Ustvarjalno bistvo Milene Gregorič je vedno gravitiralo v čistem likovnem jeziku. Foto: Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
Ustvarjalno bistvo Milene Gregorič je vedno gravitiralo v čistem likovnem jeziku. Foto: Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki

"Diplomirana slikarka in magistra umetnosti Milena Gregorčič živi samosvoje likovno življenje. To zajema slikarski in grafični medij pa tudi njeno dolgoletno delovanje na področju grafičnega oblikovanja. Že skoraj štiri desetletja neutrudno stremi po izvirnosti in samosvojosti. In vedno ji uspe biti drugačna," je v nagovoru na sinočnjem odprtju razstave Milene Gregorič v Lokarjevi galeriji v Ajdovščini poudarila likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn, in nadaljevala: "Njen opus je profiliran in izoblikovan, zaznamovan z značilnimi potezami, z linijami in transparencami, svetlobami, s prostorom. Obrati, natančneje spremembe, ki se v njem pojavljajo, so popolnoma neprisiljene in organske, saj predstavljajo le naslednji korak raziskovanj, naslednjo stopnjo v njenem umetniškem razvoju. Vsaka pa daje polnokrvne umetniške kreacije, postavljene na trdne temelje avtoričine ustvarjalne značajnosti."

Čist likovni jezik
Ustvarjalno bistvo Milene Gregorič je vedno gravitiralo v čistem likovnem jeziku. V njenih delih najdemo asociacije na otipljivo stvarnost - predvsem v ciklu Valovanja. Je pa tudi v njenih razpoloženjskih krajinah prvenstvena manifestacija likovne govorice. V najnovejšem ciklu del, ki ga razstavlja v Lokarjevi galeriji v Ajdovščini, ciklu »Linije in transparence«, je že s samim naslovom opredmetila tisto, kar je njen osnoven, dominanten likovni element, kar jo vodi, spremlja in kar ji daje ustvarjalno identiteto. Če je v preteklosti ustvarjala s transparentnim paus papirjem, je tokrat v želji po prosojnosti, po čim bolj nevtralnem, celo nevidnem nosilcu, na katerem so vidne in dominantne le njene sledi misli, pogledov in ustvarjalnih dejanj, posegla po foliji. "Ta v premišljenih umestitvah valovi v prostoru - gre za več kot 14 m dolg trak folije - in postane del njega, tako kot vse, kar avtorica na njej uresniči. Tudi dela na foliji, ki so klasičnih formatov in uokvirjena, so opremljena na način, da ustvarjajo iluzijo širšega prostora, iz katerega prestopi linija. Z enkratnim in neponovljivim karakterjem odhaja na potovanje v neskončnost, saj je odprta in pravilna, brez intenc po menjavi smeri," opisuje njeno novo stvaritev kritičarka Šajnova.

Linija. Linije. Tisoč in ena in še ena.
Linije razkrivajo slikarkino čutnost in čustvenost. Z njimi slikarka daje ponotranjenemu svetu, ki ga izpoveduje, številne značaje. "Linija je, tako kot pri Kandinskem, osvobojena funkcije označevanja nekega objekta. Funkcionira sama in celo manifestira maksimalno moč svoje izraznosti. Je premišljeno pozicionirana, pa tudi gestualno sproščena. Prvo linijo predstavlja že nosilec. Eksaktna je, tako kot središčnica, s katero avtorica naredi primarno delitev folije na dva pola, in pestro linijsko dogajanje se začne. Središčnica je strog element, je objektivizacija čistosti, je prostor odsotnosti v prostorski iluziji, je glavna smer, okrog katere in čez katero potekajo najrazličnejše linijske sledi, ki se med seboj srečujejo, križajo, prehajajo med obema poloma, se gostijo, nasičujejo in mestoma zastirajo »prazen linijski prostor« ali pa dopustijo, da zadiha v svoji zračnosti," zapiše Anamarija Stibilj Šajn.

Gregoričine linije se sprehajajo po prostoru slikovnega prizorišča in vzpostavljajo izrazito globinsko dimenzijo. Iz dvodimenzionalne perspektive prehajajo v širši prostor, zato tovrstne stvaritve svojo popolnost dosežejo v ambientalnih postavitvah, ko vzvalovijo po prostoru.

Transparence kot večplastne tančice
"Milena Gregorčič transparentnosti ne najde le v nosilcu slikovnega zapisa, ampak tudi v lazurnem nanašanju akrilnih barv, ki jih razpenja kot prefinjene večplastne tančice in jim omogoča, da zaživijo celo učinke akvarelne prosojnosti. Kot lazura uporabljena barva ima globino in čistost ter premore lepoto lokalnega tona. Zamenjava folije za slikarsko platno ohrani prizadevanja za žlahtne učinke slikarkine likovne poetike, hkrati pa je v izraznost ponekod vključena še njegova primarna struktura," transparence povzema Šajnova.

Mileno Gregorčič smo prej poznali kot odlično koloristko, zdaj pa je njena paleta pretežno črno-bela. Z barvami in linijami je ponovno na površje prišla njena grafična narava ustvarjanja. Tako kot je razmišljal Kandinsky: "Krčenje zunanjih izraznih sredstev množi, povečuje notranjo izrazno moč umetnine," Milena Gregorič z dedukcijo slikarskih tehnik povečuje izraznost, globino, sporočilnost svoje likovne izpovedi.