Ciklus fotografij Zeitraum je avtorica ustvarila letos. Foto: Annibel Cunoldi Attems/Cankarjev dom
Ciklus fotografij Zeitraum je avtorica ustvarila letos. Foto: Annibel Cunoldi Attems/Cankarjev dom
Annibel Cunoldi Attems
Annibel Cunoldi Attems: D. H. M. Nemški zgodovinski muzej: Med časom in prostorom, 2011. Foto: Annibel Cunoldi Attems

Razstava, ki jo bodo odprli danes ob 20.00 in bo na ogled do 25. maja, pod naslovom Zeitraum predstavlja 25 fotografij stavb ali stavbnih delov, na dodatnih 26. pa je novo odprto fotografsko razstavišče Helmut Newton Stiftung. Število ni naključno, saj letos mineva 25 let od padca berlinskega zidu, fotografije pa so svojevrsten hommage dogodku, po katerem se je temeljito spremenil politično-gospodarski položaj Evrope.
Annibel Cunoldi Attems svoje poglede na prostore artikulira predvsem kot vstopanja na teritorije spomina. Njene fotografije kažejo prisotnost odsotnega, namigujejo na pletivo zgodb, ki so se iztekle in se zdaj skozi prikazane ambientalne strukture vračajo kot spominske sledi, je ob razstavi zapisal umetnostni zgodovinar in likovni kritik Brane Kovič.
Iskalka kompleksne identitete
Gre za vsestransko ustvarjalko, ki zna svoje bogate umetniške in življenjske izkušnje artikulirati na sugestiven, vsakokratni vsebini obravnavanih tem in motivov adekvaten način, še piše Kovič. Izsek iz njenega opusa, s katerim se bo gledalec soočil tokrat, mu bo odstrl pogled v čisto poseben segment njenega intimnega sveta, ki so ga določili različni kulturni parametri in eksistenčne determinante, med katerimi se giblje v svojih iskanjih identitete, katere glavna značilnost je, da je kompleksna in pluralna.
Annibel Cunoldi Attems se je rodila v Gorici, likovno umetnost je študirala v Parizu. V sedemdesetih letih se je v francoski prestolnici posvečala slikarstvu in grafiki, med letoma 1983 in 1990 je v Rimu slikala kompleksne motive na velikih platnih. Pozneje je začela svoj odnos do prostora izražati v tridimenzionalnih delih, pri katerih je uporabljala različne materiale.
Njeno umetniško raziskovanje se je znova spremenilo, ko se je leta 1990 preselila v Berlin. Posvetila se je mestni arhitekturi, fotografiji, besedi, ki je postajala nosilni element njenih inštalacij, z zgodovinskim prostorom, s katerim so bili povezani tudi naključno najdeni predmeti, ki jih je umetnica prenesla na raven umetniškega dela. Od leta 2007 intenzivneje deluje tudi v slovenskem likovnem prostoru, med drugim je leta 2009 pripravila fotografsko instalacijo Izmenjava pogledov z Venom v ajdovski Pilonovi galeriji.