Marijinsko gledališče iz Sankt Peterburga je v najnovejši uprizoritvi Borisa Godunova, edine dokončane opere Musorgskega, potegnilo vzporednice med neusmiljenim voditeljem Borisom Godunovom (njegova podoba na fotografiji) iz 16. stoletja in trenutnim ruskim režimom. Foto: EPA
Marijinsko gledališče iz Sankt Peterburga je v najnovejši uprizoritvi Borisa Godunova, edine dokončane opere Musorgskega, potegnilo vzporednice med neusmiljenim voditeljem Borisom Godunovom (njegova podoba na fotografiji) iz 16. stoletja in trenutnim ruskim režimom. Foto: EPA

Velika ruska gledališča v svojih uprizoritvah le redko namigujejo na aktualno politiko, prav opera Boris Godunov pa je bila mnogokrat cenzurirana. Vladarji in oblastniki v poznejši Sovjetski zvezi so opero zaradi zgodbe, ki se osredotoča na prepad med carjem in njegovim ljudstvom, večkrat priredili po svoje.

Uniformirani policisti, ki varujejo carja (Putina)?
Opera iz 19. stoletja, nastala po predlogi ruskega književnika Aleksandra Puškina, pripoveduje o vzponu in padcu carja Borisa Godunova, ki se je na prelomu v 16. stoletje povzpel na prestol, potem ko je umoril zakonitega naslednika. V novi uprizoritvi opere po poročanju AFP-ja oder v nekem trenutku preplavijo policisti in protestniki s slogani, kar neposredno meri na ulične demonstracije proti vladavini Vladimirja Putina.

Medtem ko marsikatere podrobnosti merijo na perestrojko in leta, ko so Rusijo močno zaznamovali ekonomska kriza in množična zborovanja, pa so drugi elementi, kot sta menih s prenosnim računalnikom in zastor z bogato ikono, bolj značilni za obdobje Vladimirja Putina in vse večjo moč ortodoksne Cerkve. Najmočnejši namig na današnjo Rusijo pa predstavljajo uniformirani policisti, ki varujejo carja Godunova in njegovo družino pred množico jeznih prebivalcev. Novo postavitev v Marijinskem gledališču je režiral Britanec Graham Vick, premierno pa so jo uprizorili pretekli konec tedna v okviru programa Zvezde Belih noči, s katerim se začne festival Bele noči.