Performer/plesalec, koreograf in glasbenik Simon Mayer, rojen 1984 v Avstriji, se je šolal na baletni šoli Dunajske državne opere in bil tudi član Dunajskega državnega baleta, izobraževal pa se je tudi na uveljavljeni bruseljski akademiji P.A.R.T.S. Foto: Promocijsko gradivo
Performer/plesalec, koreograf in glasbenik Simon Mayer, rojen 1984 v Avstriji, se je šolal na baletni šoli Dunajske državne opere in bil tudi član Dunajskega državnega baleta, izobraževal pa se je tudi na uveljavljeni bruseljski akademiji P.A.R.T.S. Foto: Promocijsko gradivo
'Viteštvo je izraz, ki označuje splošnega duha ali naravnanost, ki moške vodi k junaškim dejanjem in jih ohranja v stiku z vsem, kar je v svetu lepega, pretanjenega, moralnega in intelektualnega.' Sir Kenelm Henry Digby Foto: Promocijsko gradivo

Avstrijska performerja Alex Deutinger in Alexander Gottfarb se v predstavi Viteštvo je mrtvo v polnem oklepu duhovito sprašujeta o znova oživljenih srednjeveških viteških vrednotah in moških kodah "poguma v bitki" in "časti", ki danes uspevajo na trgu v paralelnih svetovih, kot so računalniške igrice ter fantazijske serije in filmi. Srednji vek je ponovno v razcvetu. V sodobni družbi, ki skuša preseči dušeče patriarhalne strukture in se jih osvoboditi, se namreč nevarno prepletajo koncepti viteštva in šovinizma.

Do zob oboroženo telo uteleša predstavo o moškosti, ki je navzven trda, močna in neizprosna, a navznoter mehka, krhka in razumevajoča "po srcu". Brez konja, brez grajske dame in brez sovražnikov – ali novodobna viteza lahko dosežeta srednjeveške ideale moškosti?

Evropska plesna mreža Aerowaves, ki vsako leto izbere 20 najobetavnejših del mladih evropskih koreografov, je predstavo umestila v svoj izbor za leto 2015.

Sodobni ples sreča jodlanje
Predstava Posedanje na klopci/SunBengSitting z avtorskim pečatom Simona Mayerja pa sodobni ples povezuje z nenavadnimi primesmi, kot sta jodlanje in ljudski plesi. Je popotovanje v preteklost in duhovito iskanje identitete. Performativni umetnik Mayer občinstvu predstavi svoje življenje, njegova nasprotja in svoj gnev nad dejstvom, da se mora prilagajati različnim kategorijam in konvencijam.

Mayer je odrasel na avstrijski kmetiji, na kateri se je soočal s tradicijo, naravo, mladostnim uporništvom in heavymetalsko skupino, in se leta 1997 preselil na Dunaj. Nepričakovano je pristal v svetu, kjer je beseda kmet žaljivka; preselitev mu je torej pomenila obenem odrešitev in omejitev. Predstava (Sunbeng je gornjeavstrijski izraz, ki pomeni klopco na soncu pred kmetijo) se ukvarja z vprašanji o razpetosti med mestom in podeželjem, med vrnitvijo v domovino in odhodom v tuji svet, avtorskim ukalupljanjem in umetniško svobodo.