Današnji mladi rastejo v svetu avdiovizualnih senzacij – od televizije preko kina do video- in internetnih igric ter različnih aplikacij na pametnih telefonih –, zato je pravi čas, da se na nov, njihov način soočimo z magičnostjo, a domačnostjo pripovedi, v kateri je Martin Krpan pravzaprav temeljni in brezčasni slovenski superjunak, so prepričani ustvarjalci predstave. Foto: Peter Uhan
Današnji mladi rastejo v svetu avdiovizualnih senzacij – od televizije preko kina do video- in internetnih igric ter različnih aplikacij na pametnih telefonih –, zato je pravi čas, da se na nov, njihov način soočimo z magičnostjo, a domačnostjo pripovedi, v kateri je Martin Krpan pravzaprav temeljni in brezčasni slovenski superjunak, so prepričani ustvarjalci predstave. Foto: Peter Uhan

Vsi se spomnimo briljantnega Martina Krpana v izvedbi Staneta Severja, ki nas skozi pripovedovanje Levstikove zgodbe zapelje v svet topline, ironije in prave pravljičarske magije. Ta posnetek mi je bil tudi vodilo pri razmišljanju o tokratni postavitvi.

Režiser Janez Burger
'Osnovni in izhodiščni lik pripovedovalca, ki bo ubesedil Levstikovo pripovedko, bodo krepile videoanimacije. Z njimi in ob popolni podpori drugih avdiovizualnih polnil bo pripovedovalčeva zgodba v odrskem prostoru ustvarila kompakten svet sodobne avdiovizualne pripovedi. Na tak način bo svoboda domišljije brezmejna,' še dodajajo. Foto: Peter Uhan

V koprodukciji Drame SNG Maribor in SNG-ja Drama Ljubljana so na mariborskem odru premierno uprizorili legendo o Martinu Krpanu. V soboto ob 18.00 sledi še premiera na ljubljanskih deskah.

Videoanimacija oživi Krpana
Režiser Janez Burger poskuša zgodbo o temeljnem slovenskem superjunaku približati otrokom, ki odraščajo v poplavi avdiovizualnih senzacij, prav s pomočjo videoanimacije. "Želeli smo ga postaviti v to stoletje za otroke, ki zdaj živijo in odraščajo ob risankah," je režiser v torek povedal na srečanju z novinarji v SNG-ju Maribor.

Osnova predstave je pripovedovalec, ki pripoveduje Levstikovo pripovedko, na platnu v ozadju pa se odvija animirana zgodba. Videoanimacija je delo Strup produkcije, vodja animacije in scenograf je Nejc Saje.

V Mariboru Vlaškalič, v Ljubljani Škof
Glas je naslovnemu junaku Martinu Krpanu posodil Jernej Šugman, Brdavs je Vlado Novak, sodelovali so še Davor Herga, Irena Varga, Bojan Maroševič, Ksenija Mišič, Nejc Ropret, Viktor Meglič, Matevž Biber, Ivica Knez in Mirjana Šajinovič.

Predstava bo, kot omenjeno, na sporedu tako v Mariboru kot v Ljubljani. V vlogi pripovedovalca v mariborski izvedbi nastopa Vladimir Vlaškalič, v ljubljanski pa Janez Škof. Po besedah Vlaškaliča je bil poseben izziv poleg solonastopa tudi časovno usklajevanje govorjene besede z animacijo.

Arhaičen jezik za današnje otroke
Kljub sodobni avdiovizualni podobi so ohranili izvirni jezik. "Zdelo se mi je zanimivo približati ta arhaičen Levstikov jezik današnjim otrokom. Da se ne bodo bali te naše dediščine, ampak da jim jo prikažemo na način, ki je njim blizu," je pojasnil Burger, ki je lani v koprodukciji mariborske in ljubljanske Opere in baleta postavil že opero Črne maske Marija Kogoja.

Sicer pa so v njegovem opusu celovečerni filmi Circus fantasticus, Ruševine, V leru, dokumentarna filma Sladka hišica in Matura 2000, televizijska humoristična nanizanka Novakovi, kratka igrana tv-drama Sonja in film Na sončni strani Alp.

Je soustanovitelj producentske hiše Staragara, v kateri je produciral film Jana Cvitkoviča Odgrobadogroba, in eksperimentalnega gledališkega studia Burgerteater, za katerega je režiral predstavi Piki in Roni ter Gospa Margareta.

Vsi se spomnimo briljantnega Martina Krpana v izvedbi Staneta Severja, ki nas skozi pripovedovanje Levstikove zgodbe zapelje v svet topline, ironije in prave pravljičarske magije. Ta posnetek mi je bil tudi vodilo pri razmišljanju o tokratni postavitvi.

Režiser Janez Burger