Lekcija je eno najbolj uprizarjanih Ionescovih del. Foto: Španski borci
Lekcija je eno najbolj uprizarjanih Ionescovih del. Foto: Španski borci

V igri, ki je nastala v produkciji Ad Hoc teatra, nastopajo Uroš Potočnik, Gorka Berden in Gorazd Žilavec, dramaturginja je Špela Kravogel, kostumi in scena so delo Tine Bonča.

"Zdi se, kot da je današnje stanje posledica absurda, ki se je rodil pred šestdesetimi leti. Zato se odločamo za Lekcijo!," so ob tem zapisali v Španskih borcih. Dramsko besedilo je sicer nastalo leta 1951, a je tudi danes vse bolj aktualno. "Če se je v časih po drugi svetovni vojni v ljudi naselil nekakšen lažen mir, ga je v svetovnem obsegu (po padcu berlinskega zidu) nadomestil krut svet potrošnje in plehkih porabniških želja, ki predvsem v tako imenovanem razvitem svetu dosegajo skrajno bizarne meje med tem, kar ljudje dejanske še potrebujejo, in tistim, kar jim trg ponuja. A realna slika vse več ljudi vodi k askezi. H golemu preživetju," dodajajo.

V zgodbi Lekcije spremljamo učenko, ki pride na zasebno uro k profesorju. Profesor predava, učenka pa je zaradi hudega zobobola vse manj pozorna. Profesorjev bes narašča, nazadnje potegne nož in ...

Spopad dveh sistemov
A ne gre zgolj za njuno soočenje; v Lekciji se pravzaprav spopadeta dva sistema, kjer imamo na eni strani predstavnika trga, privatnega šolstva, in na drugi "potrošniško dušo" brez interesa, učenko. Obstaja pa še tretji sloj - sluge in sužnji, ki delujejo v podporo prvega.

Kaznivo dejanje ni vselej kaznivo
V kontekstu sodobnega časa Lekcija namiguje na tog sistem vzgoje in izobraževanja v korporativnem svetu. Igra predstavlja zamisel, da so v našem, hitro spreminjajočem se svetu šibki, nemočni in nekoliko nevedni poteptani in "zaklani". Vendar: kaznivo dejanje ni kaznivo dejanje, če ga stori pripadnik privilegiranega razreda. In na pomoč mu vedno znova priskoči služinčad - suženj, ki poskrbi, da kriminalna dejanja ostanejo med štirimi stenami.

Lekcija ne poziva k spreminjanju razmer, hrbet preprosto obrača obema rešitvama sveta: angažmaju in destrukciji. Preprosto podaja tezo, da je svet nesmiseln, absurden. "In nam na koncu - z močno mero burkaštva in grotesknosti - vseeno poda odrešitev in potešitev," so še zapisali organizatorji.