Ex Ponto: Festival je bil prvotno zamišljen kot humanitarno in socialno gibanje za pomoč prebeglim umetnikom, predvsem iz Bosne in Hercegovine, pri njihovi predstavitvi in uveljavitvi v Sloveniji. Zdaj je simbol gledališkega povezovanja v regiji in zunaj nje. Foto:
Ex Ponto: Festival je bil prvotno zamišljen kot humanitarno in socialno gibanje za pomoč prebeglim umetnikom, predvsem iz Bosne in Hercegovine, pri njihovi predstavitvi in uveljavitvi v Sloveniji. Zdaj je simbol gledališkega povezovanja v regiji in zunaj nje. Foto:
Program združuje vrhunsko gledališko estetiko, socialno in politično aktualnost in vztrajno spodbuja mednarodno festivalsko koprodukcijo. Foto: Ex Ponto - Društvo B51
Ex Ponto - B51 Selektor in direktor festivala je Damir Domitrović Kos (v sredini).

s težavami pri financiranju. Zato so ustanovili Novo Evropsko Teatrsko Akcijo, ki združuje 76 festivalov iz 90 držav.

Enkrat na leto v Ljubljani lahko občudujemo izzivalne, drzne in izvirne plakate, ki napovedujejo mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto. Tako plakati kot tudi predstave, ki jih izbira selektor in direktor festivala Damir Domitrović Kos, poudarjajo estetiko gledališča, socialno in politično aktualnost danega trenutka. »Mislim, da s takšnim programom ustvarjamo oziroma smo ustvarili specifičnost Ex Ponta,« pravi Domitrović.

Več o festivalu Ex Ponto, ki poteka pod okriljem društva B51, v oddaji NaGlas! spodaj ali v arhivu MMC-ja. NaGlas! je na programu TVS vsak drug torek ob 14. 20.


Festival kot gibanje
Festival je prvotno zamišljen kot humanitarno in socialno gibanje za pomoč prebeglim umetnikom, predvsem iz Bosne in Hercegovine, pri njihovi predstavitvi in uveljavitvi v Sloveniji. Po končani vojni so se v letih 1997 in 1998 slovenski in bosanski umetniki v organizaciji Ex Ponta predstavili v Ljubljani in Sarajevu. Ex Ponto se je postopoma razvil v mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti, danes prepoznaven po programu, ki združuje vrhunsko gledališko estetiko, socialno in politično aktualnost in vztrajno spodbuja mednarodno festivalsko koprodukcijo.

Kako nastane dobra predstava?
Čeprav zdaj sodelujejo tudi z gledališči iz Mehike, Ukrajine, Gruzije, je še vedno primarnega pomena to, da s koprodukcijskimi projekti ohranjajo predvsem regionalno sodelovanje, ki je zanimivo tudi slovenskim umetnikom. »Srečujejo se seveda umetniki iz različnih držav pod mentorstvom dobrega režiserja in potem nastane dobra predstava, ki se igra ne samo v Sloveniji na domačih prizoriščih, ampak tudi v drugih državah, kar je seveda za umetnike izjemno pomembno,« pravi Demitrović.

Ugled še ne prinaša denarja
Medtem ko Ex Ponto uživa mednarodni ugled, se festivalska ekipa po 22 letih dela spopada s težavami pri financiranju. Ampak ustvarjalna ekipa ne bo odnehala. Pred kratkim so ustanovili mrežo - tako imenovano Novo Evropsko Teatrsko Akcijo (NETA), ki združuje več kot 76 uglednih festivalov iz 90 držav.

Kaj vse ponuja NETA
NETA-mreža z različnimi oblikami gledališke izmenjave in festivalskim sodelovanjem združuje prizadevanja in rezultate na področju odrskih umetnosti, spodbuja kulturno sodelovanje v evropskih državah – izmenjavo predstav, umetnikov in tehničnega osebja, koprodukcije, izpopolnjevanje strokovnih kadrov, organiziranje vseh oblik gledališkega izobraževanja, založniško dejavnost, razvija gledališki in kulturni prostor najširše komunikativnosti in povezuje gledališke, filmske, umetniške in druge ugledne kulturne institucije z različnih koncev Evrope in širše.