le redko najde v situaciji, v kateri sta njegovo življenje in obstoj neposredno ogrožena. A strah kljub temu vlada svetu,' so zapisali ustvarjalci predstave in se vprašali: 'Je dan potem vse drugače – ali pa (ga) ni?' Foto: Sašo Štih

V Plesnem teatru Ljubljana bodo ob 21.00 premierno uprizorili plesno predstavo Veronike Valdes. V avtorskem prvencu Dan potem bo tematizirala, kako se na strah odzove človeško telo.

Umetnico je zanimala tudi razlika v manifestaciji človeškega in živalskega strahu, ki pride najbolj do izraza v tem, da živali ne kričijo, je dejala Valdesova. Pri človeškem strahu sta med drugim v ospredju strah pred smrtjo in strah pred nastopanjem.

Obris trupla potencira strah
Pri prikazu strahu si bo umetnica pomagala s t. i. "crime scene" oziroma z obrisom trupla, tako bo strah po njenih besedah vizualno še bolj prišel do izraza. Predstava je minimalistična, polna simbolike.

Ples bo spremljala tudi videoprojekcija, ki bo ponazarjala umetničino podzavest. Video je bil posnet v zapuščenih hišah, da bi tako ustvarili čim bolj temačno in tesnobno vzdušje.

Dramaturginja predstave v produkciji Plesnega teatra Ljubljana je Andreja Kopač, kostumografinja pa Gea Erjavec.

Veronika Valdes se je s plesom začela ukvarjati že pri štirih letih na Oddelku za sodobni ples Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani.

Sodelovala je pri več plesnih projektih. Lani je nastopila v glasbeno-gibalni predstavi Mesnica v režiji Sabine Schwenner, letos pa v skupinskem avtorskem projektu, plesno-gledališki predstavi The Daddy Project.