V koprski postavitvi drame španskega dramatika in režiserja Joséja Sanchisa Sinisterre Ay, Carmelo sta nastopila Lara Jankovič in član beograjskega gledališča Atelje 212 Branislav Trifunović. Kot so zapisali v gledališču, gre za čustveno in intimno kroniko državljanske vojne ter predvsem magični prostor ljubezenske zgodbe Paulina in Carmele, varietejskega para na meji med življenjem in smrtjo. Foto: Jaka Varmuz
V koprski postavitvi drame španskega dramatika in režiserja Joséja Sanchisa Sinisterre Ay, Carmelo sta nastopila Lara Jankovič in član beograjskega gledališča Atelje 212 Branislav Trifunović. Kot so zapisali v gledališču, gre za čustveno in intimno kroniko državljanske vojne ter predvsem magični prostor ljubezenske zgodbe Paulina in Carmele, varietejskega para na meji med življenjem in smrtjo. Foto: Jaka Varmuz
Miha Nemec in Nejc Valenti, prvi kot režiser, drugi kot dramaturg, sta navdušila že z duhovito odrsko priredbo gledališke zgodovine v Life®antih, tokrat pa sta na oder postavila narodno igro s petjem po motivih romana Rokovnjači Josipa Jurčiča in Janka Kersnika. Predstava v produkciji SNG-ja Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj je na 43. tednu slovenske drame prejela Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo festivala po izboru strokovne žirije. Foto: SNG Nova Gorica
Glasbena kriminalna komedija Parole, parole ali Ni bila peta, bila je deveta v režiji Jake Ivanca. Lara Jankovič po mnenju žirije izkazuje komični talent, igralsko zrelost in širok spekter odrskih veščin. Foto: Jaka Varmuž
Nagrado tantadruj so pred tremi leti ustanovili Gledališče Koper, Slovensko stalno gledališče iz Trsta in SNG Nova Gorica, ime pa je dobila po noveli Cirila Kosmača. Z nagrado so želeli povezati primorski gledališki prostor, izpostaviti izjemne gledališke stvaritve ter vzgajati in privabljati občinstvo. Kipec, ki ga izročajo nagrajencem, je oblikoval akademski kipar Jakov Brdar. Foto: Jaka Varmuž

Žirija, ki so jo sestavljali dramaturginja SNG-ja Drama Ljubljana Mojca Kranjc, režiser in pisatelj Marko Sosič ter publicist in gledališki kritik Matej Bogataj, je ocenjevala dosežke v premiernih uprizoritvah sezone, ki so jih za nagrado predlagala vodstva treh primorskih gledališč - Gledališča Koper, SNG-ja Nova Gorica in SSG-ja Trst.
Komičen talent in igralska zrelost Lare Jankovič
Nagrado je Lari Jankovič žirija podelila za vlogo Diane v Filumeni Marturano Edoarda De Filippa v režiji Katje Pegan in izvedbi Gledališča Koper in SNG-ja Nova Gorica, za vlogo Eve v predstavi Parole, parole Alda Nicolaja v režiji Jake Ivanca in izvedbi Gledališča Koper ter za vlogo Carmele v Ay, Carmela! Joseja Sanchisa Sinisterre v režiji Marka Manojlovića in izvedbi Gledališča Koper in gledališča Atelje 212 iz Beograda, so sporočili iz Gledališča Koper.
V obeh mediteransko obarvanih uprizoritvah se Lara Jankovič po mnenju žirije naslanja na bogato tradicijo filmskih podob iz časov med vojnama in s suverenostjo poznavalke podpira historični kod obeh uprizoritev. Pri tem kaže nedvomen komični talent, igralsko zrelost in širok spekter odrskih veščin, od petja do plesa. Tako je tudi v Carmeli, čeprav tam črpa iz čisto drugega gradiva. Umirjena, natančno odmerjena vloga, v kateri opozarja na vse šibkejšo pojavnost dramske osebe ter na prehajanje med svetom in zagrobjem s čudno odpuščajočo milino, spravljivostjo in igralsko pridušenostjo.
Odmerjena razpetost med osebnim maščevanjem in socialnim uporom
Peter Harl
je tantadruja za igralsko stvaritev prejel za vlogo Nandeta v Rokovnjačih, narodni igri s petjem, ki sta jo po motivih romana Rokovnjači Josipa Jurčiča in Janka Kersnika zasnovala režiser Miha Nemec in dramaturg Nejc Valenti v izvedbi SNG-ja Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj.
Harl vlogo Nandeta po mnenju žirije zastavi na izrazito sodoben način, ki gladko prehaja skozi različne igralske registre, pri tem pa ves čas vzpostavlja rahlo ustvarjalno distanco. Ta omogoča natančno odmerjeno stilizacijo, izrazit je njegov pevski prispevek in v izrazilih navezava na bogate reference iz popularne kulture. S svojim načinom igre je tudi ključ in uglaševalec celotne igralske ekipe, najmočnejši pa takrat, ko je ponotranjeno in odmerjeno razpet med osebnim maščevanjem in socialnim uporom, med upom in obupom, med manipulacijo z razbojniškim tropom in Nandetovo osebno nemočjo.
Kritiški pogled na gledališče v družbi in prispevek k rasti primorskih gledališč
Žirija za nagrado tantadruj za življenjsko delo, ki so jo sestavljali igralec in režiser Boris Cavazza, igralka Minu Kjuder ter gledališki in radijski režiser Andrej Jelačin, je nagrado soglasno podelila nekdanji novinarki in gledališki kritičarki Zdenki Lovec.
Kot je komisija zapisala v utemeljitvi nagrade, je življenje Lovčeve že desetletja tesno povezano z gledališčem, njegovo refleksijo v družbi in gledališko kritiko. V svoji kritiki se nagrajenka ni omejevala na pavšalno poročevalsko ocenjevanje predstav, temveč je zajela poglobljeno analizo dramskega besedila, njegovega prenosa na oder, odrskega dogajanja, igralskih stvaritev in režiserskega deleža na način, ki je znal kritiški pogled približati tako poznavalcem kot najširšemu bralstvu. S svojim kritiškim duhom in peresom ter novinarskim delom, povezanim z gledališčem, je nagrajenka pripomogla k umetniški rasti vseh treh primorskih gledališč.
Triletni tantadruj
Nagrado tantadruj so pred tremi leti ustanovili Gledališče Koper, Slovensko stalno gledališče iz Trsta in SNG Nova Gorica. Nagrada je dobila ime po znani noveli Cirila Kosmača. Prve tantadruje so podelili v Trstu, lani je nagrado gostilo novogoriško gledališče, letos pa se je triletni krog sklenil v Kopru. Kipec, ki ga izročajo nagrajencem, je oblikoval akademski kipar Jakov Brdar.
Pred podelitvijo nagrad so na odru koprskega gledališča uprizorili premiero predstave Carla Goldonija Sluga dveh gospodarjev v režiji Kokana Mladenovića. Več o predstavi si oglejte v spodnjem videoprispevku Karin Sabadin.

Sluga dveh gospodarjev
Sluga dveh gospodarjev