The Noologist's Handbook je umetniški projekt ameriškega umetnika in pisca, ki izkorišča procedure, navodila in aparat umetniških praks, da ustvarja imaginarno skulpturo kot del (osebne) virtualne razstave. Foto: Center in Galerija P74
The Noologist's Handbook je umetniški projekt ameriškega umetnika in pisca, ki izkorišča procedure, navodila in aparat umetniških praks, da ustvarja imaginarno skulpturo kot del (osebne) virtualne razstave. Foto: Center in Galerija P74
Med delavnico bodo sodelujoči razdeljeni v skupine in izmenično odigrali vloge umetnika in kustosa. Foto: Center in Galerija P74

Noologist je nekdo, ki oblikuje podobe misli, ki prebivajo v lastni imaginaciji. Umetniški projekt The Noologist's Handbook tako izkorišča procedure, navodila in aparat umetniških praks in ustvarja imaginarno skulpturo kot del (osebne) virtualne razstave.

Javnemu performansu bo 12. septembra ob 20.00 sledilo še odprtje razstave, ki jo organizirata Center in Galerija P74. Razstavo kurira gostujoča kustosinja Suzana Milevska, ki je dala pobudo za to sodelovanje po izjemno uspešnem skupnem delu z umetnikom v okviru programa Fullbright Expert Scholar na Fakulteti likovne umetnosti v Skopju, kjer sicer predava.

Umetnost kot znanost
Warren Neidich
je umetnik in pisec, ki deluje v različnih medijih. V aktualnih delih raziskuje predvsem pogoje kognitivnega kapitalizma z rabo noise glasbe. Glasba mu služi kot inspiracije za prostorske postavitve, ki jih sestavljajo govorci, risbe in video. Noise glasba je v središču del, ki konceptualizirajo konkreten prostor kot mesto dejavnega umetniškega upora; tega uporablja za svoje teorije nevrobiopolitike in nevromoči, kjer spreminjajoči politični, ekonomski in fiziološki odnosi, ki definirajo kulturo, rekonfigurirajo potencialno blokado možganov.

Razstavljal je na številnih mednarodnih razstavah in institucijah mdr. v P.S.1-MOMA, v Whitney Museum, LACMA Los Angeles, v Laguna Art Museum, Laguna Beach, v California Museum of Photography, Riverside, v ICA, London, v Ludwig muzeju v Kolnu, v MUKHA v Antwerpnu. Leta 2011 je samostojno razstavljal v Kulturnem centru v Beogradu, v Fons Welters Gallery v Amsterdamu in v Galerie Moriarty v Madridu. Warren Neidich je prejel nagrado Vilem Flusser za teorijo (Berlin, 2010) in Fulbrightovo štipendijo (2011). Trenutno deluje kot raziskovalec na Delft School of Design na Nizozemskem.

Trije predmeti, trije tipi kustosov in virtualna razstava
Sodelujoči študentje bodo vabljeni, da prinesejo na delavnico tri osebne predmete, ki jih lahko držijo v roki. Vsak sodelujoči študent bo vabljen, da spregovori z umetnikom o predmetu in o njegovem intimnem, osebnem pomenu. Nato bo umetnik poprosil študente, da si zamislijo nek prostor - na primer pomemben ali znan galerijski prostor. Z zaprtimi očmi bodo opisovali ta prostor v vseh podrobnostih. Na koncu bodo vsi sodelujoči na delavnici - skupaj z umetnikom - ustvarili imaginarno razstavo s predmeti, ki so jih prinesli. Med delavnico bodo sodelujoči razdeljeni v skupine in izmenično odigrali vloge umetnika in kustosa. Naslednja stopnja performansa predstavlja vpeljavo treh različnih tipov kustosov: despotski kustos, velikodušen kustos in agonistic. Vsaka vloga kustosa odločilno vpliva na oblikovanje in končni videz virtualne razstave.

(Inter)aktivna umetnost
Po tem intenzivnem praktičnem delu bodo sodelujoči predstavili dela pred občinstvom, to pa je naprošeno, da riše, kar si predstavlja, med celotnim trajanjem performansa. Ob koncu delavnice bo vsak sodelujoči v nekaj dneh ustvaril svoj model prostora in razstave, kakor si ga je zamislil in predstavljal. Makete vseh udeleženih študentov bodo na ogled na razstavi v Galeriji P74. Projekt so pripravili v sodelovanju s študenti Fakultete za arhitekturo v Ljubljani. Najnovejša dela Warrena Neidicha bodo predstavljena v prihajajoči publikaciji The Noologists' Handbook and Other Art Experiments, (2009-2011), ki jo bo izdala Archive Books v Berlinu.