Dirigentka in pianistka Daniela Candillari, ki je odraščala v Mariboru, trenutno deluje v New Yorku, kjer med drugim sodeluje z Manhattan School of Music, preizkusila pa se je tudi na Broadwayu. Za glasbenika je po njenem mnenju nujno, da dela čim več in s čim več ljudmi.
Dirigentka in pianistka Daniela Candillari, ki je odraščala v Mariboru, trenutno deluje v New Yorku, kjer med drugim sodeluje z Manhattan School of Music, preizkusila pa se je tudi na Broadwayu. Za glasbenika je po njenem mnenju nujno, da dela čim več in s čim več ljudmi. "Treba je poskusiti in videti, kaj ti ustreza." Foto: Dirigentkina spletna stran

Glasbenogledališka adaptacija istoimenskega romana Toma Wolfa je bila praizvedena 9. in 10. oktobra.

Wolfov roman iz leta 1987 je zgodba o ambiciji, rasizmu, družbenem razredu in pohlepu v 80. letih prejšnjega stoletja v New Yorku. Ameriški avtor je z naslovom namignil na zgodovinski dogodek, ki se je zgodil leta 1497 v Firencah, ko je mestu vladal dominikanski menih Girolamo Savonarola. Njegovi podporniki so v tem italijanskem mestu organizirali kres ničevosti ter požgali veliko umetnin in knjig, ki so bile po njihovem mnenju moralno sporne.

Freska New Yorka
Skladateljica, ki je študirala na Yalu in Princetonu ter pod mentorstvom komponista serialne in elektronske glasbe Miltona Babbitta, je roman prenesla na operni oder, ker po njenem mnenju vsebuje kalejdoskop New Yorka v vsem njegovem sijaju in vseh njegovih ekscesih. Vendar pa je njen glasbeni slog, zakoreninjen v generičnem pop idiomu, daleč vsaksebi z Babbittom, je po premieri zapisal The Financial Times.

Kritiška hvala
Kritik časopisa je opozoril na prvotni dvom do lahkotne glasbe in oblike opere, ki sestoji iz glasbenih številk, vendar se je uglasbitev libreta Michaela Bergmanna po njegovi oceni izkazala za učinkovito. Zgodba postane vznemirljiva in, enako kot opera sama, poudarja aktualnost Wolfove družbene satire in jo celo posodablja, je še presodil kritik.

Državljanka sveta
Dirigentka in pianistka Daniela Candillari se je rodila v Novem Sadu ter študirala v Avstriji in ZDA. Med letoma 2009 in 2012 je sodelovala v Slovenskem narodnem gledališču Maribor, zdaj deluje kot samostojna umetnica v New Yorku. Je prva glasbenica iz Slovenije, ki je prejela Fulbrightovo štipendijo.