V kupoli je hobotnico
V kupoli je hobotnico "opazil" belgijski umetnik ROA. Foto: EPA
Svoje prispevke bodo umetniki dodajali oz. dokončevali še do konca avgusta. Foto: EPA

Projekt se imenuje Djerbahood, organizirala pa ga je galerija Itinerrance. Njen direktor, tunizijsko-francoski umetnik Mehdi Ben Čejk, je k projektu povabil umetnike z vsega sveta, med drugim iz Japonske, Brazilije, Dominikanske republike in Iraka ter seveda iz ZDA, Velike Britanije in Francije. Izhajal je iz ideje, da "ljudje potrebujejo zunanjo potrditev, da se začnejo počutiti pomembne in se zavejo, da živijo v lepem kraju." Vaščane je povabil, naj se sprehajajo med umetniki, jih opazujejo pri delu in fotografirajo njihove izdelke.

Ben Čejk, ki je že leta 2004 v Parizu odprl prvo galerijo ulične umetnosti, ima s tovrstnimi projekti že izkušnje: lani je v za rušenje namenjeno stanovanjsko stavbo v Parizu privabil 105 umetnikov, ki so jo s svojimi grafiti spremenili v daleč najbolj priljubljeno galerijo v Parizu.


Portfolio vseh sodelujočih umetnikov si lahko ogledate tukaj; verjetno najslavnejši med njimi je Belgijec ROA, ki je svoje orjaške meduzo, jajce in hobotnico vključil v kupolasto arhitekturo stavb, ki jih je izbral za poslikavo.

"Z velikim zanimanjem opažamo razcvet kulture grafitov po tunizijski revoluciji (državljanski odpor v letih 2010 in 2011, ki je privedel do padca dolgoletnega predsednika Zineja El Abidina Ben Alija, op. n.)," na to temo piše okoljevarstveni blog Green Prophet. "S svojim ustvarjanjem so nas osupnili umetniki, kakršna sta VA-JO in El Seed; s svojim sociokulturnim sporočilom združevanja na glavo obračajo stereotip anarhističnega uličnega umetnika." In čeprav razmere v Tuniziji v določenem pogledu ostajajo napete, pa se zdi, da ulična umetnost uživa dovolj podpore (ali vsaj tolerance), da se lahko razvija.

Več pa seveda povedo slike same.