In reference to the robbers cave (V zvezi z razbojniško jamo) angleškega koreografa Roberta Clarka je nastala v okviru v koprodukciji vseh partnerjev mreže Beyond Front@: Croatian Institue for Movement and Dance (HR), Flota (SI), Pro Progressione (HU), Greenwich Dance Agency (UK), OHO/Offenes Haus Oberwart (AT), D.ID/Dance Identity (AT). V predstavi plešejo plesalci iz vseh partnerskih držav, tudi slovenska plesalka Kaja Janjić. Premiera predstave bo v prvem dnevu festivala Front@ sledila predstavitvi mladih plesalcev, nagrajenih na tekmovanju Opus1 – plesna  miniatura v organizaciji JSKD. Foto: Dominik Fras
In reference to the robbers cave (V zvezi z razbojniško jamo) angleškega koreografa Roberta Clarka je nastala v okviru v koprodukciji vseh partnerjev mreže Beyond Front@: Croatian Institue for Movement and Dance (HR), Flota (SI), Pro Progressione (HU), Greenwich Dance Agency (UK), OHO/Offenes Haus Oberwart (AT), D.ID/Dance Identity (AT). V predstavi plešejo plesalci iz vseh partnerskih držav, tudi slovenska plesalka Kaja Janjić. Premiera predstave bo v prvem dnevu festivala Front@ sledila predstavitvi mladih plesalcev, nagrajenih na tekmovanju Opus1 – plesna miniatura v organizaciji JSKD. Foto: Dominik Fras
Za plesno instalacijo Spomin vode se je Maša Kolar navdihnila pri istoimenski drami angleške dramatičarke Shelagh Stephenson, ki je na odrih v Angliji in ZDA velika uspešnica. K plesnemu ustvarjanju pa je ni pritegnila sama zgodba, temveč nekateri fragmenti, vizualne slike, ki so v njej spodbudili čustva in spomine. Foto: Ksenija Spanec

Na festivalu, ki v Murski Soboti poteka že od leta 2006, se bo do sobote zvrstilo več kot 20 dogodkov in predstavilo okoli 200 nastopajočih. Festival nastaja v produkciji zavoda Flota in pod umetniškim vodstvom Matjaža Fariča, s svojim programom in tudi zaradi lokacije pa poleg domačega privablja tudi mednarodno občinstvo.
Delovanje festivala je vpeto v mednarodno mrežo Beyond Front@, ki se je razvila okoli festivala zaradi želje po večji vidnosti in povezovanju umetnikov, teoretikov in organizacij. Zavod Flota se je tako 2008 povezal s partnerskimi organizacijami sosednjih držav, s katerimi organizirajo projekt Dance Explorations Beyond Front@, organizirajo plesne laboratorije in omogočajo koprodukcije novih uprizoritev.
Dve uprizoritvi mreže Beyond Front@
Na letošnjem festivalu sodobnega plesa bosta predstavljeni dve koprodukciji mreže Beyond Front@. Plesna predstava Cooling Downs Signs (Znaki ohlajanja) portugalske koreografinje Vânie Gala govori o občutju apatije, ki je v današnjem svetu vedno pogostejša. Plesalce je Vânia izbrala na avdicijah v Ljubljani, Zagrebu in Budimpešti, med njimi pa je tudi slovenska plesalka Maja Kalafatić.
In reference to the robbers cave (V zvezi z razbojniško jamo) angleškega koreografa Roberta Clarka je je še ena predstava, ki je nastala v okviru mreže Beyond Front@. V tej nastopa pet plesalcev - Celia Hickey, Elizabeth Barker, Kaja Janjić, Zvonimir Kvesić in Ivanov Gábor - ki so izbrale partnerske organizacije mreže, vsaka je predlagala plesalca iz lastne države. Ti so se srečevali že lani na improvizacijskih plesnih laboratorijih, kjer so se spoznavali in plesali. Ker je ta program Robert Clark doživel kot svojevrsten eksperiment, v katerem se izredno raznoliki plesalci povežejo in začnejo graditi nekaj skupnega, ne da bi vedeli, kaj bo iz tega nastalo, je koreograf naslov uprizoritve našel prav z referenco na socialni eksperiment The Robbers Cave, s katerim je psiholog Muzafer Sherif sredi preteklega stoletja raziskoval oblikovanje skupine in konflikte v skupinah ter med njimi. Komunikacijo, odnose, konflikte in druge elemente, ki se vzpostavljajo med ljudmi, je tako v predstavi izkoristil kot elemente, ki lahko nosijo pomen in čustvo.
Plesna instalacija spominov in občutij
Na festivalu bo mogoče videti tudi Spomin vode (The Memory of Water) Maše Kolar, plesno instalacijo, v kateri se tri sestre po dolgem času srečajo in obujajo spomine na svoje otroštvo in mladost. V instalaciji, ki od gledalca ne pričakuje sedenja v avditoriju, ampak mu ponudi možnost premikanja po prostoru, približevanja plesalkam ali odmika v mrak kakega kota, se prepletajo čustva in spomini, za katere nihče ne ve, ali so resnični ali rezultat samoprevare. Predstava hrvaške koreografinje je bila nagrajena na 30. tednu sodobnega plesa v Zagrebu.

V sklopu festivala bodo potekali tudi plesni izzivi oziroma delavnice, ki so namenjene tako začetnikom kot poklicnim plesalcem. Poglobljeno teoretično razpravo bo letos predstavljala druga konferenca plesne medicine v Sloveniji.