Po besedah Miheliča Syeda so vse njihove sile usmerjenje v to, da v prihodnji sezoni izboljšajo produkcijske pogoje v hiši. Želijo si biti bolj prisotni v slovenskem gledališkem prostoru ter se profilirati kot zanimivo in drugačno gledališče. Foto: Luka Kaše/ SMG
Po besedah Miheliča Syeda so vse njihove sile usmerjenje v to, da v prihodnji sezoni izboljšajo produkcijske pogoje v hiši. Želijo si biti bolj prisotni v slovenskem gledališkem prostoru ter se profilirati kot zanimivo in drugačno gledališče. Foto: Luka Kaše/ SMG
Goran Injac, Anja Novak, Stane Tomazin, Katarina Stegnar in Tibor Mihelič Syed
Novi obrazi v SMG: Goran Injac, Anja Novak, Stane Tomazin, Katarina Stegnar in Tibor Mihelič Syed. Foto: Luka Kaše/ SMG
Goran Injac, umetniški vodja Slovenskega mladinskega gledališča in Tibor Mihelič Syed, direktor Slovenskega mladinskega gledališča
V Srbiji rojeni Injac (levo) je kurator uprizoritvenih umetnosti, dramaturg in univerzitetni predavatelj. V SMG je prišel iz Narodnega starega gledališča iz Krakova, kjer je od leta 2012 do aprila 2014 vodil mednarodne projekte ter umetniško vodil eksperimentalni program. Foto: Luka Kaše/ SMG
Portret novega direktorja Mladinskega gledališča

Umetniško vodenje gledališča je prevzel Goran Injac, s katerim, tako Mihelič Syed, delita vizijo, kaj naj bi SMG bil, tudi v kontekstu drugih gledališč v regiji.

Naslednik Uršule Cetinski
Mihelič Syed, po izobrazbi diplomirani kulturolog, je kulturni producent, avtor gledališke glasbe in bas kitarist pri zasedbi Katalena. Delovanje SMG-ja dobro pozna, saj je v času, ko je bila na čelu gledališča Uršula Cetinski, delal kot pomočnik direktorja za poslovne zadeve. Po lanskem odhodu Uršule Cetinski v Cankarjev dom je gledališče vodil kot v. d. direktorja. Na mesto direktorja ga je mestni svet Mestne občine Ljubljana za obdobje petih let potrdil na zadnji marčevski seji.

Mihelič Syed je tudi zastavil novo sezono, v kateri bo gledališče proslavilo 60-letnico delovanja. Novi direktor bi SMG rad postavil v nov čas, ker meni, "da je prav SMG edini teater, ki ruši meje predvidljivega in pričakovanega, v njegovo telo je vžgana težnja po hoji po robu, vsekakor pa tudi prizadevanje ostati buden in čuječ, da se ne bi izgubila vera v drzno in drugačno", so sporočili iz SMG-ja.

Brez jadikovanja na stanjem v kulturi
Novi direktor SMG-ja je optimističen, češ da je gledališče od Uršule Cetinski prevzel v zelo dobrem finančnem stanju, kljub siceršnjim zaostrenim finančnim razmeram. Opomnil je, da kupna moč porabnikov kulture sicer še vedno stagnira, zato si je treba prizadevati za sponzorstva. V SMG-ju so pri tem uspešni in opažajo pozitivne učinke, saj kljub recesiji opažajo blago otoplitev ter malo večjo drznost in tveganje spokroviteljev.

Rešitev so koprodukcije
Mihelič Syed dodaja, da je potrebno boljše sodelovanje med kulturnimi producenti, sploh z gledališči: "V prihodnji sezoni, zaradi precej znižanega prispevka javnih virov, predvidevamo več koprodukcij, tako z mednarodnimi partnerji kot z drugimi javnimi in neinstitucionalnimi zavodi in pa seveda precej bolj domišljene trženjske strategije, ki nam bodo zagotovile več obiskovalcev."

Za program bo odslej skrbel Injac, ki je prevzel mesto umetniškega vodje. V Srbiji rojeni Injac je kurator uprizoritvenih umetnosti, dramaturg in univerzitetni predavatelj. V SMG je prišel iz Narodnega starega gledališča iz Krakova, kjer je od leta 2012 do aprila 2014 vodil mednarodne projekte ter umetniško vodil eksperimentalni program. Med drugim je sodeloval pri raziskovalnih projektih Gledališkega inštituta v Varšavi in je eden od pobudnikov in ustanoviteljev East European Performing Arts Platform (EEPAP).

Vizija angažiranega gledališča
Na vprašanje, zakaj je za umetniškega vodjo povabil Injaca, je Mihelič Syed odgovoril, da so se z njim večkrat srečali v sklopu mednarodnih gostovanj SMG-ja, na katerih je deloval kot strokovnjak, hkrati pa je redno prihajal tudi v Ljubljano in izjemno dobro pozna slovensko gledališko sceno. "Gre za osebo, s katero si deliva estetske premise, ko gre za gledališče. Deliva si vizijo, kaj naj bi SMG bil, tudi vis a vis drugim gledališčem v regiji. Oba sva naklonjena bolj angažiranemu gledališču," je pojasnil.

SMG ima za seboj bogato tradicijo gostovanj, predvsem na območju nekdanje Jugoslavije, pa tudi v Latinski Ameriki. Že pod vodstvom Uršule Cetinski so si v gledališču zadali, da bi se prebili tudi v evropski gledališki prostor, kar jim je v preteklih letih tudi uspelo. Najuspešnejša je bila predstava Preklet naj bo izdajalec svoje domovine! v režiji Oliverja Frljića.

In kako naprej? Po besedah Miheliča Syeda so vse njihove sile usmerjenje v to, da v prihodnji sezoni izboljšajo produkcijske razmere v hiši. Želijo si biti bolj prisotni v slovenskem gledališkem prostoru ter se profilirati kot zanimivo in drugačno gledališče.

Hkrati si želijo imeti svoje mesto tudi v mednarodnem prostoru, kar je mogoče s sodelovanji z mladimi, uveljavljenimi tujimi režiserji, ki jih spremljajo vsi večji festivali, z mednarodnimi koprodukcijami in s promoviranjem predstav preko rednega obveščanja partnerjev in dogodki, kot sta Vikend doživetij ali festival Prelet.

Nove pridobitve
Igralskemu ansamblu SMG-ja so se pridružili novi člani - že uveljavljena igralka Katarina Stegnar ter magistrska študenta na ljubljanski AGRFT, Anja Novak in Stane Tomazin.

Portret novega direktorja Mladinskega gledališča