Jacques-Louis David je kot zagrizen jakobinec postal vodilni slikar revolucije. Po smrti prijatelja Robespierra je bil zaprt, pozneje pa je postal še vnet Napoleonov podpornik. Leta 1804 ga je Bonaparte imenoval za svojega 'prvega slikarja'. Obstaja več različic portreta. Tale je bila v Napoleonovem kabinetu in jo hranijo v Narodni galeriji umetnosti v Washingtonu. Foto:
Jacques-Louis David je kot zagrizen jakobinec postal vodilni slikar revolucije. Po smrti prijatelja Robespierra je bil zaprt, pozneje pa je postal še vnet Napoleonov podpornik. Leta 1804 ga je Bonaparte imenoval za svojega 'prvega slikarja'. Obstaja več različic portreta. Tale je bila v Napoleonovem kabinetu in jo hranijo v Narodni galeriji umetnosti v Washingtonu. Foto:
Morda nasjlavnejša Davidova upodobitev Napoleona je ta konjeniški portret na na prelazu St. Bernard iz leta 1801.
Morda najslavnejša Davidova upodobitev Napoleona je ta konjeniški portret na prelazu St. Bernard iz leta 1801. Foto: Wikipedia

Zasebnik je dal po nakupu sliko očistiti in na pomoč poklical francoskega strokovnjaka Simona Leeja, da bi si sliko podrobneje ogledal. Sodelavec Univerze v Readingu je po podrobnem ogledu prepoznal izvirnik slike, ki je veljala za izgubljeno, poroča BBC. Kako bo spoznanje vplivalo na ceno, da slutiti podatek, da so leta 2006 enega izmed portretov znamenitega francoskega neoklasicista Jacquesa-Louisa Davida prodali za 2,14 milijona funtov.
David, Napoleonov "dvorni" slikar, je francoskega voditelja naslikal leta 1813, ko sta Velika Britanija in Prusija napovedali napad na Francijo. Provenienca jo prvič omenja v zbirki družine Borthwick - Norton na škotskem gradu Borthwick, zatem je šla v roke Eve Sardinie Borthwick - Norton, ta pa jo je dala Kraljevi škotski akademiji. Kako se je slika znašla na Škotskem, ni znano, a Lee opozarja, da sta bili Francija in Škotska stari zaveznici proti skupnemu sovražniku - Angliji. Morda je to dokaz o naklonjenosti Napoleonu, pojasnjuje umetnostni zgodovinar.
"Da je za portret izbral uniformo narodne straže, pokaže Napoleonovo težnjo, da se pokaže kot zaščitnik in branitelj svojega naroda v času, ko je bila Francija pred veliko nevarnostjo," je pojasnil Lee.
Uporniško nastrojeni Davidov pomočnik
Leeja so o izvirnosti dela med drugim prepričale poteze, podobne drugim Davidovim sočasnim delom. Očiščena slika, kot pojasnjuje, kaže tudi sledi napetosti med Davidom in njegovim pomočnikom Georgesom Rougetom. Čeprav je sliko signiral David, se je po očiščenju pod vrhnjo plastjo pokazalo ime Rouget in letnica 1813. Kot pojasnjuje francoski strokovnjak, je bila v Davidovi delavnici to utečena praksa, da je namreč Rouget prenesel sliko na platno, začrtal ključne linije kompozicije in označil barve, David pa je nato delo dokončal. "Mislim, da si je s podpisom Rouget zagotovil svoje mesto v umetniškem procesu. Vedel je, da bo njegovo ime prekrito, zato se je verjetno odločil za ta neopazen način upora," pojasnjuje.
Nekatere muzeje bo dvojni podpis verjetno odbil, še pravi Lee, vendar je v resnici tudi to dokaz, da gre za primer Davidovega delovnega procesa.