Matička za najboljšo predstavo v celoti prejme predstava Vražji fant z zahodne strani v izvedbi Loškega odra Škofja Loka. Foto: JSKD
Matička za najboljšo predstavo v celoti prejme predstava Vražji fant z zahodne strani v izvedbi Loškega odra Škofja Loka. Foto: JSKD
Tamara Avguštin
"Tamara Avguštin oblikuje ognjevit, precizen in polnokrven lik, ki živi v trenutku. Igralka nesebično sodeluje s celotno igralsko zasedbo in jo podpira. Tamara Avguštin je karizmatična in vešča mlada igralka." Foto: JSKD
Monika Jekler
Monika Jekler je bila nagrajena za vlogo Šefike v predstavi Vaje za tesnobo KUD-a Fofité iz Medvod. "Obeta polnokrvno igralko, ki s svojo senzibilnostjo gradi pretresljiv lik," piše žirija. Foto: JSKD
51. Linhartovega srečanja
Šentjakobsko gledališče Ljubljana je prejelo posebno priznanje žirije, diplomo za izjemno predstavo Kripl iz Inishmaana. Ker predstave ni bilo v tekmovalnem programu, se je žirija odločila, da ji nameni posebno priznanje. Foto: JSKD
51. Linhartovega srečanja
"Klemen Langus se z izjemno energijo in predanostjo prebija skozi enega najtežjih likov slovenske dramatike." Foto: JSKD

S podelitvijo matičkov se je v Postojni sklenil tradicionalni festival gledaliških skupin Slovenije, ki ga pripravlja JSKD. Podelili so tudi matička za žensko vlogo, ki ga je prejela Monika Jekler za vlogo Šefike v predstavi Vaje za tesnobo v izvedbi KUD-a Fofité, dve posebni priznanji pa sta šli Šentjakobskemu gledališču Ljubljana za igro Kripl iz Inishmaana (žirija se je tako odločila, ker predstava ni sodelovala v tekmovalnem programu) in Klemnu Langusu za vlogo Jermana v predstavi Hlapci Gledališča 2B.
Žirija, ki so jo sestavljali igralka in pisateljica Maja Gal Štromar, režiserka Tijana Zinajić in režiser Kevin Dowsett iz Velike Britanije, si je v treh dneh ogledala deset predstav, od tega šest tekmovalnih.
Klasična, a sveža sodobna igra
O zmagovalni predstavi je žirija v utemeljitvi zapisala, da se je skupina Loški oder spretno lotila priljubljenega teksta in je prepričala s klasično, pa vendar svežo in sodobno igro, v kateri so lahko občudovali sinergijo med igralci starejše in mlajše generacije, izjemno atmosfero in ritem, ki poveže predstavo v homogeno celoto, ki gledalca dobesedno priklene nase. "Predstava je kompaktna, živa, komunikativna, natančna in sveža. Iskrena in pogumna groteska deluje dovršeno in izbrušeno," je žirija zapisala v utemeljitvi. O Tamari Avguštin pišejo, da oblikuje ognjevit, precizen in polnokrven lik, ki živi v trenutku. Igralka nesebično sodeluje s celotno igralsko zasedbo in jo podpira. Tamara Avguštin je karizmatična in vešča mlada igralka.
Tematika, ki zahteva pogum in iskrenost
KUD Fofité iz Medvod si je s predstavo Vaje za tesnobo po besedah žirije izbral zahtevno sodobno tematiko, ki že v izhodišču zahteva pogum in iskrenost. "S pravo mero distance se izogne klišejem in patetiki, v katere bi se lahko glede na temo hitro zapletla. Igralci s svojo senzibilnostjo ves čas hodijo po robu, kar kaže na njihovo gledališko zrelost. Kljub svoji mladosti so pokazali veliko predanosti, iskrenosti in poglobljenosti ter tako ustvarili zelo pretresljive vaje iz tesnobe." O Moniki Jekler so zapisali, da obeta polnokrvno igralko, ki s svojo senzibilnostjo gradi pretresljiv lik. Kljub fragmentarni postavitvi predstave prepričljivo izpelje dramaturški lok obupane ženske. Igralka je pri svojem finem tkanju nevsiljiva, inovativna, nepredvidljiva in nenavadna.
Še ena potrditev Šentjakobskega gledališča
Pri predstavi Šentjakobskega gledališča Kripl iz Inishmaana je žirija občudovala visokokakovostno raven igre, prepričala sta jo močna skupinska energija in domišljene igralske stvaritve, pri čemer še posebej izpostavljajo Miha Zrimška v vlogi Johnnyja Štamprla. "Šentjakobsko gledališče Ljubljana je vnovič dokazalo, da je eno vodilnih ljubiteljskih gledališč v našem prostoru." Igralec Klemen Langus pa je prepričal z izjemno energijo in predanostjo, s katero se prebija skozi enega najtežjih likov slovenske dramatike. "Z iskrenostjo, senzibilnostjo in močno odrsko prezenco predstavlja gonilno silo celotne predstave, pri čemer nas s temeljnim sporočilom Cankarja spomni na našo družbeno realnost: hlapci smo, hlapci ostanemo," še pišejo.
Linhartovo srečanje vsako leto predstavi izbor najkakovostnejših predstav slovenskega ljubiteljskega gledališča, upošteva pa vse slovenske ljubiteljske gledališke skupine, ki delujejo na območju Slovenije, v zamejstvu ali tujini. V zadnji sezoni so si regijski selektorji ogledali 118 predstav in sestavili program desetih regijskih festivalov.
Po besedah predsednice žirije Maje Gal Štromar so si letos ogledali žanrsko različne predstave na zelo visoki ravni. "Videli smo kar nekaj presežkov. Zelo sem zadovoljna z določenimi igralci, vidi se, da ne delajo predstav zaradi predstav samih, temveč se ukvarjajo s psihofizičnim potencialom na pravi način, raziskujejo, so inovativni … Nekatere ljubiteljske gledališke skupine se lahko po kakovosti kosajo s profesionalnim gledališčem. Mnoge spremljam že nekaj let kot mentorica ali selektorica in opažam, kako napredujejo. Vidi se, da jim gledališče ne pomeni le druženja in zabave, temveč želijo na ta način izraziti svoj odnos do sveta. Z veseljem opažam, da je v ljubiteljskem gledališču zadnja leta vse več angažiranih predstav," še pravi igralka in pisateljica.