Del konstelacije - kontrapunkta linearnemu načinu dojemanja zgodovine - sta tudi filma: Roof odpira vprašanje participacije oziroma njene (nez)možnosti, medtem ko je One Night Stand kompleksna raziskava ženske in queer seksualnosti. Foto: Galerija Škuc
Del konstelacije - kontrapunkta linearnemu načinu dojemanja zgodovine - sta tudi filma: Roof odpira vprašanje participacije oziroma njene (nez)možnosti, medtem ko je One Night Stand kompleksna raziskava ženske in queer seksualnosti. Foto: Galerija Škuc

"Medtem ko je Evropa v zadnjih krčih, se v Parizu in Berlinu živeča umetnica kritično angažira z vzpostavitvijo 'nepermanentnega, nestabilnega, nepopolnega' arhiva revolucionarnih emancipatornih gibanj, ki z LGBT-gibanjem predstavljajo enega najpomembnejših prevratov 20. stoletja, ki odzvanja oziroma je še vedno močno prisotno," je o delu Jouvetove zapisala kustosinja razstave v Galeriji Škuc Rosana Sancin.

Gre za "arhiv v nastajanju", za "performativni arhiv", v katerem umetnica skozi neskončne modulacije, rekonfiguracije in odpiranja raziskuje pereči vprašanji našega časa: družbeni spol in seksualnost. Kompleksnega preizpraševanja teh dveh kategorij se loti z uporabo medijev fotografije, videa in filma, ki so vsi dobili status "umetnosti" precej pozno - zaradi pritiska trga in dejstva, da je prevladujoči narativ Zahoda slikarstvo, še pojasnjuje Sancinova.

Za razstavo Emancipirana gledalka, ki jo bodo odprli drevi ob 20.00, je Émilie Jouvet pripravila novo konstelacijo fotografij, na katerih protagonistke iz urbanih mest, ključnih za nastanek kulture in gibanja LGBTQI "potujejo med družbenimi spoli".

"V umetničini praksi gre za dekolonializacijo družbenega spola in reprezentacijo seksualnosti, ki je, kot bi rekla teoretičarka Beatriz Preciado, kontrahegemonična," povzema kustosinja. Pogovor z umetnico bo to soboto ob 18.00, v četrtek, 28. novembra, ob 18.00 pa so obiskovalci vabljeni na javno vodstvo po razstavi z Rosano Sancin.