Buljanova režija v kombinaciji z Gazvodovo adaptacijo gledalcem ponudila nov pogled v skrita vrenja neuslišanih čustev, razočaranj in nerealiziranih želja. Foto: Luca Quaia/SSG
Buljanova režija v kombinaciji z Gazvodovo adaptacijo gledalcem ponudila nov pogled v skrita vrenja neuslišanih čustev, razočaranj in nerealiziranih želja. Foto: Luca Quaia/SSG
Striček Vanja
Realistične drame Čehova sodijo med najbolj priljubljene stalnice repertoarjev svetovnih gledališč. Foto: Luca Quaia/SSG

Mojstrovina ruskega dramatika gledalca v izvirniku popelje na podeželje, kjer življenjski red na posestvu zmoti prihod ostarelega profesorja ter njegove mlade in lepe žene. V tem ožjem krogu znancev in sorodnikov na novo zaskelijo misli o neizpolnjenem življenju in zapravljeni mladosti, želje po lepoti in ljubezni, bolečina in neuresničene sanje.

Temeljna vprašanja o neizpolnjenih življenjih
Striček Vanja – v naslovni vlogi kot gost nastopa igralec in režiser Robert Waltl –117 let po nastanku ohranja poetičnost in vznemirljivo moč temeljnih vprašanj o neizpolnjenih življenjih, obenem pa pridobiva hitrejši ritem, zgoščeno podobo, ki ustreza utripu 21. stoletja, napovedujejo v gledališču.
Nad svojim življenjem razočarani Vojnicki, nerealizirana Sonja, lepa in zdolgočasena Jelena, svetovljanski doktor Astrov, egoistični profesor Serebrjakov, Marija, Teljegin in njihova razmerja ostajajo nedotaknjena, spremenjene pa so socialne okoliščine in s temi struktura besedila, v katerem živijo njihove zgodbe in hrepenenja.
Poleg Waltla igrajo v predstavi še člani tržaškega gledališča Luka Cimprič, Vladimir Jurc, Lara Komar, Primož Forte, Nikla Petruška Panizon, Maja Blagovič in Romeo Grebenšek. Dramaturginja je Diana Koloini, scenograf Aleksandar Denić, kostumografinja Ana Savić Gecan, za glasbo je poskrbel Mitja Vrhovnik Smrekar.
Po nocojšnji premieri bo v petek sledila še abonmajska, vse predstave pa bodo opremljene z italijanskimi nadnapisi.