Na razstavi v MGLC-ju generaciji avtorjev, rojeni v šestdesetih in sedemdesetih, zaznamujeta raznovrstnost in žanrska pestrost, generacija osemdesetih pa je najdejavnejša. Predstavnika slednje sta tudi Lenka Đorojević in Matej Stupica (njuno delo na fotografiji). Foto: MGLC/Lenka Đorojević in Matej Stupica
Na razstavi v MGLC-ju generaciji avtorjev, rojeni v šestdesetih in sedemdesetih, zaznamujeta raznovrstnost in žanrska pestrost, generacija osemdesetih pa je najdejavnejša. Predstavnika slednje sta tudi Lenka Đorojević in Matej Stupica (njuno delo na fotografiji). Foto: MGLC/Lenka Đorojević in Matej Stupica
Ksenija Orhini
Na razstavi Odtisi in vtisi je najbolj zastopana najmlajša generacija avtorjev in avtoric, rojenih v osemdesetih – Ksenja Orhini (njeno delo na fotografiji), Jasmina Nedanovski, Petra Petančič, Nina Koželj, Ana Ida Mordej, Alja Piry, Miroslav Cukovic, Eva Petrič, Lenka Đorojević in Matej Stupica, Boris Beja, Tjaša Rener, Eva Lučka Kozak, Klemen Zupanc, Maša Gala, Emerik Lan Dovgan, Nika Petek, , Tina Mohorovič, Anja Kolenko, Davor Mesić, Kristna Rutar, Neda Madjar in Sara Bolte. Foto: MGLC/Ksenija Orhini

Mednarodni grafični likovni center (MGLC) z razstavo nadaljuje kontinuirano predstavljanje dogajanja na področjih grafike in umetnosti tiska, ki ju intenzivno raziskuje in oblikuje zadnjih petnajst let. Razstava je nastala na osnovi izbora del, poslanih na javni poziv, na katerega se je oglasilo več kot 150 avtorjev, ki je skupaj predložilo več kot 1.000 del, izmed katerih so bila za razstavo izbrana žanrsko raznovrstna dela 60 avtorjev. Dela za razstavo, ki bo na ogled do 17. junija, sta izbrala Breda Škrjanec in Božidar Zrinski.

Korenite spremembe grafike v preteklih desetletjih
Razstava, ki predstavlja razna slogovna in vsebinska izhodišča, od tradicionalnih grafičnih listov do računalniške grafike, objektov, razglednic, knjig umetnika, sledi razporeditvi avtorjev po letnici rojstva, začenši od najstarejšega do najmlajšega. "Med avtorji raznih slogovnih in vsebinskih izhodišč lahko torej ugotovimo, da izstopa generacija, rojena v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ki se je umetniško razvijala in oplajala v času razcveta sodobne umetnosti, v katerem delitev na posamezne umetnostne zvrsti ni bila pomembna. Grafika je v osemdesetih in devetdesetih vztrajala pri tehnični dominaciji in avtorski izvirnosti tehnoloških postopkov tiska, kar ji je vzelo nekaj moči za sledenje pomembnim umetnostnim in družbenim spremembam tistega časa. Doživljala je korenite spremembe in povsem nov konceptualni, vsebinski in teoretični premislek," je o razstavi zapisal Božidar Zrinski.

V preteklih letih je MGLC pripravil več razstav, s katerimi je pokazal živost in inovativnost raznolike grafične produkcije v Sloveniji. Na razstavah, ki so bile organizirane na podlagi neposrednih povabil umetnikom ali kot kuratorski izbor umetniških del, nastalih v določenem časovnem obdobju, so sodelovali večinoma mlajši umetniki, ki so tako napovedovali in dokazovali kontinuirano zanimanje za tovrstno ustvarjanje. Leta 1993 se je na razstavi Mlada slovenska grafika predstavilo nekaj novih ustvarjalcev, ki jih danes uvrščamo med klasike slovenske grafike in so hkrati prepoznavni v polju sodobne umetnosti. Pet let pozneje, leta 1998, je razstava Nova generacija znova opozorila na živahno dogajanje v slovenski grafiki, podobno tudi razstava Tretji pogled – Raznolikost grafike danes iz leta 2008.