Henri de Toulouse-Lautrec je postavil paradigmo in estetska merila, ki v oblikovanju plakatov veljajo še danes. Foto:
Henri de Toulouse-Lautrec je postavil paradigmo in estetska merila, ki v oblikovanju plakatov veljajo še danes. Foto:

Postavitev bo dvodelna: prvi del bo nosil naslov Včerajšnji svet, drugi pa Besede v svobodi. Na ogled bo od 6. junija do 12. oktobra

Prvi sklop bo podnaslovljen Nemčija in evropska moderna 1890-1914, v njem pa bo predstavljen pojav novega evropskega fenomena pred prvo svetovno vojno - modernizma, in sicer prek plakatov, knjig in drugih tiskov. Izbor obsega okoli 110 posterjev, 50 ilustracij iz knjig in revij ter še vrsto drugih tiskovin, prek katerih bodo prikazani različni umetniški stili tistega časa. Razstavljeni eksponati pa bodo odražali tudi iskanje novega koncepta stila ter splošni premik proti sodobnosti.

Rodi se umetnost plakata
Prihod nove, radikalne vizualne estetike je bil še posebej viden v mediju komercialnega plakata. Na številnih je mogoče videti uporabo inovativnih, zdaj pa že ikoničnih oblik umetnikov, kot so bili brata Beggarstaff, Jules Cheret, Ludwig Hohlwein, Henri de Toulouse-Lautrec in Lucian Bernhard.

Drugi del razstave bo nosil podnaslov Upor avantgarde 1909-1918. Termin avantgarda se je v zgodnjem 20. stoletju začel uporabljati izključno v povezavi z umetnostjo. V tistem času so bili pogost pojav manifesti in publikacije, ki so dali zagon novim oblikam komunikacije, v katerih sta se pomešala umetnost in literatura. Obiskovalci se bodo sprehodili skozi labirint manifestov, revij, fotografij in pisem, ki bodo v novi luči osvetlili umetnost 20. stoletja.

Na razstavi bodo združena dela iz zbirke Kunstbibliothek, Grafičnega kabineta in Državne biblioteke v Berlinu, pa tudi iz arhiva revije Der Sturm.