Razstave
()
Frederic Edwin Church
Osrednja figura šole reke Hudson je bil Frederic Edwin Church. Na sliki pogled v krajino Nove Anglije iz leta 1851. Foto: Wikipedia
Thomas Cole
Ameriško umetnostno gibanje s sredine 19. stoletja je dobilo ime po slikah, ki upodabljajo dolino reke Hudson z okolico. Foto: Wikipedia
John Frederick Kensett
John Frederick Kensett, Mount Washington, 1869. Foto: Wikipedia

Dodaj v

Idilični pogledi v pokrajino reke Hudson na dražbo za pomoč beguncem

Dražitelji si obetajo, da bodo iztržili več kot dva milijona dolarjev
5. november 2018 ob 18:46
New York - MMC RTV SLO, STA

Približno v istem času, ko se je skupina francoskih slikarjev v 19. stoletju zatekla pod krošnje fontainebleaujskega gozda pri Barbizonu, so ameriški slikarji našli zatočišče ob reki Hudson. Nekaj najboljših del t. i. slikarske šole reke Hudson bodo ta mesec ponujali na dobrodelni dražbi, njen izkupiček pa namenili za pomoč prebežnikom.

Dražbo bo 20. novembra v New Yorku organizirala hiša Christie's. Za zbirko 13 slik si obetajo, da bodo iztržili več kot dva milijona dolarjev, celoten izkupiček pa naj bi namenili dobrodelnim organizacijam, kot sta Unicef in RefugePoint.

Na dražbi bodo ponudili dela, ki so jih naslikali Frederic Edwin Church, Asher Brown Durand, George Henry Durrie, Sanford Robinson Gifford, David Johnson in John Kensett. Churcheva slika V Vidrinem zalivu (On Otter Creek) iz leta 1950 naj bi bila vredna od 400.000 do 600.000 dolarjev, za Durandovo sliko Košnja (Haymaking) iz leta 1854 pa pričakujejo, da bodo iztržili od 250.000 do 350.000 dolarjev.

Ljubezenska pisma Ameriki
Slike so last Barrie Landry in njenega pokojnega moža Kevina. "Oba sva menila, da so slike ljubezenska pisma naši državi, ki častijo neomajnost individualizma in lepote krajev. Kevin je bil patriot, njegov najljubši praznik je bil 4. julij. Tudi zato ga je še posebej zanimalo to umetnostno obdobje, ki daje poudarek naravni lepoti pokrajine in človekovemu odnosu do nje," je dejala Barrie Landry, ki je sicer članica obeh upravnih odborov organizacij Unicef USA in RefugePoint.

Omenjeni umetniški poglavji, torej francosko in ameriško, sta seveda le deloma primerljivi. Medtem ko jima je skupno iskanje motivike v prostrani pokrajini, deloma tudi soroden slogoven pristop – kolikor govorimo o realistični maniri slik, pa pomena, ki ga imajo nastala dela, v zgodovini umetnosti v resnici ne moremo zares primerjati.

Dela malo poznanih ameriških slikarjev, ki so krajino slikali v konservativni romantični maniri, v resnici nimajo vidnejšega mesta v razvoju zahodne likovne umetnosti, barbizonska šola pa je seveda ustvarila nekaj čudovitih krajin, razstavljenih v več pomembnih muzejih sveta, in predstavlja pomembno predhodnico impresionističnega gibanja v Franciji.

Ameriško umetnostno gibanje s sredine 19. stoletja v svojem času ni naletelo na večji odmev, večjo priljubljenost pa je v ZDA doživelo, takoj po koncu prve svetovne vojne (najverjetneje tudi ob nacionalističnem razpoloženju). Zanj je značilna z realistično natančnostjo naslikana romantična pokrajina, idealizirani pogledi v naravo, ki odražajo tri velike ameriške teme tedanjega časa – odkrivanje, raziskovanje in naseljevanje. Za ustanovitelja gibanja velja Thomas Cole, po njegovi smrti pa je v ospredje prišla druga generacija umetnikov, med katerimi so Church, Kensett in Gifford.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
Ta novica trenutno še nima komentarjev.
Kazalo